Ga naar inhoud

Systeemherstel via CD: geen Besturingssystemen


Dixon

Aanbevolen berichten

Beste,

Mijn PC vertoonde bij het opstarten altijd de Blue Screens of Death. Na wat rondneuzen heb ik deze opgestart met de Vista CD.

Op een moment moet je een besturingssysteem selecteren dat moet worden hersteld. Alle systemen worden normaal weergegeven. Bij mij verschijnt hier echter niets in de lijst.

Ik kan 'Stuurprogramma's laden' kiezen en dan verschijnt dat ik een installatiemedium moet plaatsen. Welk medium?

Moet ik gewoon mijn C schijf kiezen, de CD rom, of iets anders?

Heel erg bedankt!

---------- Post toegevoegd om 19:35 ---------- Vorige post was om 19:25 ----------

C schijf zal het niet zijn zeker, want de PC verwacht blijkbaar Setup-gegevens (bij bestandstypen). Iemand een idee aub?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp moet ik zo een bestand (Herstelschijf windows Vista 32-bit) downloaden en dit als setup gebruiken?
Dat heb je dan verkeerd begrepen.

Die downloads zijn er voor als je geen installatie schijf (meer) hebt.

Als je de installatieschijf nog wel hebt, moet je die gebruiken en in de genoemde handleiding het gedeelte over downloaden en cd branden overslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb je dan verkeerd begrepen.

Die downloads zijn er voor als je geen installatie schijf (meer) hebt.

Als je de installatieschijf nog wel hebt, moet je die gebruiken en in de genoemde handleiding het gedeelte over downloaden en cd branden overslaan.

OK bedankt. Één probleem, mijn CD-station wil hij niet openen. Dus ik kan de setup van Vista niet selecteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet opstarten vanaf DVD.

Dus de DVD plaatsen en je PC herstarten.

Dan zie je op een gegeven moment " druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd/dvd" druk dan bijvoorbeeld op de spatiebalk.

Krijg je die tekst niet te zien dan moet je het cd-station als first boot zetten in het BIOS.

Alles staat in de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn PC vertoonde bij het opstarten altijd de Blue Screens of Death

Zie je nog het "Windows-vlagje" in het midden van het scherm tijdens het gewoon opstarten van de pc? Kan je nog in Veilige Modus om zo systeemherstel uit te voeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Windows vlagje verschijnt inderdaad bij het opstarten. Ik zit nu in deze fase:

Heb opgestart vanop CD rom Vista

Heb taal en tijd gekozen

En krijg nu dit, een lege lijst:

post-26352-1417704935,7031_thumb.jpg

Ik klik dus op Stuurprogramm&'s laden en krijg dit:

post-26352-1417704935,6691_thumb.jpg

Ik klik op OK en hij vraagt een Setup gegeven om te seleceteren. Dus ik dacht dat ik de CD rom van Vista moest openen, maar daar krijg ik dit:

post-26352-1417704935,7351_thumb.jpg

Ik weet dus niet wat te doen. Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn PC vertoonde bij het opstarten altijd de Blue Screens of Death

- Ben je ooit in Windows geraakt?

- Wanneer is dit probleem opgetreden? Gisteren, verleden week, verleden maand? Het is vreemd dat Windows geen besturingssysteem ziet.

- Je kan proberen om in veilige modus een systeemherstel te doen.

* Zorg dat er geen enkele cd in de cd-rom lade ligt.

* Start gewoon de pc op. VOOR het Windows-vlagje in beeld komt, druk je als een gek op de F8 toets. Dus meerdere keren na mekaar. Je moet goed kunnen mikken, want als je het Windows-vlagje ziet ben je al te laat.

* Daarna wordt er gevraagd of je systeemherstel wil starten. Beantwoord met JA.

Geraak je tot daar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.