Ga naar inhoud

bepaalde software kan ik niet verwijderen


louisewies

Aanbevolen berichten

Ik probeer al een tijdje Microsoft Silverlight via het configuratiescherm te verwijderen maar krijg het niet voor elkaar. Ik krijg de melding dat ik dan een disk nodig heb. Nou ja, ik heb dat progje een jaar terug gewoon gedownload.

Maar ook IE8 wil niet weg. Ik gebruik Google als browser.

En nu MSN Live wil overgaan op Skype en ik daarover een mail kreeg dat ze MSN toch echt gaan stoppen ben ik bezig gegaan met Skype. Tot mijn ellende is automatisch MSN verwijderd van mijn pc behalve de Live mail van MS. Ik heb geprobeerd een oudere versie van MSN te downloaden (8.5) alleen om te chatten, maar dat lukt niet omdat ik een nieuwere versie van LIVE heb volgens Windows. Tja, alleen nog die verrekte Live mail die ik er ook al niet af krijg. Wat is dat toch met die Microsoft, je zou toch ieder programma moeten kunnen verwijderen?

Hellup!

Ik ben totaal niet technisch dus houd daar svp rekening mee.

Ik ben ook totaal niet rijk, dus zeg niet koop een nieuwere versie van Windows.

Groeten, Louise

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je het systeem zoals MSN (met je contacten) wil blijven gebruiken zal je toch moeten overschakelen naar Skype want MSN sluit de deuren op 15 maart 2013.

Je moet Skype (klik erop) installeren en dan je aanmelden met je Messenger- ID.

En inderdaad, MSN wordt tijdens de installatie van Skype verwijderd omdat het vanaf 15 maart niet meer bruikbaar is.

Hoe je de contacten van MSN kan overzetten naar Skype kan je zien in dit filmpje.

Wil je terug naar het oude systeem tot 15 maart moet je de tip van Jean-Pierre volgen in bericht 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoef dat hele gedoe met Skype niet, en dat aanmelden ging niet zonder slag of stoot. Ik kreeg problemen met mijn wachtwoord. Heel veel mensen zag ik, Skype gaat een deels betaalde site worden. De chat is nu nog gratis maar hoe lang nog????

Maar goed, ik ben een stukje terug in de tijd gegaan en heb voorlopig MSN weer. Maar kan nog steeds Silverlight niet verwijderen en opnieuw installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer onderstaande eens.

Kijk of je hiermee Silverlight weg krijgt.

Ga naar de tab Gereedschap om te kijken of je daar Silverlight terug vind,zo ja kun je het ook daar verwijderen.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie.

Ik heb systeemherstel gedaan tot voor ruim een maand terug. DE PC zegt dat er niets veranderd is. Met CCcleaner het ik gereedscap gebruikt maar die kan ook silverlight niet verwijderen. Ik laat het er maar bij. Ik heb wel een extra virusscanner AVG geïnstalleerd, AVG naast Avira die ik al had maar ik ben er niet zo kapot van met dat constante gescan van emails.

In ieder geval bedankt voor de moeite!

Gr. Louise

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een extra virusscanner AVG geïnstalleerd, AVG naast Avira die ik al had maar ik ben er niet zo kapot van met dat constante gescan van emails.

Je mag nooit twee virusscanners naast elkaar gebruiken, dat geeft enkel conflicten.

De boodschap: kies welke je wil houden en de andere verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fix it heeft het wel voor elkaar gekregen. Wat een leuk progje is dat. Werkt helemaal automatisch. AVG had ik inmiddels al verwijderd middels het configuratiescherm.

Nu moet ik nog eens uitzoeken waarom het ineens eeuwen duurt voordat de pc is opgestart, maar dat hoort in een ander topic thuis.

Hartelijk dank voor de support!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.