Ga naar inhoud

Problemen met internetverbinding


dizze

Aanbevolen berichten

  • Reacties 177
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nee niet gedaan, ik wist zelfs niet dat dit nodig was, ..ik heb vroeger ook al eens een pc gehad van Medion, en daar was een herstel cd bij, maar bij deze laptop niet. Hier is het opstarten met F11.

Ik krijg ook nu constant melding van microsoft dat mijn windows versie niet legitiem is. Ik vrees dat ik een volledige format zal moeten doen. Maar gaat mijn key die op de laptop staat dan ok zijn voor validatie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je windows installatie is beschadigd en je zal moeten een herinstallatie of een herstelinstallatie doen.

Normaal gezien is de key op de laptop goed voor een herinstallatie als je de windows versie installeert die er bij aankoop op stond.

Als je een installatiedisk hebt van de windows versie die eer nu op staat, kan je eerst een herstelinstallatie proberen.

Dan blijven je bestanden en programma's behouden en hoef je die niet opnieuw te installeren.

Je neemt voor de zekerheid best wel een backup van de bestanden die je zeker niet wil kwijtspelen.

De procedure voor een herstelinstallatie kan je nalezen op deze pagina: Een herstelinstallatie uitvoeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de laptop was geen win cd meegeleverd, er staat een "recover"partitie op, en die dient om alles terug in verkoopstand te zetten.

Ik heb wel vorige keer toen ik de herstelinstallatie gedaan heb, de win cd gebruikt van mijn desktop, is dezelfde versie.

Ik dacht nu een volledige herinstallatie te doen, omdat vorige keer het probleem niet was opgelost met de herstelinstal.

..als het dan nog niet is opgelost is het waarschijnlijk een hardware probleem. Wat denk jij ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel vorige keer toen ik de herstelinstallatie gedaan heb, de win cd gebruikt van mijn desktop, is dezelfde versie.
Dan is waarschijnlijk de "recover" partitie ook verdwenen?
Ik dacht nu een volledige herinstallatie te doen, omdat vorige keer het probleem niet was opgelost met de herstelinstal.
Blader dan eerst even terug door de discussie en zorg dat je de drivers voor chipset en wifi die reeds werden aangegeven op een stick zet zodat je die na de herinstallatie ook al kan installeren.

De rest van de drivers kan windows wel zelf installeren.

..als het dan nog niet is opgelost is het waarschijnlijk een hardware probleem. Wat denk jij ?
Als het een hardware probleem is van de wifi adapter, had het moeten opgelost zijn toen je met een dongle hebt getest. Het probleem stelde zich echter ook met de dongle en daarom denk ik niet dat het een hardware probleem is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De recover partitie staat er nog op, maar ik kan de F11 niet meer gebruiken bij opstart. Ik zal morgen eens bellen naar de helpdesk van medion of het nog mogelijk is om op een andere manier terug te keren naar verkoopsstand, ..indien niet dan formateer ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vrijdag nog eens gebeld met de helpdesk van medion, en zij beweren dat er bij deze laptop een recover cd was bijgeleverd, maar ik heb die nooit gezien.

Dus zouden ze mij ééne opsturen, ..maar ze hebben die niet meer. Ze vroegen me of dat mijn probleem met de internetverbinding al in orde was, ..ik mag de laptop opsturen voor herstel, ..maar dan ga ik een factuur krijgen, omdat software problemen buiten garantie vallen. Ondanks dat ik zeg dat het probleem ook begint na de verkoopsstand, en zonder dat ik iets extra installeer. Ik ga best deze week (als ik tijd heb) een volledige herinstallatie doen denk ik, dan is alles eraf van die voor geinstalleerde progjes van medion, en begin ik met een propere installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren telefoon gekregen van medion, dat ze toch nog een recover cd hebben en hem gaan opsturen. Zij hebben gevraagd om eerst eens terug in verkoopstand te zetten, en automatische updates uit te schakelen. Indien dat het goed blijft zonder updates, 1 voor 1 binnenhalen. Zoals jij ook al had voorgesteld.

Ik ga dus nog even wachten op cd, en dit proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.