Ga naar inhoud

Laptop start niet meer "normaal" op


habhab

Aanbevolen berichten

Klopt... ;-)

Bij de meeste laptops is de harde schijf gelukkig vlot bereikbaar.

Hou rekening met deze aanbevelingen...verwijderen van adapter en batterij en druk de aan/uit-schakelaar zo'n vijftal keer keer in.

Zorg er voor dat je statisch ontladen bent en draag enkel katoenen kledij (geen fleece !).

Eens de 4 schroeven die de houder in de laptop vastzetten, losgemaakt zijn maak je de schijf (connectie) los dmv het lipje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

post-32411-1417704956,2466_thumb.jpg

Ondertussen heb ik nog een tweede keer HD Tune laten lopen, om te zien of de fouten willekeurig of standvast zijn. En 't ziet er redelijk standvastig uit. Er is één rood vierkantje bijgekomen, en ééntje verdwenen. Dus lijkt het me nogal 'wankel'. Vervangen die handel dus.

Ik heb de HDD er even uitgehaald, en wat foto's getrokken, zodat alle gegevens ervan beschikbaar zijn. Ik heb even op die websites gekeken die je doorgaf, maar 'k weet eigenlijk niet goed hoe ik nu de juiste HDD kan vinden. Kunnen jullie me daarbij helpen? Ik heb de foto's van de harddisk even aangehecht.

post-32411-1417704955,9885_thumb.jpg

post-32411-1417704956,2187_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees er een beetje voor of Toshiba garantie gaat toekennen, maar niet geschoten is altijd mis.

Je hebt een Toshiba MK5056GSY harde schijf, zie ook je Speccy-logje.

Dit type HDD is uit de handel, maar wanneer Toshiba toch garantie mocht toekennen zorgen ze normaliter voor een evenwaardige schijf.

HDTune is betrouwbaar...begin mei heb ik nog een laptop teruggestuurd naar de fabrikant (Medion) waar HDTune slechts 1 rood blokje aanduidde: de HDD werd probleemloos vervangen. Omdat het ingebouwde model niet meer verkrijgbaar was, werd er een snellere HDD ingebouwd.

Je originele HDD is een SATA-300, 7200 RPM (rotatiesnelheid in toeren/minuut), 16MB buffer...alle schijven die je hier ziet zijn compatibel en heb ik geselecteerd volgens de specificaties van jouw originele HDD.

De bovenste is een zogenaamde hybride harde schijf: 500GB en een SSD van 4GB: dit zorgt voor een snellere opstarttijd. Er zijn een aantal aanpassingen binnen Windows nodig maar die zijn makkelijk uit te voeren.

Ik heb zelf zo'n Seagate Momentus XT ST95005620AS ingebouwd in mijn Asus laptop en ben er zeer tevreden over, mijn laptop is in +/- 36 seconden opgestart en op zijn bureaublad (Windows 7 Ultimate). Afsluiten doet ie op 14 seconden.

post-20447-1417704956,3007_thumb.jpg

Een ruime keuze dus, je kan zelfs upgraden naar een schijf van 750GB indien je dat mocht willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dus ik koop "Seagate Momentus XT ST95005620AS (Hybrid), 500GB SATA-300, 32MB, 7200rpm", en jullie helpen me met de tweaks in Windows? Ik wacht gewoon nog even af wat Toshiba zegt, je weet inderdaad maar nooit. Maar als ik tegen het eind van de week niets heb gehoord, dan ga ik de HDD bestellen.

Via jouw link zie ik dat ik kan bestellen bij Afuture, dan kost het me voor België inclusief verzending zo'n 103.77EUR. Als jullie garanderen dat die compatibel is natuurlijk. Betekent dit dat die gewoon in mijn laptop kan worden ingeplugd? Zelfde grootte, zelfde connector, op dezelfde plaats de vijsjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die is inderdaad 100% compatibel, zelfde grootte, past in de houder, te bevestigen met dezelfde schroefjes, etc...

De prijs lijkt me snor te zitten: ik kocht mijne op 26/09/2011 voor €89.99. Toen kwam het noodweer in Thailand: na twee weken kostte die bij dezelfde leverancier reeds €121...na vier weken €189...:dong:

Seagate geeft drie jaar garantie.

En, stel dat deze ingreep je problemen toch niet oplost (worst case scenario) en je overstapt op een MAC: deze schijf is ook geschikt voor MAC's.

De ingrepen zijn vrij eenvoudig, daarin kan ik je begeleiden... :-)

ik heb de batterij er nu dus al een tijdje uitgehaald. En zover heb ik geen vertraging meer vastgesteld. Ik denk dat ik mijn McAfee abonnement nog eens ga opstarten. Zien wat dat geeft. Goed idee?

Je bent op dit moment vrij om te experimenteren, kan je enkel slimmer van worden...:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen Toshiba terug gehoord, en ze verwijzen me naar de leverancier/fabrikant van de laptop. Ik heb bij Dell even een aanvraag gedaan tot 'verlenging van garantie', dit vond ik namelijk op hun website. Eens zien of dit nu meer kost dan 103.77EUR xD. (nu, ik geloof ook niet in sprookjes, 't zal wel vol zitten van voorwaarden waarbij ik mijn HDD toch niet vervangen krijg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben opnieuw met een tergend langzame computer geconfronteerd geweest. Weer hetzelfde liedje, opstarten duurt lang. Opstarten van Outlook duurt ook heel lang, en openen van een e-mail op zijn minst 2 tot 3 minuten. Even de 'truuk met de duif' geprobeerd. Als het dan toch aan de HDD drive ligt, dan eens zien of het 'schokeffect' iets oplost. 'k Heb de laptop even gekanteld, en hem van zo'n 5 cm laten op tafel kletsen. En geloof het of niet, opnieuw normale snelheid van werken. Openen browser, openen e-mails, doorklikken naar de link van jullie website... Dus ja, meer en meer denk ik dat de HDD inderdaad het probleem is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.