Ga naar inhoud

Windows verkenner werkt niet meer


ExtincE

Aanbevolen berichten

Je hebt een herinstallatie van Windows uitgevoerd op die nieuwe SSD?

Heb je ook alle nodige drivers geïnstalleerd. Zoals voor moederbord, videokaart, geluid,....enz ?

Blijkbaar heb je zowel op de C als D schijf een map genaamd program files.

Installeer je software zowel op de C als D?

dit quote ik even vanuit het gesloten thread van Simontje96. Ik heb nu een C partitie (waar windows op staat) en een F partitie (kon geen D partitie aanmaken, pad was niet selecteerbaar terwijl er ook geen usb of dvd-rom drive aan dat pad was toegewezen beetje raar maargoed) en in beiden heb ik een program files en program files (x86) map zitten. Is dit een probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Probleemhandtekening:

Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH

Naam van de toepassing: explorer.exe

Versie van toepassing: 6.1.7601.17567

Tijdstempel van toepassing: 4d672ee4

Naam van foutmodule: atiumd64.dll

Versie van foutmodule: 9.14.10.926

Tijdstempel van foutmodule: 5064fc85

Uitzonderingscode: c0000005

Uitzonderingsmarge: 000000000019088b

Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.48

Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie 1: ef3b

Aanvullende informatie 2: ef3b56dc8a3b9becb7bfbe92ac0c0072

Aanvullende informatie 3: 21a5

Aanvullende informatie 4: 21a50578aaf986526fd0ab1d490f1e76

Lees de onlineprivacyverklaring:

Windows 7 Privacyverklaring - Microsoft Windows

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:

C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

dit wordt als details van foutmelding weergeven. Na kiezen voor herstarten van explorer.exe opent hij automatisch 'bibliotheken' terwijl ik gewoon in game zit ofzo full screen alsof ik dat heb aangeklikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens op te starten in veilig modus en kijk of de windows verkenner nog steeds vastloopt.

Terwijl je dan toch in veilige modus zit, kan je gelijk het volgende eens uitvoeren.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Op bovenstaande vraag en tip is nog geen reactie gekomen.

Is dit uitgevoerd?

Wat was het resultaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan niet anders want alleen die partities zijn niet geformatteerd want dat kon ik niet doen volgens windows, en de andere partities waar windows op geinstalleerd stond wel, dus dan zou de fout in de installatiecd al moeten zitten en pas na 9 mnd na een system recovery naar boven zijn gekomen, of ben ik nu gek?

- - - Updated - - -

of mijn moederboard drivers, want met de verse installatie kreeg ik het al tijdens het installeren van de drivers van mijn moederboard, eerste wat ik heb gedaan bij 1e x inloggen na nieuwe installatie was drivers moederboard installeren vanaf de cd, dus sfc herkent de fout gewoon niet..

Daarnaast, ik weet niet hoe ik de foutmelding kan reproduceren, dus dat kan een wekenlang proces gaan worden terwijl er 3 mogelijkheden zijn: partities die ik van windows niet mocht formatteren; installatie cd windows 7, driver installatiecd moederboard

aangepast door ExtincE
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe eens een geheugentest met Memtest86+

Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.

Doe ook eens een test van de harde schijf.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.