Ga naar inhoud

Kan andere computer op netwerk niet vinden + andere problemen


Aanbevolen berichten

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Die dingen van de printer vind ik allemaal op dat blad dat ik hem had laten afdrukken?
Normaal gezien wel.
Die andere pc heeft ook 2 schijven, die beiden in gebruik zijn. Van welke moet ik de IPconfig dan geven?
De Ipconfig is een overzicht van de netwerkconfiguratie en is niet afhankelijk van de gebruikteschijven.

Als je de procedure volgt zoals aangegeven in bericht nr 10, zal het bestandje ipconfig.txt op de C-schijf staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat het zo lang duurt voor ik reageer. Ik zit in examens...

Hier ipconfig van PC-1. PC-2 ook nog is toegevoegd..

Van printer zelf wil ik ook geven, maar ben de oude bladen kwijt en cartridge is net leeg:hmpf:, dus geef ik zodra ik weer deftig kan printen (straks waarschijnlijk).

PC-1: [ATTACH]23594[/ATTACH]

PC-2: [ATTACH]23595[/ATTACH]

ipconfigPC1.txt

ipconfig2.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de ipconfig gegevens van de beide pc's en deze van de printer zit de printer op een ander netwerk dan de pc's en is het dus normaal dat je de printer niet kan zien via het netwerk.

Als je de printer aansluit op een van de pc's kan je normaal de netwerkconfiguratie van de printer instellen.

Je moet in de printer het volgende ingeven.

IP address: 192.168.1.50

Subnet Mask = 255.255.255.0

Default Gateway = 192.168.1.1

Als je in de router ook het mac-filter hebt ingeschakeld voor de wifi verbinding, moet je het mac-address (= fysisch adres) van de printer toevoegen aan de lijst met toegestane of goedgekeurde adressen.

Dan zou de printer ook in het netwerk zichtbaar moeten zijn en bereikbaar om te printen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De HP ToolboxFX is helaas niet beschikbaar voor windows 7.

Je kan de tool hier downloaden en gebruiken op windows Vista

Lees ook de installatie instructies.

Als het niet lukt met die tool, kan je proberen met de HP Printer Administrator Resource Kit.

Om te dowloaden, ga je naar deze pagina, kies je windows versie en ga op de volgende pagina helemaal naar onder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.