Ga naar inhoud

Cursor blijft vastzitten wanneer ik de pc heb opgestart


Aanbevolen berichten

Goedendag,beste mensen.Ik ben hier helemaal nieuw op PcHelpforum.Mijn vraag is deze: wanneer ik mijn pc (een Asus) heb opgestart,dan loopt mijn cursor vaak vast,zodat ik niets meer kan doen (het geldt ook voor de keys en het toetsenbord als geheel).D'r zit dan niets anders op om dan maar te rebooten.Maar wat zou de reden kunnen zijn?Weet iemand van jullie misschien hier een oplossing voor te geven? Alvast mijn hartelijke dank:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En na een reboot gaat het weer goed met muis en toetsenbord?

Kan je iets meer informatie geven over de pc?

Is het een laptop of een desktop?

Kan je het model en het modelnummer opgeven?

Welke Windows gebruik je?

We zullen ook eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt alvast voor de snelle reactie,kweezie wabbit:top:. Het is een desktop pc:een ASUS Intel Duo Core Tsunamy Dream Thermaltake Key 3 Spirit (dat is de info die ik erover vind).Na een reboot is het weer goedgekomen,maar de keer daarop is 't soms weer mis.Ik gebruik trouwens Windows 7.Helaas,het modelnummer kan ik (momenteel) niet direct terugvinden.

Er was ook nog echter een ander probleem: eerst kom ik 'm helemaal niet opstarten: ik kreeg dan: * DISK BOOT FAILURE* .En soms kreeg ik ook de melding* checksum error*.Dat probleem lijkt verholpen te zijn (er werd ook aangegeven dat er een * htldr-* bestandje ontbrak).Ook de datum werd steeds automatisch gereset,dus heb ik de CMOS-batterij op het moederbord door een nieuwe vervangen.Ik dacht : "nu is alles ok",en wb de datuminstellingen is fit ook zo.Geen problemen meer wat dat betreft. Maar vanmorgen startte ik dus mijn pc op,en bleef dus de cursor vastzitten...

---------- Post toegevoegd om 16:27 ---------- Vorige post was om 16:20 ----------

oepss...en wb de versie van Windows 7...wel,dat is een niet-legale versie die iemand er voor mij heeft opgezet.(Eerst had ik Windows Vista,maar ik vond aan dat systeem nogal wat haken en ogen kleven,eerlijk gezegd...

---------- Post toegevoegd om 16:32 ---------- Vorige post was om 16:27 ----------

Dus vraag ik mezelf nu af,of ik dat *HiJackThis*-progje wel kan downloaden,omdat het van Microsoft is en er een validatie moet plaatsvinden,naar ik begrijp...

---------- Post toegevoegd om 16:38 ---------- Vorige post was om 16:32 ----------

Maar,beste kweezie wabbit: ik w8 even je antwoord(en) af en wat jou---als deskundige--- de beste actie lijkt om te ondernemen,goed? Ik ga nu zo langzamerhand aan mijn avondmaaltijd beginnen,dus lees ik je ev. antwoord vanavond of anders morgen.Iig alvast,nogmaals,héél hartelijk bedankt voor jouw hulp & advies,hoor (en dat geldt voor ev. anderen hier op PCHelpforum ook natuurlijk) :-)......

Link naar reactie
Delen op andere sites

oepss...en wb de versie van Windows 7...wel,dat is een niet-legale versie die iemand er voor mij heeft opgezet.(Eerst had ik Windows Vista,maar ik vond aan dat systeem nogal wat haken en ogen kleven,eerlijk gezegd...

---------- Post toegevoegd om 16:32 ---------- Vorige post was om 16:27 ----------

Dus vraag ik mezelf nu af,of ik dat *HiJackThis*-progje wel kan downloaden,omdat het van Microsoft is en er een validatie moet plaatsvinden,naar ik begrijp...

Mag ik je aanraden om toch een OFFICIELE Windows versie aan te schaffen.

Bij illegale software mogen wij als forum je niet verder helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste TheNextrusine,

Wij hebben uw discussie gesloten wegens illegale praktijken (illegale Windows-versie). Als forum mogen/willen/kunnen we hier geen hulp aanbieden om zelf niet in problemen te komen.

Vriendelijke groeten,

Asus.

aangepast door Asus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.