Ga naar inhoud

formulier openen maar alleen wanneer id van huidig formulier gelijk is gegevens tonen


j.snijder

Aanbevolen berichten

Ah ik denk dat ik zie wat u bedoeld, de eerste 3 records geven dezelfde detail info ?

Dat komt omdat ik idd 3 keer dezefde gegevens heb ingevuld om dus de waterwaarden te kunnen gebruiken, later besefte ik dus dat voor waterwaarden een andere tabel erbij nodig was.

Als u naar de 4e record gaat ziet u als u de knop indrukt niet dezelfde afbeelding als ik het goed heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 180
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zie nu ook dat ik ook bij de detailformulieren handmatig moet ingeven welke vijver/filter of bak het gaat.

Kennelijk heb ik een grote fout ergens zitten want de records worden niet weergegeven op ID koppeling (relaties heb ik geen verstand van dus weet niet hoe ik het verder uit moet leggen sorry)

Ik ben ook hier druk aan het proberen maar loop steeds verder vast :( hellup :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Relatie betekend niks anders dan dit:

Als je een record verwijdert van een hoofdtabel dan verwijdert access alle records van sub tabellen zodat er geen rommel achterblijft.

Ik zie ook dat je geen enkel query had gebruikt.

Kern van de database is dat je hoofdformulier werkt met subformulier.

In de subformulier wordt automatisch ID koppeling ingevuld en dat is waarschijnlijk iets wat bij u niet gebeurd.

Je vult dat handmatig in en dat is fout.

Ik weet nog niet of ik jou zal helpen want dat is niet in een twee drie geklaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zou weten hoe ik dat automatisch kan doen )veranderen in deze database zou ikzelf weer een heel eind komen denk ik.

Kunt u mij uitleggen wat u bedoelt met "jou zal helpen" bedoelt u mij kunnen helpen of willen helpen (Belgische taal werkt iets anders dan nederlands ben ik inmiddels wel achter van mijn dochter die uw taal al spreekt, ze woont immers al een jaar of 6 in Leuven) voor we elkaar verkeerd begrijpen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijkt u er eens rustig naar en als het u wat lijkt en mij kunt helpen dan is dat leuk, zo niet zou ik het waarderen als u mij een paar tips en voorbeelden kunt aanreiken waarmee ik weer verder kom.

Desnoods hak ik de dB op in stukken om ermee te kunnen werken aan een oplossing.

Lijkt u dat een eerlijke en redelijke oplossing ? ik kan van u niet verwachten dat u er onmiddelijk induikt en het oplost, daarvoor is mijn prutswerk kennelijk te groot :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

H ik begrijp u nu beter :)

Alle gegevens mogen gewist worden en zijn in wezen fictief de dB is nog niet al bruikbaar te zien dus geen probleem.

Ik ben er zelf ook behoorlijk ingedoken en zie dat bijvoorbeeld de waterwaarden gegevens missen die in de tabel thuishoren en die nu in de verkeerde tabel staan zoals de reden van de meting en de datum.

Dus is ophakken inderdaad misschien wel de beste oplossing, back to basic laten we maar zeggen :)

aangepast door j.snijder
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de duidelijkheid, ik verkoop niets, het is puur hobby maar ik wil grag bijhouden wat ik heb, hoe gezond, hoeveel overlijden enz.

Voor de waterwaarden geldt dat er regelmatig waarden gemeten moeten worden, vooral als er een te hoge nitriet/nitraat waarde ontstaat wat dodelijk kan zijn voor de vis (KOI)

Op een adres kunnen dan ook meer bakken staan (wil in volgend stadium eigen vis gaan opkweken en tegen kostprijs doorgeven aan mede hobbyisten, maar dat veel later) waarin zieke en/of gezonde opkweekvis gescheiden is (eigen filtersysteem enz.

Van elke bak is het dan van belang de gegevens te hebben zoals inhoud, constructie (voor eventuele gevarenzones ophopen van vuil enz.) maar ook waterkwaliteit.

Van de vis is het van belang te weten hoe gezond ze is, hoe hard ze groeit, welk en hoeveel voer ze krijgt enz. Dit dan weer om te kunnen bepalen op welke zaken ik moet letten.

Reden dat ik met deze database begonnen ben is dat veel mensen vissies houden maar niet echt inzage hebben in het wel en wee van zowel vis als vijver.

Als de applicatie klaar is zou ik het willen aanbieden aan de KOI houder maar niet aan de commerciële branche, vandaar dus dat ik er erg voorzichtig mee ben voorlopig.

Reden daarvan is dat de verkopers alleen maar willen verkopen en als een vis ziek is er ook nog aan willen verdienen, met deze database krijgt de KOI liefhebber inzage in alles wat nodig is om zelf verantwoord KOI te houden en geen onnodige vissterfte te veroorzaken (ook vissen hebben een levende ziel en dieren houden in onvriendelijke omstandigheid is geen goede zaak)

Als je meer vragen hebt stel ze graag, ik zal proberen u meer inzicht te geven.

Even voor alle duidelijkheid ik ben 55 jaar, arbeidsongeschikt (al meer dan 10 jaren) en heb veel vis leed gezien en meegemaakt, leed wat voorkomen kan worden door beter inzicht in o.a. water en voer kwaliteit.

Zelf heb ik ook een leuke vijver en helaas afgelopen maand 10 KOI, 2 Steur en 1 zonnebaars zien sterven, treurig maar helaas.

Oorzaak tot nog toe onbekend maar besmetting mat Costia lijkt het meest voor de hand liggend.

Als ik u dus niet direct begrijp ligt dat aan mijn zijde en bied vooraf daarvoor mijn verontschuldiging aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben uw vijvergevens grondig aan het bekijken.

Nu begin ik enigszins te begrijpen waar je naar toe wilt.

Nu heb ik een vraag:

Blijft het water en de vissen in principe altijd in dezelfde bak?

Ik ga vanuit dat je na een tijdje water leeg maakt en opnieuw vult met water en daarna nieuwe metingen doen.

Is het van belang dat de afbeelding rechts groen/rood/geel erbij hoort want dat vraag wel denkwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.