Ga naar inhoud

Achtergrond kleu in een koptekst


Donny

Aanbevolen berichten

Donny,

Kijk even na of je de marges correct zijn ingesteld. Wanneer deze te weinig zijn ingesteld of overlappen met marges van je koptekst kan inderdaad de tekst wat verspringen.

Volgens ik de discussie begrijp probeer je dus als het ware een sjabloon aan te maken die je vaak zal moeten gebruiken.

Doordat je een wat vreemde combinatie hebt ivm paginakleur onderaan en bovenaan bemoeilijkt dit wat de oplossing met Word.

Zelf heb ik dit ook nog gedaan en ik deed dit aan de hand van een watermerk/achtergrond.

dus je maakt in uw geval eigenlijk een afbeelding in oranje met bovenaan een witte strook (in de afmetingen van een a4tje) en zet dit als achtergrond.

dan kan je gewoon zonder macros.

Een andere oplossing (zoals hierboven) is inderdaad een rechthoek te tekenen en deze wit op te vullen. Bij instellingen zet je deze 'achter tekst' , zo verpringt je tekst niet.

Dit geheel sla je op als een sjabloon.

Ik heb een voorbeeld gemaakt:

zie bijlage

voorbeeld.dot

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.