Ga naar inhoud

pc sluit niet af, mcafee internet security suite geraakt niet verwijderd


Aanbevolen berichten

Flashplayer dien je nog te installeren, IE 10 wordt normaliter aangeboden als optionele update via Windows Update.

Java kan je installeren, maar moet niet indien je liever op veilig speelt...tenzij er met de laptop sites bezocht worden waar gebruik gemaakt wordt van Java.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Voor Firefox ga je dan toch nog sowieso Flash moeten installeren hoor.

Dat klopt, maar ik heb Firefox er niet op geïnstalleerd. Ze zijn Internet Explorer gewoon... En java vind ik uit veiligheidsoverwegingen ook niet nodig, er zijn niet veel websites die expliciet java nodig hebben.

Als ik java en flash kan mijden, zal ik dat zeker doen met de beveiligingsrisico's van de afgelopen dagen/maanden. Natuurlijk is firefox iets veiliger dan internet explorer. Hij moet me maar bellen als hij het wel nodig heeft. :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu meldt mijn broer dat hij geen internetconnectie kan maken.

Bij mij thuis heb ik het geprobeerd (adsl verbinding, dus geen router) en daar lukte de verbinding wel.

Wat moet ik checken bij mijn broer om zijn internetverbinding te laten werken? Ze hebben een router. De instellingen blijken juist te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruikt hij utp of wifi?

Doe eens een IPconfig om te zien of hij een IP krijgt van de router.

Dit zal ik morgen eens uittesten.

Maar ik denk ook dat ik nog geen draadloze verbinding heb ingesteld. Toen Windows 8 dit vroeg tijdens de installatie heb ik gezegd dat ik dit later wil doen.

Ik heb op die pc altijd getest via mijn internetverbinding, en dat was een adsl-verbinding.

Kan het zijn dat ik gewoon de draadloze verbinding nog moet instellen volgens deze methode:

Als op uw router het Windows 7-logo of de zin "Compatibel met Windows 7" wordt weergegeven, kunt u deze automatisch instellen met behulp van de nieuwste versie van Windows Draadloze verbinding maken in Windows 7 of Windows Vista Service Pack 2. Volg deze stappen om uw router automatisch in te stellen:

  • Haal de router uit de verpakking en sluit deze aan op een stroombron. Aangezien u Draadloze verbinding maken gebruikt, hoeft u de router niet fysiek aan te sluiten op uw computer.
  • Open Verbinding met een netwerk maken door op het netwerkpictogram (eff2d36c-9e0d-4d1a-9859-3af14fa4ccfc_73.jpg of da12251d-1e9a-4032-afae-009876c6c5a3_80.jpg) in het systeemvak te klikken.
    Een lijst wordt weergegeven van de netwerken die momenteel beschikbaar zijn.
  • Klik op het standaardnetwerk van uw router, dat u kunt herkennen aan de naam van de fabrikant.
  • Volg de instructies op het scherm.
    Bron: Een draadloze router instellen
    Of wordt dit normaal altijd automatisch ingesteld in het besturingssysteem van zodra de router aanstaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij dient eerst de WiFi op de laptop te activeren, dan wijzigt het icoontje van de netwerkverbinding naar het "icoontje met de streepjes" (zie jouw bericht 27)...hij dient op dat icoontje te klikken, de gedetecteerde netwerken worden weergeven.

Nu dient hij zijn netwerk te selecteren, een vinkje te plaatsen bij "automatisch verbinding maken" en dan krijgt ie de vraag om zijn netwerksleutel in te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.