Ga naar inhoud

Zwakke draadloze verbinding


Fav

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb een scarlet box staan in de garage waardoor ik in huis draadloos kan surfen. Daar er nogal wat muren tussen zitten is de verbinding in de living en slaapkamer zwak en valt ze soms weg. In mijn living heb ik ook wel een desktop staan die via een kabel aangesloten is op die modem. Vraag is nu of er iets bestaat waardoor het signaal versterkt wordt. Of is het mogelijk mijn PC als soort modem te gebruiken? Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de desktop ook draadloze mogelijkheden heeft, kan je in de living een draadloos toegangspunt plaatsen op de aansluiting waar nu de desktop op zit.

Dan kan je desnoods de wireless van de scarlet box uitschakelen.

Als de desktop geen wireless heeft, kan je eventueel een wifi kaart inbouwen of gebruik maken van een wifi usb stick.

Ik zal een collega die meer verstand heeft van dit soort zaken, vragen of hij nog wat praktische tips en informatie heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Jion voorstel is een goede oplossing mits de garage ook verwarmd is.

Als het vochtig is in combinatie van dikke muren kan de signaal verzwakken.

Het is wel een eenvoudig te installeren als je de handleiding goed leest.

Maar je hebt ook een kabel van modem naar de PC.

Je koopt een switch.

De netwerkkabel van de PC los maken en aan de switch aansluiten.

De PC kan je eventueel met netwerkkabel aan de switch aansluiten.

Dan koopt je een access-point dat je met een netwerkkabel aansluit op de switch.

Voordeel ervan is dat je dan een stabiele draadloos netwerk hebt.

Nadeel is dat de instelling moeilijker is maar je krijgt een cd om het te installeren.

Daarna moet je nog de draadloos beveiligen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Bedankt voor alle tips. Uiteindelijk opgelost door op Groupon range extenderke van € 35 te kopen. Werkt goed. Zal mettertijdtijd wel zo eens een switch kopen. Heb nog zo een eccess point. Lijkt me beter voor in mijn living en kan repeater dan gebruiken voor boven (voel nu al merkelijk beterschap).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.