Ga naar inhoud

Windows hostprocess rundll32 werkt niet meer en Updates Windows Service Pack 2 misluk


Fatiha

Aanbevolen berichten

Probeer het eens op deze manier.

  1. Meld u op de computer met een account die beheerdersbevoegdheden heeft.
  2. Klik op StartVistaStartButton.jpg
    , typ Msconfig.exe in de Start zoeken vak en druk op ENTER om het hulpprogramma voor systeemconfiguratie te starten.
    SecurityShield.jpg
    Als u wordt gevraagd om een beheerderswachtwoord of om bevestiging, typt u het wachtwoord of bevestigen.
    2440068.png
  3. Op de Algemeenen klik op deSelectief opstartende optie en schakel vervolgens de Onderdelen van Opstartgroep laden selectievakje. (De Originele Boot.ini gebruiken het selectievakje is niet beschikbaar.)
    2440069.png
  4. Op de Services tab, selecteer de Alle Microsoft-services verbergen en klik vervolgens op Alles uitschakelen.
    2440071.png
  5. Klik op OK, en klik vervolgens op Opnieuw opstarten.

Probeer nu om het service pack te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb de instructies opgevolgd en eerst ingelogd met de administrator-account en alles via msconfig dus aan/uitgevinkt zoals hierboven beschreven en daarna opnieuw opgestart. Ik heb toen ingelogd op mijn gewone account en het servicepack geprobeerd te installeren, zonder succes want dezelfde meldingen krijg ik weer en op hetzelfde moment gaat het weer mis. Ik weet niet of ik alle stappen goed heb gedaan, want moest ik het servicepack wel installeren onder mijn gewone account of moest dit eveneens onder het beheersaccount gebeuren? Daarnaast stond er onder punt 3 iets over de optie opstartonderdelen. Ik heb deze uitgevinkt zoals op de afbeelding staat, maar weet niet zeker of dat ook bedoeld werd of dat ik het juist moest aanvinken? De rest van de stappen heb ik wel precies gedaan zoals beschreven stond. Als mijn doorlopen stappen wel correct zijn (installatie onder mijn gewone account en het uitvinken van de optie over laden van opstartonderdelen), dan is het dus niet gelukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo beide,

Even kort samengevat. PC is nu virus vrij en SFC kan twee bestanden niet herstellen. SP2 installeerd zich niet met E_FAIL(0x80004005).

Failed system file recovery:

C:\Program Files\Windows Sidebar\settings.ini

C:\Windows\System32\NOISE.DAT

Beide zullen naar mijn verwachting geen invloed hebben op de Service Pack 2 installatie. Andere software pakketten zijn dat vaak wel zoals virusscanners, cd brand software, toolbars en zo verder (daarover onderaan meer). Laat ik allereerst zeggen dat ik even op zoek ben gegaan naar de melding "SP2 vista E_FAIL(0x80004005)".

Ik kom dan op een Duitstalig Answers forum de volgende thread tegen. Error: E_FAIL(0x80004005) - Microsoft Community

In dit geval is een Bootloader voor Linux een probleem. Aan jou de vraag, gebruik je toevallig een bootloader? Zo ja, kijk daar eens even naar. Bootloaders zijn ervoor om twee besturingssystemen te kunnen gebruiken. De keuze welke je wilt gebruiken krijg je dan bij het opstarten.

Mocht dit het nu niet zijn, dan probeer je de stappen die ik hieronder heb toegevoegd.

MVG,

Marc

Problemen met installeren van de service packs 2 voor Windows Vista op 32bit (hetzelfde voor 64bit maar die links heb ik even weggehaald). SFC stappen kun je in feite overslaan aangezien je deze al hebt uitgevoerd.

De meest voorkomende oorzaken hiervoor zijn de volgende:

- Antivirus, antispyware programma's

- Vorige, benodigde updates zijn nog niet geïnstalleerd

- Spyware, Adware en Toolbars

- Cd/Dvd brandprogramma’s

  1. Sluit alle openstaande programma's af.
  2. Download het Service Pack 2 bestand via onderstaande link, en sla het bestand op naar het bureaublad (32 bit link staat hier:):

Download: KB948465: Zelfstandige module van Windows Server 2008 Service Pack 2 en Windows Vista Service Pack 2* - ALL Language - Microsoft Download Center - Download Details

Nu verschijnt de downloadpagina van Windows Vista service pack 2. Als dit het geval is, klikt u net erboven op de knop "Downloaden". Het downloadscherm verschijnt nu. Klik op "Opslaan", kies het bureaublad als locatie, en klik nogmaals "Opslaan". Wanneer de download voltooid is mag U dit venster sluiten.

  1. De volgende stap is een uitgebreide schijfcontrole:

    1. Als u nog in het opdrachtprompt van stap 3 zit, gaat u naar stap 4e.
    2. Ga naar Start.
    3. Direct boven de start knop ziet u staan "zoekopdracht starten".
    4. Hier voert u in "CMD"(zonder aanhalingstekens).
    5. Boven in het menu ziet u dan ook cmd staan,hier klikt u met de rechtermuisknop op, en kiest u voor "uitvoeren als administrator".
    6. Nu komt u in het opdrachtprompt uit.
    7. Hier voert u het volgende in: "chkdsk /r"(zonder aanhalingstekens).
    8. Checkdisk zal vervolgens vermelden dat de schijfcontrole niet kan worden gestart en vragen of hij moet worden gepland voor de volgende keer dat u de computer opstart. Bevestigt u de vraag door op de "J" van ja te drukken en vervolgens op enter.
    9. Start u vervolgens de computer opnieuw op, op de gebruikelijke manier.

[*]Als u dit gedaan heeft kunt u een scan van de systeembestanden uitvoeren.

  1. Ga naar Start.
  2. Direct boven de start knop ziet u staan "zoekopdracht starten"
  3. hier voert u in "CMD" (zonder aanhalingstekens)
  4. Boven in het menu ziet u dan ook cmd staan,hier klikt u met de rechtermuisknop op, en kiest u voor "uitvoeren als administrator"
  5. Nu komt u in het opdrachtprompt uit.
  6. Hier voert u het volgende in " sfc /scannow "(zonder aanhalingstekens).
  7. Dit zal uitgevoerd worden in de opdrachtprompt zelf en kan ook weer enkele minuten duren.

[*]Daarna raad ik aan om software die mogelijk de installatie blokkeert, te verwijderen:

  1. Klik op de startknop, kies dan "Configuratiescherm"
  2. Als het configuratiescherm in de Windows Vista weergave staat, druk op "Een programma verwijderen" onder de groene tekst "Programma’s"
  3. Als het configuratiescherm in de klassieke weergave staat, dan graag dubbel klikken op "Programma’s en onderdelen"
  4. Een nieuw scherm verschijnt nu met daarin een lijst met daarin alle op uw computer geïnstalleerde programma’s
  5. Hierin dient U programma's die behoren tot een van de onderstaande categorieën te verwijderen:
    • Antivirus, antispyware, antispam en ander beveiligingssoftware. Zorg ervoor dat U over een origineel installatiecd of -bestand beschikt om het later opnieuw te kunnen installeren. Aangezien de meeste veiligheidssoftware na het verwijderen op deze manier nog resten achterlaten, welke vaak nog voor problemen zorgen, dient er na de deïnstallatie ook nog het verwijderprogramma ervan te worden uitgevoerd. Dit verwijderprogramma zal de laatste resten ervan verwijderen. Ik heb voor het gemak een lijst met verwijderprogramma's als bijlage aan deze mail toegevoegd.
    • Registry cleaners, Windows en Internet Explorer "Optimizers" en "tweak" programma's (tune-up utilities, registry mechanic, ccleaner, ...)
    • Peer 2 peer download software zoals KaZaa, iMesh, LimeWire,...
    • Toolbars zoals Yahoo toolbar, Google toolbar, Google Desktop Search en Overige toolbars indien aanwezig.

[*]Hierna zal de System Update Readiness Tool moeten worden uitgevoerd. Deze kunt u vanaf de volgende locatie downloaden en vervolgens uitvoeren, opdat hij wordt geïnstalleerd:

32-bits: Download: Hulpprogramma System Update Readiness voor Windows Vista (KB947821) [september 2012] - Microsoft Download Center - Download Details

  1. Hierna dienen onnodige achtergrondprogramma's tijdelijk uitgeschakeld te worden:

    [*]Het opnieuw opstarten in veilige modus.

    Nu zijn alle softwarepakketten, die in de weg zouden kunnen zitten, verwijderd en kunnen wij beginnen met het correct installeren van SP1.

    1. Herstart de pc nu, en blijf herhaaldelijk op de F8 toets tikken.
    2. In het scherm "Geavanceerde opties" kiest u voor "veilige Modus"
    3. Als u nu een lijstje met besturingssystemen krijgt, drukt u gewoon op enter. Zo niet, lees verder bij stap 8d.
    4. Zodra u het inlog scherm te zien krijgt, logt u gewoon in onder uw eigen naam. U zult nu zien dat de omgeving ietwat aangepast is. Hier hoeft u zich geen zorgen om te maken, dit verandert weer terug na opnieuw opstarten.
    5. Als gevraagd wordt of in de veilige modus wilt blijven werken, klikt u op' Ja'.
    6. Klik op uw standaard gebruikersnaam om aan te melden. Het beeld zal van slechte kwaliteit zijn. Dit is normaal, en herstelt zich na een herstart.
    7. Nu kunt u het eerder gedownloade Service Pack 1 installatiebestand "Windows6.0-KB936330-X86-wave1.exe" of "Windows6.0-KB936330-X64-wave1.exe" dubbelklikken. Volg de aanwijzingen op uw scherm en laat de computer herstarten na het voltooien van de installatie (dit gebeurt automatisch).
    8. Vervolgens kunt u Service Pack 2 installeren, met het bestand "Windows6.0-KB948465-X86.exe" of "Windows6.0-KB948465-X64.exe". Doorloop weer de stappen en herstart wanneer erom wordt gevraagd de pc.
    9. Na het installeren van de Service Packs dient u de eerder gestopte services weer inschakelen. Hierdoor krijgt u dan weer de volledige functionaliteit van Windows. Hiervoor kunt u onderstaande stappen volgen:

      De computer wordt nu opnieuw opgestart, en na het inloggen, verschijnt er dan een melding met betrekking tot geblokkeerde programma's. Klik op dat icoon, en selecteer "geblokkeerd programma uitvoeren", en klik op "doorgaan". Er verschijnt nu een scherm, dat vertelt dat de opstartinstellingen zijn veranderd. Dit klopt. Vink onderaan de optie aan: "Dit bericht niet meer weergeven" en sluit dit scherm. De melding komt nu niet meer terug bij een volgende herstart.


  2. Klik op de startknop en vervolgens op "zoekopdracht starten"
  3. Typ vervolgens "msconfig" in het invoerveld druk daarna op de toets <ENTER> op uw toetsenbord. Klik op "Doorgaan"
  4. Klik bovenin op het tabblad "Services"
  5. Vink "Alle Microsoft services verbergen" aan (vlak boven de "OK" knop)
  6. Klik op "Alles inschakelen" onderin
  7. Klik op tabblad "Opstarten"
  8. Klik op "Alles inschakelen" onderin
  9. Klik op "Toepassen" en vervolgens op "OK"
  10. Start uw PC opnieuw op.

Klik op de startknop en vervolgens op "zoekopdracht starten"
Typ vervolgens "msconfig" (zonder aanhalingstekens) in het invoerveld en druk op de toets <ENTER>
Klik op "Doorgaan". Er opent nu een venster met meerdere tabbladen.
Klik op tabblad Services. Vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan (vlak boven de "OK" knop).
Klik op "Alles uitschakelen"
Klik op het tabblad "Opstarten". Klik onderin op "Alles uitschakelen"
Klik op "Toepassen" en vervolgens op "ok"
Start uw PC opnieuw op.
aangepast door MicrosoftHelpt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn excuses voor de late reactie. Ik heb bovenstaande stappen doorlopen; helaas zonder succes. Ik weet echter niet of ik wel alles correct heb gedaan. Ik heb Norton verwijderd en ook de remove-tool geïnstalleerd om zeker te zijn dat er geen resten overbleven, dus ik denk niet dat het daar dan misging. Wel weet ik niet precies wat voor programma's ik diende te verwijderen. Ik heb alles qua anti-virus dus verwijderd en ook toolbars, waaronder Google Desktop en voor de zekerheid ook iets zoals Sobi v2 (wat dat ook mag voorstellen) en ook ccleaner verwijderd. De andere stappen heb ik gewoon opgevolgd zoals het er stond, maar ik krijg dezelfde melding op hetzelfde moment van de installatie. Aan het begin van je bericht las ik iets over een bootloader, ik heb geen idee wat daarmee wordt bedoeld. Ik krijg geen keuzemogelijkheid voor een bootloader bij het opstarten dus daar zou het probleem dan ook niet liggen, denk ik. Moet ik iets nogmaals doen?

Mvg,

Fatiha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dual boot heb je blijkbaar niet. Dit mag je dus laten varen. Hoewel het volgende voor Windows 7 is wil ik het toch eens gaan proberen: De installatie van Service Pack 1 voor Windows 7 mislukt met fout 0x8004a029 of 0x80004005 - E_FAIL

Probeer daarom de fixit eens. Mocht ook dat niet werken dan denk ik dat we toch maar eens een herstel installatie moeten gaan uitvoeren.

Hoe dat moet vind je hier: Windows installeren en opnieuw installeren

MVG,

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik op het de door jou gegeven link klik wordt ik doorgestuurd naar een pagina over problemen met de installatie van Service Pack 1 (ik dacht trouwens dat ik alleen problemen had met service pack 2?) en kan ik fixit wel downloaden, maar na uitvoeren krijg ik de melding dat deze niet geschikt of bedoeld is voor mijn besturingssysteem. Heb ik dan een verkeerde link geopend of is er geen fixit voor mijn windows beschikbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem. Zoals aangegeven is die fixit voor Windows 7 en die heeft inderdaad geen SP2. Enkel SP1. De waarde die de fixit aanpast kan ook handmatig worden veranderd in het register. In feite zou de foutmelding wijzen op meer dan 8 netwerkfilterstuurprogramma's. Om er een aantal te noemen: Client voor Microsoft-netwerken, QoS Pakketplanner, Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken. Dit zijn voorbeelden van Microsoft filters. Er worden echter ook filters van derde toegevoegd. Indien dit boven de registerwaarde 8 komt kun je de betreffende foutmelding krijgen met de Service Pack update. Om dit handmatig te wijzigen doe je het volgende.

1 Open het start menu en zoek in de zoekbalk op "regedit".

2 Klik regedit met rechts aan en kies voor "uitvoeren als administrator".

3 Controleer nu, door te navigeren met de pijltjes voor de mappen, of je de onderstaande mappen hebt:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Network\

4 Als je de Network map met links hebt aangeklikt (geselecteerd) zie je rechts een aantal woorden.

5 Een van die woorden is MaxNumFilters. Klik deze met rechts aan en kies Wijzigen.

6 Wijzig de waarde in 14 (14 is namelijk de maximale waarde), klik op Decimaal en klik vervolgens op OK.

7 Probeer de Service Pack nu nogmaals.

Mocht ook dat niet lukken, dan kun je proberen alle netwerk adapters te verwijderen.

Dit doe je door via start te zoeken naar ncpa.cpl en op enter te drukken. Klik de Netwerkverbindingen een voor een met links aan en verwijder ze. Probeer de Service Pack dan weer.

Je mag indien dit niet werkt eens kijken in de map C:\Windows\Logs\CBS. Hier staat een CBS.log bestand. Mijn vermoeden is dat we daar dezelfde foutmelding tegen komen maar je weet maar nooit. Als het lukt (ivm de grote van het bestand) mag je die eens toevoegen aan een bericht.

MVG,

Marc

aangepast door MicrosoftHelpt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

De eerste optie werkte helaas niet. Ik ben toen naar de tweede stap gegaan en ik heb geprobeerd het bestand te openen, maar ik krijg steeds de foutmelding dat Windows Rundll32 niet meer werkt en vervolgens gebeurt er niets. Ik weet niet wat dit betekent en het CBS-logje kan ik niet toevoegen aan mijn bericht omdat het te groot is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.