Ga naar inhoud

Kan andere computer op netwerk niet vinden + andere problemen


Aanbevolen berichten

Hallo,

Na meermaals zelf gezocht en geprobeerd te hebben ben ik uiteindelijk hier beland. Ik heb 2 vragen. De eerste is de belangrijkste, maar de tweede lost dringende probleem al beetje op.

Bij mijn thuis is er een thuisnetwerk opgezet. Router (of modem, ken het verschil niet) is een b-box. Hier zitten gemiddeld 3 computers op. Het draait al enkele jaren zonder al te veel problemen.

Het netwerk is via PC-1 opgezet. Deze computer heeft ook een wachtwoord.

Het probleem is dat ik vanuit PC-2 er nooit in geslaagd ben deftig op PC-1 te geraken.

Soms vond ik PC-1 helemaal niet. Soms vond ik die wel, maar kreeg ik er geen connectie mee (probleemmelding). Soms lukte het wel en werd ik gevraagd gebruikersnaam en wachtwoord in te geven waarna ik op de computer kon.

Sinds PC-2 verder van PC-1 is verhuisd, is er geen connectie meer met dat inlogscherm van PC-1. Wel nog met multimedia delen van iedere gebruiker(hoewel die gewoon eigen media player openen). Ook met PC-3 is er geen /zelden connectie te vinden.

PC-1 vind wel PC-3, maar niet PC-2!

Reden dat ik op PC-1 moet kunnen is omdat onze printer daar is aangesloten en ik anders niet kan printen(zonder connectie te maken en wachtwoord in te geven). Volgens mij ligt het probleem aan PC-2. Toch heeft die probleemloos draadloos internetconnectie.

Probleem 2 is dan de printer. Dit is een HP Laserjet 2015dn. Deze zou uitgerust moeten zijn met een netwerkkaart. Toch slaag ik er maar niet in deze ook werkelijk aan te sluiten op het netwerk. Daarom steekt deze in PC-1 in. Wanneer je via een andere pc connectie maakt met PC-1 kan je probleemloos printer.

(Tijdens mijn zoektocht ben ik er wel al eens in geslaagd het IP-adres van de printer te laten afdrukken toen hij in connectie stond met de router ipv PC-1. Daarna zat ik vast omdat ik die IP niet op de pc kon vinden).

Hoop dat het toch min of meer duidelijk is. Vroeger kon ik dus soms nog connectie maken met PC-1. Tegenwoordig heeft PC-2 nooit connectie met de anderen. Wel internet! PC-1 vind wel alle andere PC's buiten PC-2. Printer op netwerk krijgen zou de nood om op PC-1 te geraken al verhelpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik druk via printer configuratiepagina af(startknop tijdje induwen). Hier staat denk ik wel een IP adress op. laatste 4 cijfers verschillen van dat van het netwerk hier.

Printer is niet vindbaar op het netwerk. Daarom dat ik ook de printerdriver niet juist kan installeren.

Opdracht prompt geeft:

Pingen naar xxxxx... met 362 bytes aan gegevens:

time-out bij opdracht.

time-out bij opdracht.

time-out bij opdracht.

time-out bij opdracht.

Ping-statistiken voor xxxx....

pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4

(100% verlies).K

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe het volgende op een van de pc's

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Kan je van de printer ook het IP, het subnetmask en de standaard gateway opgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.