Ga naar inhoud

dodgeboy

Aanbevolen berichten

hallo allemaal ,ik film met een zaptub cameraatje op mijn koersfiets ,alles ok tot ik het filmpje op you tube zet die zetten dat om naar 4/3 formaat (of is het 3/4?) ik film in 16/9 en kan dat niet wijzigen,nu lijken door dat omzetten van you tube de mensen kleiner en vooral dikker! hoe kan ik dit oplossen?? groeten eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Eric,

Je kan de video eerst inladen in Windows Movie Maker. Bij instellingen kan je de verhoudingen wijzigen naar 16:9 en het bestand opnieuw opslaan.

Wanneer je deze video upload naar Youtube zou die in de juiste verhouding moeten zijn...

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mij slecht uitgedrukt denk ik, de film is reeds in 16/9 maar als ik die op you tube zet veranderen die het 16/9 formaat naar 4/3! en worden de mensen in de film kleiner en dikker ,dit gebeurd ook als ik de film zelf omzet naar 4/3,dus mijn vraag is wat ik daar kan aandoen? grtjs eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn een aantal zaken die je zou kunnen proberen:

  • Gebruik je een .avi 16:9 formaat. Schrijf dan in de label box op YouTube yt:stretch=16:9
  • Converteer je video naar een .mov bestand. Hoe dan ook blijkt Youtube problemen te hebben met 16:9 .avi bestanden.
  • Converteer je video naar 1024x576 met vierkante pixels alvorens je deze opload op YouTube.
  • Converteer je video naar 640X360 met vierkante pixels alvorens je deze opload op YouTube

Bovenstaande tips zijn afkomstig van gelezen discussies op het internet. Er blijkt nog veel onduidelijkheid en discussie te bestaan over widescreen (16:9) en YouTube.

Laat even weten als een van deze tips voor jou werkt :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel niets helpt mov bestand geeft het zelfde resultaat ,de resolutie aanpassen helpt ook niet ,labelbox niet gevonden ik upload direct met live moviemaker ,heb de film ook rechtstreeks met youtube geupload en daar bewerkt ,zelfde resultaat kleine dikkertjes

ik denk dat ik een nieuw cameraatje ga kopen met meer mogelijkheden .

bedankt en groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.