Ga naar inhoud

Windows verkenner werkt niet meer


ExtincE

Aanbevolen berichten

Download AdwCleaner by Xplode naar je bureaublad.

A3qkP9RCEAAOZhQ.jpg

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Vista en Windows 7 gebruikers: Rechtsklik op AdwCleaner en selecteer als Administrator uitvoeren...
  • Voor XP: Gewoon dubbelklikken op AdwCleaner.
  • Klik vervolgens op Verwijderen.
  • Klik bij AdwCleaner – Informatie op OK
  • Klik bij AdwCleaner – Herstarten Noodzakelijk op OK

Dat tijdens de actie de snelkoppelingen verdwijnen, is normaal. Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile. Post de inhoud van dit log in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

binnen 5 seconden na het klikken op verwijderen bij dat program, liep het vast; adwcleaner reageert niet meer, nog 3x geprobeerd, tijdens het posten hiervan op deze site: blue screen of death zoals ik het heb leren kennen. Blauw scherm met heel wat nulletjes en eentjes erbij, m.a.w. systeemcrash.. dus lijkt hem niet te worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens op te starten in veilig modus en kijk of de windows verkenner nog steeds vastloopt.

Terwijl je dan toch in veilige modus zit, kan je gelijk het volgende eens uitvoeren.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammere is dat ik het niet kan oproepen oid, kan het niet reproduceren, lijkt compleet random te gebeuren.. soms gaat het een dag goed, andere dag kan het om de paar minuten raak zijn, terwijl ik echt exact hetzelfde heb geopend en gedaan als de dag ervoor.. World of Warplanes, Teamspeak, google chrome, en evt een van de total war series games, en serie programmas die mee op starten afsluiten.. dus dat eerste wordt lastig, dat 2e zal ik zodirect doen voor het slapen gaan:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

pc geformatteerd en alles opnieuw geinstalleerd moest ook maar weer eens gebeuren na een jaartje dus moet er nu sowieso ook wel vanaf zijn lijkt me! Bedankt voor jullie moeite!

- - - Updated - - -

pc geformatteerd en alles opnieuw geinstalleerd moest ook maar weer eens gebeuren na een jaartje dus moet er nu sowieso ook wel vanaf zijn lijkt me! Bedankt voor jullie moeite!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het is weer terug snap er niets van? alle partities gewist en eentje van 50 gb voor installatie van windows aangemaakt en de overige 850gb overgehouden voor allerlei ander spul, heb geen back up gebruikt maar ben 4 uur bezig geweest alle belangrijke dingen er weer terug op te zetten up daten enz enz enz en nu is het weer terug..

Dat laatste wat je vroeg mbt opdrachtprompt krijg ik niet voor elkaar heb ergens een spatie zitten waar die niet hoort of andersom denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels een vermoeden:

Het probleem is ontstaan door het uitvoeren van systeemherstel. Sindsdien ervaar ik het. Nu is het volgende mijn theorie:

Bij de eerste installatie van windows, maakt windows zelf nog 2 kleine schijfpartities aan op je HDD, deze kun je niet formatteren (of in ieder geval niet via aangepaste installatie als je opstart vanaf de win7 installatie-CD). Gezien het probleem is ontstaan door systeemherstel uit te voeren, en de bestanden voor systeemherstel op een van die 2 kleinere partities staat, heb ik het vermoeden dat windows verkenner op een of andere manier gecorrumpeerd is geraakt bij het uitvoeren van systeemherstel, en gezien ik deze partities niet kan formatteren maar wel mee blijven opstarten met de nieuwe installatie, blijft het probleem dan bestaan omdat die schijfpartities niet geformatteerd kunnen worden.

Kan iemand deze theorie bevestigen? En zo ja; hoe kan ik dan van die partities af komen?

Groet!

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.