Ga naar inhoud

Problemen met internetverbinding


dizze

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb al een tijdje problemen als ik met mijn laptop op internet wil. Dit is een draadloze verbinding via een thuisnetwerk, router. Soms lukt het van de eerste x, maar meer niet dan wel. Nochtans geeft hij geen foutmeldingen of verbindingsproblemen met het netwerk. Hij blijft gewoon zoeken naar de startpagina of andere. Ik heb ook al de pc geformatteerd en de verbinding met mijn netwerk verbroken en een ander onbeveiligde verbinding in de buurt geprobeerd, maar dat lukt ook niet. Heb ook al verschillende servers geprobeerd, maar noppes.

Alleen als ik de internetkabel insteek dan lukt het wel.

Weet iemand raad ?

Alvast bedankt

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Reacties 177
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@ Bart,

Ik heb al een tijdje problemen als ik met mijn laptop op internet wil.

Hoe sterk is het Wi-Fi signaal?

Dit is een draadloze verbinding via een thuisnetwerk, router. Soms lukt het van de eerste x, maar meer niet dan wel. Hij blijft gewoon zoeken naar de startpagina of andere.

Als je bedoeld met dat rondje die blijft rond draaien dan probeert de laptop verbinding te maken met de router.

Neem eens deze link door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey iEscape,

Sorry dat ik zo laat reageer, maar ik had de hoop al opgegeven dat er nog iemand zou reageren met een oplossing.

Het signaal is goed tot heel goed, ..desondanks blijft hij proberen om verbinding te maken.

Ik heb ook al contact gehad met de hotline van waar ik hem gekocht heb (=nog in garantie) maar zij zeggen dat dit zuiver een sofware probleem is, en denken dat dit te maken heeft met de" Microsoft Virtual WiFi Miniport-adapter" die staat tussen mijn netwerkadapter. Die veroorzaakt volgens hem die problemen. Hij heeft gezegd wat ik moet doen om dat blijvend te kunnen verwijderen, ..maar dat helpt ook niet, en telkens ik terug opstart, staat die er terug tussen.

Dus ik heb nog steeds geen oplossing gevonden.

grtz, Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

iEscape,

Ik heb wat instellingen veranderd, zoals in het artikel vermeld stond, maar zonder resultaat.

Wat die routers betreft, ..kwestie van slechte of verstoorde verbindingen, ..ik heb mijn laptop ook al vlak naast de router gezet, zonder verbetering. Mijn dochter zit ook met haar laptop op deze router, ..zonder problemen, ..en in héél het huis.

Soms als ik opstart, en wacht ongeveer een 10 a 15 min. heb ik meer kans dat ik online kan, ..terwijl een half jaar geleden ik direct online kon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ dizze,

Wat die routers betreft, ..kwestie van slechte of verstoorde verbindingen, ..ik heb mijn laptop ook al vlak naast de router gezet, zonder verbetering.

Mijn dochter zit ook met haar laptop op deze router, ..zonder problemen, ..en in héél het huis.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer onderstaande procedure eens uit op de laptop van je dochter.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Voer deze procedure ook uit op je eigen pc op een ogenblik dat je niet online kan.

Voer deze procedure nogmaals uit op je eigen pc op een ogenblik dat je wel online kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ipconfig.txt

@ kweezie wabbit dit zijn al de resultaten van mijn laptop. Mijn dochter is niet thuis, en haar pc is beveiligd met wachtwoord, dus dat zal iets voor deze avond zijn, of morgenvroeg?

Ik merk alleen verschil tussen beide onderaan de tekst, ..bij deze waar ik niet online kon staan onderaan een paar regels minder op

@ iEscape, hier is de url van speccy http://speccy.piriform.com/results/ZMQi2eycEw6i05GDDFCG4je

ipconfig.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.