Ga naar inhoud

Laptop voor studie


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben hier weer eens voor goed advies, ik heb dit jaar mijn havo diploma gehaald en ga volgend jaar werktuigbouwkunde doen op saxion maar daarvoor heb ik een goede laptop nodig.

Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Voor school tekenprogramma's etc

Wat is mijn budget ? - Hangt niet echt een prijskaartje aan, moet gewoon goed genoeg zijn voor de studie... ( rond 600/700 euro)

Een merkcomputer of een samenstelling ? - gewoon een merk

Ga ik overklokken ? - Nee

Ga ik later upgraden ? - Nee

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - USB 3.0 is miss wel handig, voor de rest geen idee

Ga ik zelf assembleren ? - /

Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Zit er waarschijnlijk al standaard op, en anders heb ik dat zelf al.

Ga ik zelf installeren ? - Als dit nodig is ja

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - /

Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Vind ik zelf wel in de mediamarkt

Heb ik specifieke wensen ? - nee

Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?- Nee

Volgens school moet hij aan de volgende eisen voldoen:

Waar moet je opletten bij de aanschaf van een nieuwe notebook?

  • Kies een notebook met voldoende geheugen: 2GB RAM of meer
  • De Wifi standaarden 802.11 b en g kunnen binnen Saxion worden gebruikt. 802.11n NIET
  • De besturingssystemen WindowsXP, Windows Vista en Windows 7 hebben de meeste gebruiksmogelijkheden binnen Saxion. Wil je Linux of MacOS gebruiken dan zul je enige beperkingen ondervinden

Je notebook zal al snel een belangrijk stuk gereedschap voor je studie worden. Saxion adviseert je daarom te kiezen voor een leverancier die zogenaamde on-site garantie geeft met een gegarandeerde respons tijd of een leverancier met pick-up-and-return garantie met een gegarandeerde return tijd.

Naja, voor de rest niet al te duur en volgens school zijn dit goede aanbiedingen:

</title> <title>Switch PC Projecten - Sensire

P.S. een leuke spelletje spelen is ook leuk, maar het moet niet te duur worden :D

Alvast Bedankt!

aangepast door ThomasH
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@Thomas,

Misschien is het toch handiger om een bepaald budget op de laptop 'te plakken' :)

Ik heb het er even met mijn ouders over gehad, ergens rond 600/700 euro, en toch wel een max van 750 ongeveer.

Zolang ik maar kan verantwoorden waarom het een goede laptop is en die geschikt is voor mijn studie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi prijsje, dat wel...maar kijk eens rond op het forum: Acer is helaas niet een merk met een minimum aan problemen.

Meer info kan je ook hier bekijken.

Hmm, dan ga ik toch twijfelen, want ik kan het niet bepaald gebruiken dat ik er problemen mee krijg aangezien een laptop erg belangrijk is voor mijn studie, en zal ik mij richten op de betere merken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen enkel merk is 100% vrij van problemen, laat dat duidelijk zijn...en het ene merk is er "gevoeliger" voor dan het andere.

Daarbij komt dan nog het "persoonlijke aandeel": hoe je met je laptop omgaat, behandelt, wat je er mee doet...

Het is en blijft (zoals elk "apparaat") een gevoelig stuk elektronica dat je met de nodige voorzichtigheid dient te behandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.