Ga naar inhoud

philip_c_

Aanbevolen berichten

Ik ga binnenkort op kamp gaan, en ze hebben me gevraagd om 's avonds voor

de muziek te zorgen. Ik heb wel redelijk wat mp3'tjes op me pc staan en nu is

mijn vraag:

Kan ik met een programma deze mp3'tjes mixen, zoals je met een mengpaneel

zou doen. Het is niet de bedoeling om de gemixte files op te slaan.

Als je zo'n programma kent (en hier zelf al goede ervaringen mee hebt), zou

je dan de naam kunnen doorgeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar hun gerief is het geld wel waard. Ik heb een RCP-2001 B (USB remote) + Bpm studio 4 Pro (usb dongle included) liggen (overgekocht voor een prikje van een of andere gast die zot van me liep :eek:), en dat speelt echt superfijn, dus als je vrij vaak draait zou ik toch overwegen om de versie met de hardware erbij aan te schaffen (al dan niet 2dehands, nieuw zijn ze duur)

Link naar reactie
Delen op andere sites

MIX MP3 - MP3 DJ SOFTWARE - MixVibes / WebShop / Secure payment

Deze werkt naar het schijnt ook nog redelijk en kost "maar" 80€.

Als je echter voor op kamp zoiets wil doen zou ik zeggen kijk eventueel eens naar de

Hercules DJ console (170€), die draait ook wel leuk moet ik zeggen (heb er wel maar 1 avondje mee kunnen spelen, maar ik vond het zeker een leuk en vrij makkelijke dingetje). Voor wat jij wil gaan doen is dit eigenlijk ideaal (mixen als je die zaken op je scherm ziet staan iz toch niet alles, begin maar eens de lage tonen eerst door sturen... je hebt geen 2 muizen, dus 2 knoppen tegelijk bedienen lukt dan al niet)

Anders kan je eventueel kijken voor een basis mengpaneeltje en je geluid effectief met een mengpaneel mixen. Een Numark DM950 kost rond de 75€ en is ook een tof instap mengpaneeltje, alleen moet je geen al te dikke vingers hebben daarvoor (als je deze optie zou overwegen; blijf ajb van JB-Systems af. Ze hebben een imago, maar dat is dan ook waar je voor betaalt. Na een half jaar heb je krakende faders en is je mengpaneel dus al aan herstelling toe).

Dan moet je natuurlijk wel 2 line-outs kunnen hebben op je pc, dus je moet 2 geluidskaarten hebben (vaak onboard + goedkope SB, maar sommige moederborden disablen hun onboard sound als je er een pci kaart in steekt), en dan je ene mp3 met winamp afspelen en je andere met WMP (je gebruikt je pc op dat moment eigenlijk gewoon als 2 CDspelers). Dan kan je op je mengpaneeltje zelf mixen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

demo van bpm is niet lekker om mee te werken, na een lange tijd, komt er ineens een stem doorheen wat reclame maakt voor bpm,

ik gebruik zelf virtualDJ

op VIRTUAL DJ SOFTWARE - MP3 Mixing Software - Download free trial demo version is hij te downloaden en is hij 20 dagen geldig, dit alleen maar met reclame in beeld, niet over de boxen.

ik vindt hem makkelijk te gebruiken, alleen heeft je pc/laptop niet echt veel geheugen en daarmee bedoel ik ongeveer 768 MB aan werkgeheugen hapert hij heel erg, in je muziek en je muis.

als je het helemaal goed wilt doen, kun je 2 laptops pakken, op 1 van de 2 de muziek zetten, een klein netwerkje aanleggen tussen beide laptops, op allebei een muziek programma installeren, zoals winamp en dan met een mengpaneel je muziek gaan mixen over de versterker.

zo heb ik het eens gedaan en dan had ik er nog een cd-spelertje naast gezet, voor het geval iemand aan kwam met cd's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.