Ga naar inhoud

formulier openen maar alleen wanneer id van huidig formulier gelijk is gegevens tonen


j.snijder

Aanbevolen berichten

  • Reacties 180
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je de database van mij aanpast mag je dat terug zenden en dan controleer ik of alles nog goed is en zal ik het verder gebruiken.

Meting kan je eventueel hergebruiken.

Tabbladen werken met relatie.

Dus als de relatie juist is ingesteld dan kan je ook twee ID samen linken.

Tab blad waterwaarde hoort bij hoofdformulier vijver.

post-6829-1417705063,8946_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af, is het ook mogelijk om in plaats van tabbladen aparte formulieren te gebruiken zoals in mijn dB ? met die tabbladen zal ik komen te zitten met de foto's en afbeeldingen van de vissen en de filters enz.

En zo ja, dan kan ik die met een knop aanroepen, weke voorwaarde geef ik dan mee aan de knop zodat ik alleen die records zie die horen bij het voorliggende record.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geprobeerd het te doen met aparte forms in plaats van tabbladen en het lijkt wel te kunnen maar....

Wilt u eens kijken wat ik over het hoofd zie in mijn probeersel ?

WerVersieJankoi002.accdb downloaden

Als ik een nieuwe vijver maak en dan de knop vijverdetails klik dan gaat het goed en zie ik een gekoppeld record.

Als ik echter een nieuw detailform aan wil maken dan krijg ik de foutmelding dat een sleutel niet leeg kan zijn en bij controle zie ik dan de sleutel vijvergegevensId dat die leeg blijft, dit zou toch automatisch aangemaakt moeten worden door ophalen uit het open form vijvergegevens ?

Of moet ik toch met tabbladen blijven werken omdat het anders echt niet gaat werken ? dan zou ik graag weten hoe ik dan die foto's en afbeeldingen kan invoegen in de dB ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je tab gewijzigd hebt in meting met gewoonweg onnuttig gegevens.

Maar ik zie ook dat je een knop vijver details hebt.

Nu kan ik u twee dingen leren:

Systeem dat je in de tab blad kan plaatsen. (Vijvergegevensdetails_F)

Systeem dat je onafhankelijk een formulier koppelt want als je een knop gebruikt dan moet je zorgen dat formulier ook gekoppeld is aan de hoofdformulier want in de relatie staat duidelijk dat Vijvergegevensdetails_T gekoppeld is aan Vijvergegevens_T en dat is iets wat je niet doet met het gevold dat je geen gegevens kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.