Ga naar inhoud

Probleem met cd-rom/dvd-rom driver


Aanbevolen berichten

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem.

Ik speel heel soms een spel, dan moet de driver lezen of het spel erin zit voordat hij hem start maar nu laad hij het spel niet meer op. Hij herkent de dvd niet meer terwijl hij dat vroeger wel altijd gedaan heeft.

Ik dacht misschien is mijn driver kapot dus toen heb ik er een cd-rom ingedaan maar die speelt hij wel af.

Hij maakt ook steeds een raar geluidje en kraakt een beetje.

Ik heb al een keer mijn driver (dvd/cd-station) opnieuw geinstalleerd maar dat helpt ook niet.

Als ik kijk bij configuratiescherm -> systeem -> apparaatbeheer -> en dan op mijn dvd/cd-rom station op eigenschappen klik staat er: 'dit apparaat werkt correct'. Als ik dan op details kijk dan staat er alleen cd-rom. Kan het zijn dat op een of andere manier mijn dvd-rom niet meer actief is? Of is er een andere probleem om mijn computer? Of is mijn cd/dvd station kapot?

Bij geladen media geeft hij steeds 'VALS' aan. Terwijl ik gewoon de echte dvd gebruik. Een tijdje terug deed het spel het gewoon met deze dvd.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Alvast bedankt!!

Zie hieronder het overzicht van mijn computer:

http://speccy.piriform.com/results/efHGFQ8y15dRVaDv5ReMYuU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stegisoft,

Wat bedoel je met 'zorg eerst dat de fan van de CPU proper is'.

Maar hij leest wel cd's en muziek, dus dan kan hij toch niet stuk zijn??

Beste Clarkie,

Als ik fixit heb geïnstalleerd en alles selecteer wat bij mij van toepassing is zegt hij bij het einde:

'Medium in cd/dvd-station is niet leesbaar (nr + merk station)'. En bij status herstellen staat dan 'gerepareerd' en een groen vinkje.

Maar als ik daarna het spel probeer te starten dan kraakt hij nog steeds en hij laadt het spel nog steeds niet en hij zegt:

'geen speldisk gevonden! Voer speldisk in voor je verder gaat.'

Hoeveel kost het om een nieuwe cd/dvd station+brander te kopen? Hoeveel kost het inbouwen of kan ik dat ook zelf doen?

Het is trouwens wel een laptop.

Alvast bedankt!

---------- Post toegevoegd om 20:46 ---------- Vorige post was om 20:45 ----------

Hebben jullie nog andere oplossingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel kost het om een nieuwe cd/dvd station+brander te kopen? Hoeveel kost het inbouwen of kan ik dat ook zelf doen?

Dat kost ongeveer 25 euro + ongeveer 25 euro voor het plaatsen.

Wat bedoel je met 'zorg eerst dat de fan van de CPU proper is'.

Als je lang met de laptop werkt dan komt er stof in de koeler van de processor en dan wordt de processor warm.

Laptop laten reinigen / proper denk ik dat het ongeveer 35 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clarkie,

Als ik fixit heb geïnstalleerd en alles selecteer wat bij mij van toepassing is zegt hij bij het einde:

'Medium in cd/dvd-station is niet leesbaar (nr + merk station)'. En bij status herstellen staat dan 'gerepareerd' en een groen vinkje.

Maar als ik daarna het spel probeer te starten dan kraakt hij nog steeds en hij laadt het spel nog steeds niet en hij zegt:

'geen speldisk gevonden! Voer speldisk in voor je verder gaat.'

Zijn er geen andere oplossingen meer zodat het probleem weg is??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clarkie,

Cd's en muziek kan ik wel afspelen/beluisteren met het cd/dvd-station (zie voorgaande berichten).

Nee, het spel staat niet op een zelf gebrande cd. Het spel is echt gekocht bij de Bart Smit.

Het rare is dat de dvd niet beschadigd is want hij doet het wel op mijn ouders computer.

Ik dacht misschien ligt het aan instellingen op mijn computer?? Omdat mijn station wel cd's leest maar geen dvd's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.