Ga naar inhoud

Laptop voor studie


Aanbevolen berichten

  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vanuit mijn oogpunt: da's dus een puur subjectieve visie hé... ;-)

Op vlak van prestaties zijn ze evenwaardig, maar ik zou ze eerst in "levende lijve" willen zien en voelen: hoe voelt het toetsenbord aan, buigt dit niet te fel door bij het typen?...hoe voelen de scharnieren aan?...

En vooral: de onderzijde van de laptop...is de fan gemakkelijk bereikbaar om te ontstoffen ?

Via een dekseltje aan de onderzijde is dit veel handiger dan wanneer je het toetsenbord moet demonteren om er bij te geraken.

Scheelt aardig wat in tijd en gevloek...xD

Als ik persoonlijk moet kiezen tussen een 15.6" en een 17" kies ik voor een 15.6"...en ja: ik heb een voorkeur voor de Asus zonder afbreuk te willen doen aan de kwaliteiten van de Toshiba.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, de 17" ga ik morgen even bewonderen bij de mediamarkt en met 15.6" zal ik met reviews moeten doen.

En zou ik met zo'n videokaart ook lichte spellen zoals diablo 3, LoL en L4D kunnen draaien?

En zijn ze geschikt voor goed multitasking met grafische programma's voor school?

En het is dus belangrijk wat ik begrijp dat het toetsenbord en ventilatie stof afstotend is of goed schoon te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn twee laptops in huis die vrij intensief gebruikt worden: alle 6 maanden worden die preventief inwendig gecheckt op de aanwezigheid van stof...bij beide laptops kan dit langs de onderzijde daardoor is dat op een 5-tal minuten gebeurd.

Wanneer je je toetsenbord moet demonteren duurt het al gauw wat langer...in het "ergste geval" moet de laptop compleet (moederbord inclusief) gedemonteerd worden voor het ontstoffen en dan ben je een paar uurtjes zoet met alle bijhorende risico's dat er iets fout loopt bij de demontage / montage.

Het gebruik van de laptop is ook bepalend voor het stofgehalte: gebruik hem enkel en alleen op een gladde en harde ondergrond...een laptop neem je niet mee in bed en gebruik je ook niet rechtstreeks op je schoot: da's om problemen vragen.

Ik ben geen voorstander van gamen op een basis-laptop: het eeuwige probleem is de koeling.

Er zijn grofweg 3 prijscategorieën: de basislaptopjes zitten rond de €500 à €600, de multimedia-laptops zitten rond de €750 à €900 en de betere game-laptops situeren zich rond de €1500.

Je kan per game online checken welke de systeemvereisten zijn en deze vergelijken met de laptops...idem dito met de software die jullie op school gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag een kijkje gewaagd bij de MediaMarkt, waarmee de toshiba afvalt 17" is mij te groot en onhandig voor een laptopje ondanks dat ik een 24" monitor heb. Ook wordt ie alleen maar in het wit verkocht wat ik erg lelijk vind..

Maaaar ze hebben ook de Acer Aspire V3-571G-53218G75Makk - Laptopshop.nl

Het is dan een asus, maar wel hele mooie specs ook kun je volgens reviews van gebruikers er de laatste games op spelen etc. alles zit er op, mooi uiterlijk 15.6", een toetsenbord dat je makkelijk stof vrij houdt en je kunt de ventilatie goed schoonmaken door een paar eenvoudige schroefjes los te draaien.

Lijkt mij een prima dingetje.. of niet?

Je hebt sowieso 2 jaar garantie bij mediamarkt, dat je daarna voor een lage prijs nog eens kunt verlengen.

Wat dat betreft lijkt het mij allemaal in orde?

Ik twijfel alleen nog aan het merk acer, aangezien dit één van de mindere merken is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een leerzame uitstap dus... ;-)

Het nadeel aan een 17" vind ik de mobiliteit, het is "een hele brok" om mee te nemen...mijn laptop verhuist zo'n 3-tal keer per week van locatie en op die momenten ben ik blij dat ik geen 17" heb.

Bijkomend is de afstand tussen het toetsenbord en scherm bij laptop ook "vast" en zo kan een scherm wel eens té groot overkomen.

Wat houdt die bijkomende garantie precies in en wat is de "milde bijdrage" ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.