Ga naar inhoud

Laptop start niet meer "normaal" op


habhab

Aanbevolen berichten

  • Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hey, you're talking to the expert of re-installation and backup now!xDxDxD

'k Heb het 'beest' weer eens opgestart, en ondertussen iets anders gedaan voor zo'n uurtje. En kijk, ik kan er gezellig mee werken, zonder vertragingen.

Op iBood zag ik vandaag een aanbieding voor een Dell laptop, met een i7 processor dacht ik, 4 cores, veel sneller dan deze dat ik nu heb, en voor 'slechts' 399 EUR dacht ik. Mijn HDD kost al meer dan 100 EUR. Allee, 'k ben nu wel te laat he, is al woensdag:hmmmm:

Maar neen, 'k ben wel serieus aan MAC aan 't denken. Mijn echtgenote is freelance vertaalster, en schrijft ook boeken, inclusief foto's verwerken, DTP, etc... dus een MAC in onze familie zou eigenlijk geen slechte keuze zijn. En ik probeer eerste eens met de laptop, vooraleer ik haar desktop vervang. Just loud thinking....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames, Heren, één minuut stilte gevraagd... de laptop heeft heet compleet opgegeven. Ik krijg hem helemaal niet meer opgestart. Ik lees nog met weemoed het bericht #101, waar Asus me de raad gaf nog snel de gegevens veilig te stellen, maar helaas. Nu, ik was me al bewust van een aftakelende harddisk, dus belangrijke gegevens stonden niet op de laptop. Ik heb een NAS-server, waarop alle belangrijke data door een RAID-drive wordt beschermd.

Als ik dus opstart, krijg ik na een tijd een flits van een blue-screen. Ik heb het eventjes gefilmd, zodat ik daarna even het filmpje frame per frame kon herbekijken zodat ik kon lezen wat er op het scherm stond. Hieronder even voor de geinteresseerden onder jullie een still. Wel grappig dat je mijn ernstige blik met fototoestel in de hand op de reflectie kan zien - niet voor publicatie aub.

post-32411-1417704974,2719_thumb.jpg

Anyway, alles lijkt me wel weer in de richting van de falende harddisk te wijzen. Dus ik ga vandaag die HDD bestellen die ik via het forum doorkreeg. Daarna hoop ik dus dat jullie me idd verder helpen om te zorgen dat die combined HDD/SSD kan gebruiken. En hopelijk zijn we daarna EINDELIJK van alle problemen af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HDD is gearriveerd. Ik moet nu enkele dagen naar het buitenland, zal dus voor ten vroegste zondag zijn. Kan je me echter al vertellen wat ik moet doen om de SDD/HDD goed te kunnen gebruiken in de laptop? Er inbouwen, en gewoon van 0 -starten (zoals ik hier reeds eerder heb gedaan?). Je zei me dat er iets moest getweaked worden? Just let me know, en dan kan ik er aan beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koppel de netspanningsadapter af, verwijder de batterij en druk een 5-tal keer op de powerknop van de laptop alvorens je aan het vervangen van de HDD begint...zorg er tevens voor dat je statisch ontladen bent door een ongeschilderd deel van een radiator of waterleiding aan te raken.

Met het installeren van Windows 7 ben je ondertussen ruimschoots vertrouwd, net zoals met het installeren van de drivers in de juiste (!!) volgorde ... ;-)

Automatisch defragmenteren in Windows moet je uitschakelen...bij Start, Alle programma's, Bureau-accessoires, Systeemwerkset, schijfdefragmentatie, dient dit uitgeschakeld te zijn.

post-20447-1417704978,6748_thumb.jpg

Ik heb de Momentus XT sedert september 2011 in gebruik en die gaat nog altijd als een speer.

Wanneer je anti-virus een scan doet tijdens het opstarten mag je deze ook uitschakelen.

Ga naar Apparaatbeheer en klik op het driehoekje voor Schijfstations...dubbelklik nu op je harde schijf en ga naar het tabblad Beleidsregels.

Zet de instellingen voor de schrijfcache zoals op de afbeelding hieronder en bevestig met een klik op OK.

post-20447-1417704978,7372_thumb.jpg

Nu ga je naar het tabblad Details...daar ga je naar hardware-id's.

Zoals je ziet op de afbeelding dient daar SD28 te staan, dit is de firmwareversie van je HDD.

post-20447-1417704978,7832_thumb.jpg

Heb je geen SD28, maar bijvoorbeeld SD26, dan staat er verouderde firmware op je HDD.

Je kan deze updaten vanuit Windows, je vindt er hier alle info over...de update voor SD28 kan je hier downloaden.

Sluit zeker alle programma's af alvorens je deze update uitvoert !

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello!!!

Dit bericht komt van de laptop. Inderdaad, nieuwe HDD geinstalleerd, windows erop, drivers erop, wireless access, enz... Hier zijn we dus terug ('we' betekent ik en mijn laptop:-)).

Moet wel zeggen, flitsend snel opstarten. Ik begrijp wel nog niet hoe dit werkt, een 500GB HDD en een 40-tal GB SDD? Hoe weet die laptop welke dingen er op SDD en welke op HDD worden gezet?

Anyway, niet mijn probleem op dit moment. Nu even Asus zijn bovenstaande instructies uitvoeren, en daarna office installeren. Daarna zien we wel weer.

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.