Ga naar inhoud

Browser problemen


Jorben

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb al twee maanden een nieuwe laptop (Asus n56vz). Ik ben er zeer tevreden over, maar af en toe heb ik een probleem bij het surfen op het internet.

Een van de vele voorbeelden is de site van Rock Werchter: Ik kan op geen enkele link klikken. Enkel wanneer ik rechts klik op de link en dan selecteer: 'openen in nieuw tablad', dan opent hij wel.

Een ander voorbeeld is de pricewatch van tweakers.net. Ik kan er geen voorselectie maken omdat de schuifbalken niet werken.

Nog een voorbeeld is de site van Runkeeper. Je krijgt hier een kaartje met de route die je gelopen hebt (bepaald door gps van mijn gsm) en eronder staat een grafiekje van je snelheid. Normaal gezien als je over de grafiek gaat met je muis, dan kan je de snelheid zien op een bepaald moment van de route. Er zou dus een bolletje moeten verschijnen op de kaart, maar dat gebeurt niet.

Het zijn maar enkele voorbeelden en vind het toch vrij vervelend.

Momenteel werk ik met Chrome, maar ik heb het ook al in Mozilla Firefox getest met hetzelfde resultaat. IE 64 bit geeft hetzelfde probleem, maar in IE 32 bit heb ik geen van bovenstaande problemen.

Heeft iemand een idee om dit (toch wel vervelende) probleem op te lossen?

Avast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dit is waarschijnlijk het gevolg van de veiligheidsproblemen met java die de laatste tijd in het (ict)nieuws kwamen.

De java plug-ins worden in firefox standaard uitgeschakeld en daardoor kan het dus zijn dat sommige pagina's niet (correct) werken of dat sommige functies op een pagina niet kunnen gebruikt worden.

Bij firefox kan je de plugin inschakelen op de volgende manier.

Druk op de ALT toets en dan op extra en vervolgens op add-ons.

Klik aan de linkerkant op plug-ins, selecteer de java plug-in en klik op het einde van de lijn op inschakelen.

Waarschijnlijk moet je dit herhalen telkens firefox opstart.

Bij IE en chrome kan je de java plug-in ook inschakelen via het beheer van add-ons.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal is dit het gevolg van een (zelf) geïnstalleerde addon die bepaalde zaken tegenhoudt. Probeer eens een nieuw profiel aan te maken in Firefox.

Onder de rode tekst in deze link staat hoe je een nieuw profiel aanmaakt.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar is het dan niet raar dat het zowel in firefox, als in chrome, als in IE 32 bit voorkomt? In firefox heb ik nog geen enkele add-on geïnstalleerd aangezien ik meestal in chrome werk. (Buiten de add-ons die geïnstalleerd zijn door kaspersky).

Edit: Na een nieuw profiel aan te maken, blijven de problemen.

aangepast door Jorben
Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel werk ik met Chrome, maar ik heb het ook al in Mozilla Firefox getest met hetzelfde resultaat. IE 64 bit geeft hetzelfde probleem, maar in IE 32 bit heb ik geen van bovenstaande problemen.

Maar is het dan niet raar dat het zowel in firefox, als in chrome, als in IE 32 bit voorkomt?

In bericht 1 geef je door het probleem in IE 32 bit NIET te hebben, in bericht 5 beweer je het omgekeerde? :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

In bericht 1 geef je door het probleem in IE 32 bit NIET te hebben, in bericht 5 beweer je het omgekeerde? :hmmmm:

Dit moet natuurlijk IE 64 bit zijn. Dus in IE 32 bit heb ik de problemen NIET en in IE 64 WEL. Bedankt voor het aandachtig lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de 32 bit EN 64 bit versie van java geïnstalleerd? Dat moet je doen, als je van de 32 en 64 versie van Internet Explorer gebruikt maakt. Op de website van java kan je beide versies installeren.

Verwijder eerst via configuratiescherm alle java updates. Daarna installeer je de recentste 32 en de 64 bit van java op deze site java.com: Java en u (download het bestand , installeer en daarna kan je kiezen tussen 32 en 64 bit. Installeer beide bit versies.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken en hij begeleidt jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.