Ga naar inhoud

Iconen bureaublad herschikken zich steeds weer na gebruik scanner


haku

Aanbevolen berichten

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste haku,

Dat het de taak blijft hangen zou kunnen komen door een probleem met de verbinding tussen de All-In-One en de pc. Ik zou daarom de All-In-One eens uitzetten of uittrekken om te zien of die taak dan nog steeds blijft hangen. Mogelijk een driver probleem en wacht de taak op een time-out. Je kunt de wizard ook eens met een andere optie proberen.

Met betrekking tot de icoontjes zou ik een nieuw gebruikers profiel aanmaken. Je hoeft er niet meteen alles naar toe te kopiëren maar enkel een paar bestandjes aan maken op je bureaublad om te testen.

Voor beide problemen zou ik de pc ook eens schoon opstarten om andere applicaties uit te sluiten.

Een probleem oplossen door de procedure voor schoon opstarten in Windows Vista of Windows 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo MS Hulp,

Dank voor de suggesties. Evenwel denk ik niet dat de All-in-One printer schuldig is. Inderdaad jullie Windows Faxen en Scannen utility, waarbij ik ook de All-in-One printer voor het inscannen van docs en pics gebruik, veroorzaakt geen enkel probleem op generlei gebied (roept ook niet die vervelende, niet weg te branden taak op). Daarentegen, als ik bijvoorbeeld scan via jullie eigen Paint of Live Photo Gallery, of een stabiel beeld utility zoals IrfanView, of gelijk welk grafisch programma dat scan mogelijkheden van binnen de applicatie biedt, krijg je die vervelende niet weg te krijgen taak weer, met alle gevolgen van dien.

Van een time-out wachten is ook geen sprake - heb dat ding voor de LOL ook eens 10 minuten laten staan. Geen verandering: niet weg te branden.

Van het moment dat al mijn bestanden en programma's zijn gemigreerd van mijn XP machine naar de nieuwe Win 7 machine, een duivelse karwei met alles wat ik met de jaren aan gegevens heb vergaard - eigenlijk is het nog een geluk dat op Win 7 bepaalde oude programma's niet meer draaien (dit is een cynische grap), zal ik even die fantoom gebruiker tip van jullie checken.

En ik weet natuurlijk hoe je schoon opstart in Windows. Ook alweer zo'n omslachtige procedure, zeker als je veel programma's hebt die mee in de logon gebruikt worden... Maar ja, dat is leven met Windows...

Wat daar ook van zij: nogmaals dank voor de hulp.

Beste groet,

haku

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch zou ik een nieuw account aanmaken. Dit heb je, zover ik gelezen heb, nog niet getest. In dit gebruikers profiel staan ook alle gegevens met betrekking tot de icoontjes. Zit er een fout in de betreffende user bestanden, dan heb je mogelijk ook problemen met register sleutels in de betreffende map. Ik zal niet direct zeggen dat dit de oplossing is. Maar ik zou het zeker proberen.

aangepast door MicrosoftHelpt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.