Ga naar inhoud

formulier openen maar alleen wanneer id van huidig formulier gelijk is gegevens tonen


j.snijder

Aanbevolen berichten

die afbeeldingen zijn vrij simpel gemaakt ik daarvoor voorwaardelijke opmaak gebruikt in het tekstvak waar de waarden worden ingevuld.

In principe blijven water en vissen in dezelfde bak tenzij de vis ziek is en uitgevangen moet worden maar daar houd ik in de dB geen rekening mee (moeilijk te vangen vijver te groot :))

Metingen doe ik op gezette tijden en als er iets loos is met de vis, als het water eenmaal in orde is word er slechts eenmaal per maand gemeten ongeveer.

PS:

Ik ben bezig het form. Vijvergegevens te wijzigen en form. Waterwaarden, evenals de bijbehorende tabellen.

Dit omdat datum en meting niet thuishoren op vijvergegevens hoofdformulier en tabel maar in waterwaarden realiseerde ik me gisteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 180
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het form. Waterwaarden is klaar maar ik krijg het niet voor elkaar om met de knop die het form. moet openen alleen die gegevens te krijgen die overeenkomen met VijvergegevensId (hetzelfde probleem als de andere knoppen zag ik gisteren.

Ik moet dus weer met de hand invullen het ID, kan dat oook automatisch ? en welke voorwaarde moet ik dan aan de knop meegeven ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link verwijderd

Hierbij krijgt u van mij de gewijzigde dB, in de tabel Vijvergegevens zijn enkele ID aangebracht voor Waterwaarden enz. en een aantal velden verwijderd die in waterwaarden thuishoren, ook is er een nieuwe tabel waterwaarden en een formulier Waterwaarden aangebracht.

De layout van form Vijvergegevens is aangepast zodat er geen redundante gegevens op voorkomen (als ik het goed gedaan heb) (redundant is toch dubbel ?)

Intussen kijk ik wat ik verder kan versimpelen als u het goed vindt.

Ik hoop zo wat voorwerk gedaan te hebben

aangepast door j.snijder
Link naar zip verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de database snel gemaakt zodat je een idee kan hebben hoe je anders kan doen:

Het is nog niet helemaal zoals je wilt maar nu ziet je dat er één bak met gegevens.

En niet zoals bij u 3 gegevens voor 1 bak.

Dus is er een ander bak dan geeft je een ander bak.

Ik heb wel nog geen knoppen toegevoegd maar je kan onderaan in recordkiezer doen.

Koi.accb

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm dit is al een stuk simpeler dan zoals ik het gedaan heb inderdaad.

Als ik velden wil toevoegen aan "Gegevens" of "Waarden" kan ik dat dan ongestraft doen ?

Ik heb namelijk een paar velden in de verkeerde tabel staan zoals u in #26 ( voorgaande posting) kunt zien en zou dat graag in uw voorbeeld willen veranderd hebben.

Ik begrijp aan de hand van uw opzet nu ook wat u bedoelde met de vraag "de vissen en het water blijven in dezelfde bak" in uw opzet is het makkelijker om een extra tab toe te voegen waar het visbestand in word verwerkt, hmmmmmm Ik ga hier een boel van leren.

aangepast door j.snijder
extra aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf de velden die ik van de ene naar de andere tabel wilde gewijzigd, dat lukte me keurig.

Toen heb ik 2 extra tabbladen toegevoegd, ook dat lukte :)

Een tabel importeren lukte ook.

Maar als ik aan die tabbladen de velden wil toevoegen uit de geimporteerde tabel dmv kopiëren van ook nog een geimporteerd formulier dan krijg ik in die velden #NAAM te staan, ik doe blijkbaar iets fout maar ben nog niet op het spoor wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grrrrr, Was ik bijna klaar met het betreffende formulier en ik voeg nog het laatste keuzeveld toe "soortfilter" en dan krijg ik de foutmelding Jointype wordt niet ondersteund.

Ik geloof beter af te wachten tot u mij groen licht geeft , ik geloof dat ik beter even niet aan uw werk kan gaan zitten prutsen tot er een redelijk begrip is van hoe u een en ander heeft opgelost ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.