Ga naar inhoud

formulier openen maar alleen wanneer id van huidig formulier gelijk is gegevens tonen


j.snijder

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben al enige tijd aan het stoeien met een database voor mijn vissen en kom een paar problemen tegen, maar eerst even mezelf voorstellen :)

Mijn naam is Jan en ik ben Nen Dommen Hollander zoals ze in België veelal zeggen (LOL) hoor ik van mijn dochter die in Leuven woont.

Ik heb een formulier genaamd Vijvergegevens en daarin zou ik graag het formulier Waterwaarden willen openen maar alleen de waarden tonen die bij de geopende vijver horen.

Toelichting: Ben van plan meerdere vijverbakken/visbakken te gaan zetten en wil dan graag voor elke bak separaat de waterwaardes gaan registreren.

voorbeeld: bak 1, bak2, enz. waarvan ik dan graag wil weten de waterwaarden: ph, gh, kh

Ik krijg het maar niet voor elkaar en ben eigenlijk ten einde raad, wie kan/wil mij helpen hiermee ? zou zeer dankbaar zijn.

Genoemd moet worden dat ik een soortgelijke vraag in 2011 al eens heb gesteld op een NL forum maar daar ben uitgescholden en gekleineerd waardoor ik even ben gaan stoppen met vragen, was er stuk van en begrijp de reacties van sommige mensen dan ook niet meer. (dit even ter info)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 180
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hierboven de link van de dB, waarbij ik vraag om enige discretie in het verspreiden ervan.

De database komt voor gebruik vrij en mag door een ieder gebruikt worden als hij klaar is tot die tijd graag gereserveerd gebruiken svp.

Dit omdat er nog niets bruikbaars op deze basis is en ik wil voorkomen dat anderen een onvolledige versie gaan verspreiden die tot problemen kan leiden.

Als u formulier Vijvergegevens opent ziet u rechts de "tabel" met waterwaarden die ik graag in het betreffende formulier zou willen,er is nog veel werk te doen vanaf hier dat besef ik maar ik ben er weer aan begonnen :)

Met veel dank voor uw hulp (en de hulp van anderen)

aangepast door stegisoft
missing text
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die tabel heb ik er pas in gezet omdat het werken met de tabel Vijvergegevens een foute oplossing is omdat er dan teveel redundante informatie gaat ontstaan, een aparte tabel voor waterwaarden is eigenlijk de beste oplossing, en toen kwam ik stevig vast te zitten en mijn kennis behoorlijk vastgeroest te zijn.

Hetgeen u ziet is dus weer gepruts van mijn zijde :)

Hoe nu verder is mij geheel onduidelijk, maar als ik het nu zo bekijk zou het ongeveer in dezelfde richting als bijvoorbeeld de knop filtergegevens moeten kunnen.

Wat bedoeld u met ingewikkeld en dat u deze database anders gebruikt ? heeft u aanbevelingen voor verandering en is mijn opzet niet goed ? u mag het mij zeggen hoor, kan wel tegen een stootje, als u dan wilt helpen is het helemaal tof.

aangepast door j.snijder
tekst komt niet mee, toetsbord doet raar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoeld u met ingewikkeld en dat u deze database anders gebruikt ? heeft u aanbevelingen voor verandering en is mijn opzet niet goed ?

Dat is een goed vraag.

Ik begrijp niet waarom bij vijvergevens formulier bovenstaande identiek is als onderstaande.

Waarom 2 x gegevens zetten?

Als ik dan Kamerfilter met vortex op details klik krijg ik identieke afbeelding en al bij gravity 4 kamer met vortex

Misschien is dat zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal aan mijn prutswerk liggen denk ik.

Ik heb geprobeerd mijn onkunde te omzeilen door handmatig gegevens in te vullen.

U kunt denk ik het best mijn gegevens verwijderen en zelf data in te geven om te voorkomen dat u mijn prutswerk zit te corrigeren, sorry dat ik er niet aan gedacht heb een lege dB aan te leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.