Ga naar inhoud

hoe sluit ik mijn Ati Radeo hd 2400 Pro aan op mijn Sony TV


Aanbevolen berichten

Ik heb een Ati Radeon HD 2400 Pro videokaart met 2 aansluitingen ,een daarvan is VGA en de andere daar staat

gedrukt Video Out.

Ik zou graag willen weten wat voor een soort aansluiting (plug ) dit is,het lijkt op S-Video ,maar geloof niet dat dit juist is.

Graag een advies ,waarvoor mijn dank.

Wim Peters-Kalmthout.

aangepast door wim peters
Link naar reactie
Delen op andere sites

dasle,

het is dus inderdaad een ,,Mini-Din 9 ,, aansluiting,wat ik nog graag zou willen weten is ,als via deze aansluiting naar de ingang

van mijn sony video ga (gele tulpplug) ,welke aansluiting ik van ,,Mini-Din 9,, plug ik moet nemen?

misschien kan of iemand anders mij helpen,bij voorbaat dank- Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal waarschijnlijk een 9 Pin Mini DIN naar S-video nodig hebben, ongeveer zoiets als deze(klik erop)

Als je er eentje neemt met losse tulp stekkers kun je dit volgens mij via een scart stekker aansluiten.

Ben niet zo bedreven in het aansluiten van pc's op een TV misschien dat iemand anders je nog raad kan geven ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dasle,

ik denk dat we er uit zijn. ik heb via google gezien dat Mini-DIN en S-video ,gelijk of bijna gelijk zijn.

ik heb dit geprobeerd met een klein stukje S-video kabel,welk zonder probleem past in zowel videokaart als ook in de S-VIDEO

aansluiting van mijn tv,of het werkt weet ik nog niet, maar heb gisteren een langere kabel besteld en ga het dan proberen

Als ik meer weet laat ik dat weten,voor nu weer erg bedankt. Wim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dasle,

het heeft even geduurd,maar hier ben ik weer,dit kwam omdat bestelde S-Vdeo snoertje wat op zich liet wachten.

heb het volgende gedaan ,met deze resultaten.

eerst snoertje op video ingang van TV en toen bij wijze van proef aan de andere kant een Conceptronic Mediaplayer aan gesloten,

prima resultaat,toen een LaCie mediaplayer,zelfde goede resultaat, logisch alleen beeld. toen ,,final,, proef op video-out van

kaart PC en ,,helemaal niets. sommige zeggen dat ik iets moet veranderen aan de instellingen van de video-kaart ,maar ik weet niet hoe en heb ook geen driver van die kaart Ati-Radeon 2400 HD pro en ook niets op internet vinden,alleen een site waar je eerst

plm 80 Euro moet betalen om iets te doen ( pit-stop ).

Misschien weet jij nog iets over dat instellen van die kaart? Vast weer hartelijk bedankt voor de aandacht -Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wim,

Voor de driver van je grafische kaart hoef je helemaal niet te betalen, dat is puur geldklopperij :dong:

De driver voor je grafische kaart kun je hier downloaden(klik erop).

post-24526-1417704941,8531_thumb.png

Ik heb het lijste al een stuk voor je ingevuld zoals je kan zien.

Bij stap 3 staat er PCIe vermeld, mocht je grafische kaart nog van een AGP slot gebruik maken dien je voor All Radeon HD Series AGP te kiezen.

Bij stap 4 kies je het besturingssysteem dat je gebruikt waarna je op Display Results klikt en je naar de downloadlocatie van je driver word door verwezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dasle,

erg duidelijke uitleg en heb dit uitgevoerd,is het nu zo dat nu automatisch mijn kaart is geüpdatet met de nieuwste drivers,

ik heb ex. uitgevoerd en op het bureaublad staat een pictogram. dus in het kort ,hoe controleer ik nu of de kaart met nieuwe

driver is geüpdatet? Ik ga in ieder geval maar weer eens verder proberen. via het prog. Speccy zag ik dat de kaart van 2007

is,maar dat is hier geloof ik niet van belang. Dasle ik moet zeggen dat het wel moeilijk vind voor een ,,dummy,, als ik,maar

leer er wel veel van! Groeten - Wim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.