Ga naar inhoud

pc loopt vast


tulip

Aanbevolen berichten

  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als ik een kopie maak van de C en D schijf, is het dan niet mogelijk dat ik later (de fout of het probleem dat ik nu heb) terug zet?

Verschillende programma's van mijn C schijf zijn een paar maanden geleden verplaatst naar mijn D schijf, dit omdat de C schijf vol liep, er was op een gegeven moment nog maar 4 GB ruimte op. Ik heb inmiddels begrepen dat die gebrek aan ruimte vaker voorkomt bij pc's met een SSD schijf. Blijven die programma's ook gewoon op zo'n kopie staan als zijnde geïnstalleerd mocht ik het weer terug moeten zetten? En een domme vraag hoe maak ik een kopie van de schijven? Heb zoiets nog niet eerder gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een kopie maak van de C en D schijf, is het dan niet mogelijk dat ik later (de fout of het probleem dat ik nu heb) terug zet?
Dat is altijd mogelijk maar ik denk dat de kans niet erg groot is omdat het vermoedelijk om een hardware fout gaat.

Trouwens je moet niet de ganse C schijf kopieren maar enkel je persoonlijke bestanden zoals documenten, foto's, films/clipjes, mails en dergelijke.

Omdat de D fysiek een andere schijf is dan de C, zou het kunnen dat de D scijf ongemoeid blijft bij een herinstallatie door de fabriek maar ik zou het risico niet nemen en toch zorgen voor een kopie.

Verschillende programma's van mijn C schijf zijn een paar maanden geleden verplaatst naar mijn D schijf, dit omdat de C schijf vol liep, er was op een gegeven moment nog maar 4 GB ruimte op.
Als windows opnieuw geinstalleerd word, ga je toch alle programma's die je zelf hebt geinstalleerd ook opnieuw moeten doen, zelfs als ze op de D werden gezet.

Bij de installatie worden er toch altijd enkele bestanden op de C gezet en die ben je kwijt bij een herinstallatie van windows maar zonder die bestanden gaan de programma's ook niet goed werken.

Je hebt blijkbaar ook nog een E schijf van 50 GB die ongeveer half vol staat.

Waar wordt die voor gebruikt?

En een domme vraag hoe maak ik een kopie van de schijven? Heb zoiets nog niet eerder gedaan.
Er zijn geen domme vragen :-)

Je zal eerst moeten zorgen voor een externe schijf met voldoende capaciteit om alles van de C, de D en de E schijf op te zetten.

In jouw geval zou een externe schijf van 1 TB moeeten volstaan.

Je sluit de externe schijf aan op de usb poort en normaal wordt deze dan door windows gedetecteerd en indien nodig worden de drivers ook geinstalleerd en dan is de schijf gebruiksklaar.

Kopieren gaat zoals altijd in windows; gewoon van de ene schijf naar de andere slepen.

Gezien de grote hoeveelheid hoeveelheid aan gegevens kan het wel een tijdje duren voor alles is overgezet.

Als je klaar bent om er aan te beginnen, laat je maar iets weten, dan zal ik nog wat tips geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de fijne uitleg.

Bij mijn E schijf staat Recovery, er zit een map Tools, Recovery en Drivers in.

Maar ik had begrepen dat die map beter niet gevuld mocht worden met allerlei andere mappen, is dat zo?

Ik heb een externe harde schijf, verdeeld in 3 aparte delen. En daar staan al een deel van mijn bestanden van de D schijf op.

Nu begrijp ik pas dat dit dus een kopie oftewel een back up is. Ik dacht altijd dat je de hele schijf min of meer moest overschrijven. Nooit te oud om te leren dus :-)

Ik probeer daar morgen nog verder mee aan de slag te gaan. En de tips zijn meer dan welkom!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn E schijf staat Recovery, er zit een map Tools, Recovery en Drivers in.

Maar ik had begrepen dat die map beter niet gevuld mocht worden met allerlei andere mappen, is dat zo?

Dat klopt als een zwerende vinger :-)

Van de recovery partitie of schijf moet je afblijven en sommige fabrikanten verbergen ze dan ook uit voorzorg.

Heb je ondertussen de geheugentest al kunnen uitvoeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De geheugentest heb ik (nog) niet uitgevoerd. Zie daar tegen op, ben eerlijk gezegd wat huiverig voor zo'n blauw scherm:embarassed:

De mappen en bestanden die ik graag wil behouden zijn gelukkig op de externe schijf gezet, al moest ik verschillende keren opnieuw beginnen omdat de pc vastliep.

Omdat ik de map met mailtjes niet heb kunnen lokaliseren heb ik gewoon de gehele Mozilla Thunderbird map maar gekopieerd.

Ik heb inmiddels contact opgenomen met de leverancier, de pc valt tenslotte nog onder de garantie.

Ik ben in elk geval dankbaar voor jullie fantastische hulp, jullie zijn geweldig!! Als het probleem is opgelost dan laat ik het zeker weten. Groetjes Tulip

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste mensen,

Sinds gisteren heb ik mijn pc weer terug van de leverancier.

De vastgestelde fout was: software probleem (software operating system)

Onjuiste werking (Hard Disk)

De genomen maatregelen zijn: Software correctie/ reset

Module/functionele unit vervangen (Hard Disk).

In een week tijd door Medion gemaakt, hele goede service ook!

Nog een bedankje voor de hulp die ik heb gekregen via deze site. Ik ben heel tevreden en vertel het aan gans de wereld.

Een hartelijke groet Tulip:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de feedback.

Er was dus een probleem met de harde schijf en die werd vervangen en laat dat nu net het onderdeel zijn dat wij hier nog niet getest hadden :sad

Gelukkig heb je de pc niet te lang moeten missen.

Als je verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost.

Nog veel computerplezier :ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.