Ga naar inhoud

Nieuwe laptop keuze (ultrabook)


arumey

Aanbevolen berichten

Hallo,

Door de vele problemen die maar blijven opkomen met mijn huidige laptop (+- 5 jaar oud) heb ik besloten eens te gaan kijken voor een nieuwe laptop.

Hierbij zocht ik vooral naar:

*mobiliteit

*duurzame snelheid (m.a.w.: niet na 1 jaar massaal veel vertragen)

*sterk genoeg om maximaal een spel als skyrim aan te kunnen

*prijs tussen de 700-1200 euro

*windows 8

Nu dacht ik dat volgende laptops(ultrabooks) wel goed waren hiervoor:

HP ENVY TOUCHSMART

Grote voordeel: touchscreen(wat heel vloeiend werkt)

link: HP ENVY TOUCHSMART ULTRABOOK bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

SONY SVT1312V1ES.BE1

Grote voordeel: prachtig design en nog lichter

link: SONY SVT1312V1ES.BE1 bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

Nu blijft het probleem echter welke van deze toch beter zou zijn dan de andere of dat ik misschien

helemaal fout ben in mijn keuzes.

Graag een beetje hulp hierbij gehad aangezien mijn kennis van hardware niet super is :)

Arumey

aangepast door arumey
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag,

Er is niet zoveel verschil tussen de ultrabooks die u heeft gekozen. De Sony heeft 128GB SSD zonder harde schijf en de HP heeft een 500GB harde schijf en een 32GB SSD en omdat de SSD veel sneller is hebben ze waarschijnlijk (in meeste gevallen) windows 8 op de SSD geinstalleerd omdat de SSD veel sneller is en windows ook veel sneller zal opstarten. Bij de HP kan je dus ook veel meer bestanden op zetten door de 500GB harde schijf maar op de Sony kan je die bestanden veel sneller op zetten maar minder bestanden door de 128GB ruimte. Ze hebben allebij dezelfde processor en gebruiken daarom ook dezelfde geïntegreerde videokaart (hd 4000). Hebben allebij ook 4GB ram geheugen. De hp heeft een iets groter scherm. Mobiliteit is eigenlijk dezelfde probleem bij alle ultrabooks, want ze zijn vrij groot maar bij de Sony zou dat makkelijker moeten gaan door de compacte en vrij simpele design. Ik zou eigenlijk als ik een keuze moest maken tussen de twee, zou ik de HP kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Skyrim betreft (of games in die richting) ga je het niet zo vloeiend kunnen spelen door de videokaart. De Intel HD4000 is niet slecht maar ook niet fantastisch. De processor daarentegen is wel voldoende. Als je nu écht wil gamen dan moet je helaas iets duurder gaan zoals de ASUS N76VJ-T4005H-BE bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen. Deze heeft een I7 processor (beter dan I5) en een betere videokaart + 8GB RAM en 1.5TB harde schijf. Dus gamen zal wel veel beter gaan. Als je geen 200€ meer wilt uitgeven aan game prestatie zijn de 1 van de 2 ultrabook die jij hebt gekozen ook prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ultrabooks die je vooropsteld, zijn allebei wel goed wat betreft de prijs. Zwakke punten aan de hp is dat er geen usb 3 aanwezig is maar wel 6 uur batterijduur. Voor de sonny is er slechts 128 gb ssd, wel usb 3 en maar 4 uur batterij. Mocht ik u zijn, ik wachte nog een jaartje. De ultras krijgen touchscreen, gaan als tablet kunnen worden gebruikt (afneembaar keyboard) en zullen 17 inch gaan worden met hogere resoluties met I7 processor en hasswell chip. De ssd's worden met de dag goedkoper en de batterijduur langer.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hét grote probleem bij een ultrabook (buiten zijn véél te hoge prijs in vergelijking met een degelijke laptop) is en blijft zijn concept: ultradun, dus zéér beperkt wat betreft koeling...misschien een leuk hebbeding maar eerder een spielerei te noemen en absoluut geen volwaardige vervanger voor een degelijke laptop met normale schermgrootte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.