Ga naar inhoud

Rootkit; Windows cannot access the specified device, path, or file. You may not...


Aanbevolen berichten

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dag Kweezie Wabbit,

tot nu toe loopt alles goed, IE laat terug alle content zien en laat downloads toe.

windows explorer werkt ook goed

alleen wordt Microsoft Security Essentials niet opgestart bij de windows logon, die moet ik zelf steeds opnieuw handmatig in mijn start (zoekvenster) intypen en dan gewoon aanklikken en hij komt in mijn taskbar tevoorschijn als groen werkend

misschien wordt het eens tijd deze eraf te gooien, in reviews lijkt hij toch nog steeds de slechtste score te behalen voor realtime bescherming

na afsluiten van de pc en opnieuw starten via de aan knop (dus geen herstart) moet ik eerst zorgen dat een externe harde schijf van de stroom wordt afgehaald anders start de pc niet op (ergens moet de mbr gestoord worden als die externe schijf aan het draaien is), ik weet niet wat de juiste oorzaak hiervan kan zijn.

bij het opstarten van de pc krijg ik dikwijls een melding dat een programma niet goed is geïnstalleerd en een dll fout loopt, ik heb er nog geen screenshot van kunnen nemen maar doe dit wel bij een volgende pc opstart

het opstarten van mijn pc gebeurd heel zelden, meestal laat ik die 24/24 u draaien, maar ik stuur nog wel een screenshot bij de volgende start

waarschijnlijk zijn dit allemaal voorvallen die niks met de rootkit te maken hebben en goed voor een andere topic binnen dit forum.

ik wacht nog even af op uw bevindingen Kweezie Wabbit en sluit dit daarna af als ongelooflijk zeer goed opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen ook alles hier behandelen maar we gaan het wel stuk voor stuk doen.

alleen wordt Microsoft Security Essentials niet opgestart bij de windows logon, die moet ik zelf steeds opnieuw handmatig in mijn start (zoekvenster) intypen en dan gewoon aanklikken en hij komt in mijn taskbar tevoorschijn als groen werkend
Ga naar start, typ services en druk enter.

Zoek nu naar de onderstaande services en zet (indien nodig) het opstarttype op automatisch (is niet hetzelfde als uitgesteld automatisch)

Background Intelligent Transfer Service

Cryptographic Services

Security Center

Windows Installer Service

Als je nog een service ziet, die je duidelijk met Microsoft Security Essentials in verband kan brengen, mag je die op op automatisch zetten.

Als je iets hebt gewijzigd aan de services, moet je de pc herstarten om te controleren of Microsoft Security Essentials nu wel met windows opstart.

Dan heb je ook mooi de gelegenheid om de screenshots te maken van de programma's die zogezegd niet goed zijn geinstalleerd en de foutmeldingen ivm de dll's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Background Intelligent Transfer Service

Cryptographic Services

Security Center

Windows Installer Service

zijn allemaal op automatisch gezet zonder delay en ik heb eigenlijk geen Microsoft Security Service gevonden, maar heb er wel twee die met security te maken hadden op automatisch gezet.

De computer uitgeschakeld omdat er een icoon verscheen aan de uitknop dat update' s aankondigt.

De computer heeft een hoop Register\Machi... onderdelen bijgekregen tijdens de update.

Na het opstarten zijn de update' s geconfigureerd.

En hier is de screenshot van het missing dll file:

[ATTACH=CONFIG]26439[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Background Intelligent Transfer Service

Cryptographic Services

Security Center

Windows Installer Service

zijn de service' s die ik op automatisch zonder delay heb gezet.

echter heb ik geen rechtstreekse service' s gevonden die aan Microsoft Security zijn gerelateerd

de computer uitgeschakeld omdat er tevens update' s op de uitknop waren aangekondigd door een icoon op die knop

tijdens het opnieuw opstarten zijn er een hoop Register\Machi... bestanden erbij gekomen.

Dit is de screenshot van het MagCore.dll file missing:

[ATTACH=CONFIG]26440[/ATTACH]

Het icoon van Microsoft Security Essentials blijft achterwege

Misschien heb ik de fout gemaakt om MSE niet eerst handmatig op te starten en dan te gaan zoeken in de services

dat ga ik dus nu alsnog eens uitproberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arcsoft fotoimpression, een programma dat was meegeleverd met weer een ander programma, alhoewel ik niet meer weet met welk programma dat was meegeleverd heb ik het toch op de website van Arcsoft zelf kunnen downloaden.

Gedownload en geïnstalleerd, kreeg geen melding tijdens de download dat het programma er reeds op stond.

Hopelijk zou dit dan opgelost moeten zijn.

Ik ga de computer eens heropstarten en zien wat er komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

PC opnieuw opgestart, alles loopt vlot, geen meldingen gekregen.

Microsoft Security Essentials moet ik wel nog via start / zoekvenster intypen en starten

- - - Updated - - -

Ondertussen heb ik ook een nieuwe toppic geplaatst voor advies van een nieuwe game computer voor Viviane.

Ben eens benieuwd

Voor deze computer ga ik een nieuwe voeding moeten aanschaffen denk ik om die BSOD' s kwijt te geraken

- - - Updated - - -

[ATTACH]26464[/ATTACH] is een eventviewer tekst, als je eens tijd mocht hebben.

Hopelijk wordt ik er wat wijzer uit, maar toch blijkt er heel wat fout te gaan op deze pc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zelf geen Microsoft Security Essentials maar zit er bij de instellingen geen optie om MSE met windows op te starten?

Je kan ook een snelkoppeling naar MSE maken en deze in de startup map zetten. Dan start MSE ook op als je inlogt.

Wil je MSE enkel opstarten voor je eigen account, dan zet je de snelkoppeling in de map

C:\Users\uw account\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Wil je MSE opstarten voor alle gebruikers, dan zet je de snelkoppeling in de map

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Dit zijn verborgen mappen en dus zal je ze eerst zichtbaar moeten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.