Ga naar inhoud

Iconen bureaublad herschikken zich steeds weer na gebruik scanner


haku

Aanbevolen berichten

Neem er nota van dat de HP 1400 rechtstreeks is aangesloten op de Win 7 machine, terwijl mijn andere HP 930C printer rechtstreeks is aangesloten op de XP machine en via het Netwerk kan gebruikt worden op alle in het Netwerk aangesloten PCs.

De beide printer/scanners zijn dus op alle pc's geinstalleerd.

Misschien "storen" de drivers elkaar zodat dit scanprobleem optreedt met de iconenhistorie als gevolg.

Je kan eens proberen om een van de printer/scanners te verwijderen en zien of het probleem met het "koppige" venster en de iconen zich dan nog voordoet.

Je kan ook proberen om voor de printer/scanner die op de win 7 pc is aangesloten drivers te vinden op de site van HP en niet deze van windows te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wel, telkens ik een bericht in deze forum schrijf, verschijnt er om de zoveel minuten, rechts onderaan een berichtje "Auto-Opgeslagen" (zojuist weer gebeurd). Dus vroeg ik me af waar deze gedeeltelijk geschreven berichten werden opgeslagen. Zo kan ik ze eventueel recupereren als er iets misloopt...

haku

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijk me inderdaad - gedeeltelijk - het probleem te zijn. Zoals ik in het eerdere bericht schreef, toch wel opgelost via de Faxen en Scannen utility van Windows zelf. HP heeft bij navraag geen reële updates voor die driver... Uiteindelijk van weinig belang, vermits ik een goed werkende workaround heb gevonden.

haku

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die automatisch opgeslagen tekst is inderdaad een "handigheidje" van het forum.

Heel nuttig bij browserproblemen bvb.

Probeer het maar eens uit.

Typ een reactie wacht op melding "auto opgeslagen"

Druk NIET op de knop "snel reageren"

Druk dan op de toets F5 om de pagina te verversen.

Nadat de pagina ververst is, zie je onder in de grijze balk de melding herstel automatisch opgeslagen tekst.

Klik daar op en je tekst zal opnieuw verschijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem van het dialoogvenstertje kan je dus vermijden door de windows functie voor het scannen te gebruiken.

Ik had uit je eerste berichten begrepen dat het probleem met de iconen het gevolg was van de acties om dat dialoogvenster weg te krijgen.

Bij het gebruik van de windows functie voor het scannen zijn er geen dialoogvensters die blijven "hangen" maar toch herschikken de iconen zich nog?

Wanneer gebeurt dit dan? Op willekeurige momenten, bij of na gebruik van bepaalde programma's, ...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kweezie wabbit,

Herschikken van de iconen op de desktop is niet rechtstreeks het gevolg van het scannen maar van:

1. Het 'importeren' van het ingescande beeld via dat niet weg te krijgen venstertje

2. Het daaropvolgend wegmaken van dat venstertje via Taakbeheer (enige mogelijkheid om het venstertje weg te krijgen)

Let wel:

Het gebruik van Taakbeheer veroorzaakt de herschikking enkel en alleen maar bij het beëindigen van dat item. Alle andere 'geforceerde' beëindigen van taken via Taakbeheer hebben geen consequenties op de rangschikking van de iconen.

Op de vraag of dit ook gebeurt bij het inscannen van documenten en/of beelden met Windows Faxen en Scannen is het antwoord: nee. Dan blijft alles op zijn plek zitten zonder interventie van Icon Restorer.

Verder mogelijk relevante gegevens:

In andere gevallen, waarbij de ongewilde herschikking zou plaatsvinden, blijft alles op zijn plaats dank zij Icon Restorer want de utility herstelt de dingen bij het opstarten (zie verdere Noot wat dit laatste betreft) of je kunt daarmee de juiste volgorde manueel terugvinden. Ik gebruik dus ook de utility om met een daarmee opgeslagen situatie de zaken te herstellen mochten de iconen zich tijdens het werk ongewild herschikken - tot nu toe, enkel en alleen maar met het hierboven beschreven wegmaken van het 'importeren' dialoogvenstertje via Taakbeheer - met uitzondering van de volgende situatie:

Als ik in de - rechtermuisklik - desktop contextmenu 'Beeld/Pictogrammen Automatisch schikken' aanvink (iets dat trouwens het degelijk functioneren van Icon Restorer verhindert), dan herschikken zich de iconen inderdaad en wel in alfabetische volgorde. Dit gebeurt niet in XP, waar het aanvinken van 'Automatisch schikken' geen ander gevolg heeft dan dat de iconen op raster afstand van elkaar blijven en de zelf gemaakte rangschikking niet verstoort. [Het niet aanvinken van 'Beeld/Pictogrammen Automatisch schikken' in Win7 of van 'Automatisch schikken' in XP heeft natuurlijk als vervelende consequentie dat bijvoorbeeld een nieuw gemaakte icoon dat je naar de desktop sleept op de plek blijft zitten waar je het hebt gedropt, of als je een icoon weghaalt er een gat ontstaat binnen de kolom.]

Noot: Als ik Icon Restorer uitschakel en de computer herstart of na het uitschakelen opstart, dan hebben de iconen zich altijd herschikt in alfabetische volgorde, ongeacht hun rangschikking voor de herstart of het uitschakelen van de machine. Let wel, de misère van het ongewild herschikken van de iconen is begonnen vòòr ik Icon Restorer ​heb geïnstalleerd - logisch, want anders had ik geen rechtstreeks nut gehad van de utility!

Let wel, het euvel van het herschikken waar zoveel Win7 gebruikers last van hebben, is pas beginnen op te vallen nadat er meerdere iconen op de desktop door mij waren geplaatst. Deze latere vaststelling kwam waarschijnlijk omdat tot dan alleen maar de door Windows obligate "normale" Bureaubladpictogrammen - zoals 'Computer', Netwerk, Prullenbak, Bestanden met naam van gebruiker, enz. - bij het installeren van Windows op de desktop waren geplaatst; dat zijn overigens geen snelkoppelingen zoals het merendeel van iconen op een desktop, maar eigenlijk voorstellingen van mappen en die komen vooraan in de rij als er alfabetisch wordt gerangschikt.

Kortom, in zover ik kan oordelen is dat constant herschikken van de iconen iets dat blijkbaar in Windows 7 ingebakken is.

Ik hoop dat deze lange uitleg een antwoord is op uw vragen.

Hoe verhelpen we dat allemaal?!

Met dank voor de tot nu toe geboden hulp.

haku

aangepast door haku
een paar schoonheidsfoutjes hersteld
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.