Ga naar inhoud

Laptop start niet meer op


Chorus

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds vandaag start mijn laptop niet meer op. Ik had hem gisteren nog normaal afgesloten, maar nu doet hij niks meer. Ook als ik veilige modus probeer gaat hij meteen door naar opstartherstel. Heb het gevoel dat hij Windows probeert op te starten vanaf een andere schijf in plaats van de C-schijf waar alles op staat. Als ik bij Opties voor Systeemherstel zit staat bovenaan ''Windows 7 op (D:) Lokale Schijf'', terwijl ik volgend mij niet eens een D-schijf had. De Repair disc heeft tot nu toe voor geen oplossing gezorgt. Ik heb Windows 7 Ultimate 64 bit. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt.

aangepast door Chorus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Opstarten zonder accu werkte niet. Als ik de installatie DVD erin doe en ik kom aan bij het scherm ''Windows Installeren'' staat onderaan ''Uw computer herstellen''. Als ik dan bij ''Opties voor Systeemherstel'' Windows 7 selecteer zegt hij ''Deze versie van Opties voor Systeemherstel is niet compatibel met de versie van Windows die u probeert te herstellen. Gebruik een herstelschijf die met deze versie van Windows compatibel is.'', terwijl ik wel met deze DVD Windows heb geinstalleerd.

Ik heb ook deze (http://dl.dropbox.com/u/7564730/Windows_7_64-bit_Repair_Disc.iso) dvd geprobeert, maar als ik Startup Repair doe zegt hij ''Startup Repair could not detect a problem'' en toch kom ik niet verder dan het Sony logo bij het opstarten.

Ik heb een Sony Vaio VPCF11C5E.

aangepast door Chorus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn laptop maanden geleden compleet geformateerd en Windows 7 opnieuw geinstalleerd. Eerst stond hier Home Premium op en nu Ultimate. Hij heeft het al die tijd ook gewoon gedaan en ik heb dit probleem nog nooit gehad.

Hoe kan ik als ik bij punt 5 ''5 detail volume'' een kladblok bestandje hiervan maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een volledige format gedaan, dus je herstelpartitie is weg.

Heb je recovery dvd's gemaakt van je Home premium?

Die ultimate staat die op een originele DVD?

Je moet de handleiding volgen ( zie bericht 4) en dan kiezen voor opstartherstel, loopt het ergens fout geef dan door waar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn vorige bericht was ik bezig jullie gegevens te geven via Opdrachtprompt. Ik krijg dan wel een hele rits aan informatie, maar ik weet niet hoe ik dit op een TXT bestandje krijg.

Als ik de DVD gebruik die in je bericht stond en dan opstartherstel doe vind hij geen problemen. Maar nog kan hij helemaal niet opstarten. Het lijkt wel of hij heel Windows niet vind. Ik krijg het Sony logo en dan gaat hij meteen de Windows bestanden zoeken, deze vind hij niet en dan kom ik in Opstartherstel. Daar geeft hij steeds aan dat het systeem correct werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.