Ga naar inhoud

Schijf niet geïnitialiseerd


djdanvan

Aanbevolen berichten

Beste PCH,

Mijn WD paspoort (mobile disk) wordt niet meer weergegeven in "Deze Computer" Wind7.

In computerbeheer wordt shijf 5 onbekend weergegeven en niet geïnitialiseerd met een rood teken erbij.

Hoe kan ik mijn mobile disk terug krijgen?

Beleefde groeten en alvast dank.

djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Staan er bestanden op die schijf die belangrijk zijn?

Heb je al op een andere PC geprobeerd?

Bedoel je dat in schijfbeheer niet geïnitialiseerd staat?

Klik er met de rechtermuisknop op die schijf, kan je via het volgende menu initialiseren kiezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie,

Als ik de schijf aansluit hoor ik de schijf enkele keren proberen dan niets meer

Ja ik heb verschillende PC's geprobeerd

Ja er staat zeer veel belangrijke data op

Ja ik kon (nu niet meer) kiezen voor initialiseren ik had dan nog de keuze uit twee mogelijkheden maar dit werkte niet.

Ik heb de indruk dat de schijf niet draaid

grtn djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een paar dingen waar je op kunt letten: De WD Passports zijn (zover ik mij herinner) voorzien van een ledje. Het kan heel handig zijn om te kijken wat dit aangeeft. Als het goed is, knippert het een paar keer als je de schijf aansluit, en blijft daarna constant branden. Blijft hij knipperen, dan is de ingebouwde harde schijf niet goed.

Luister ook goed naar de schijf als u hem aansluit, dus hou hem echt tegen uw oor aan. U moet hem horen opspinnen, wat een licht ruisend geluid veroorzaakt. meteen als u hoort dat de schijf een constante snelheid behaald, moet u de koppen horen bewegen, wat bij een goede schijf hoort als een katje dan heel licht en kort spint (ongeveer 1,5 tot 2 seconden maximaal). Daarna mag de schijf alleen nog maar het ruisende geluid maken, totdat u data gaat aanspreken of wegschrijven.

Als u hem niet hoort draaien, of als u scherpe tikken hoort, trek dan meteen de USB-stekker uit de computer en sluit de schijf niet meer aan. Afhankelijk van uw budget en de importatie van de gegevens kunt u dan besluiten om hem aan te bieden bij een data recoverybedrijf, de schijf is dan namelijk hardwarematig beschadigd. Dit kunt u thuis niet herstellen, er is hiervoor echt een expert met een clean room en de juiste gereedschappen nodig.

Begint de schijf gewoon te draaien, en u hoort geen scherpe geluiden, en hij blijft ook draaien, of u hoort helemaal niets, dan kunt u ervoor kiezen om de behuizing van de Passport open te breken. Zeer waarschijnlijk zult u hierin een WD Scorpio Black schijf aantreffen, met een normale SATA-aansluiting. U kunt ervoor kiezen om deze dan intern aan te sluiten, of hiervoor een nieuwe behuizing aan te schaffen, en op deze manier het nogmaals te proberen. Het kan namelijk zijn dat de firmware of de PCB van de casing zelf kapot is.

Treft u echter een harde schijf aan met een geïntegreerde USB-poort, dan kunt u er weer waarschijnlijk zelf niets aan doen.

Een advies dat ik bijna vergeet te vermelden, is de mogelijkheid om eerst een andere USB-kabel te proberen... maar ik vermoed dat u dat al wel hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemmeke,

Als ik hem aansluit hoor ik hem 2 tot 3 toe proberen op te spinnen (lichtje flikkert een paar keer daarna blijft het constant branden) en minuut later probeert die nogmaals een paar keer maar dan niets meer en mijn indruk, de disk draait niet maar van een tikkend geluid (kenmerkend van een kapotte disk) hoor ik niet, lichtje blijft branden.

Ik denk dat ik het zal openvijzen en via sata aan mijn pc hangen.

Of heeft er iemand een ander voorstel?

Ik wacht af maar hou julie op de hoogte.

grtn djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.