Ga naar inhoud

Windows 8 e-mail account outlook expres xp overzetten naar windows 8 / 2


Timmekke

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

ik pik even in op dit oude topic omdat ik met hetzelfde probleem zit.

Ik wil m'n adresboek en mails (geen account) overbrengen van Outlook Express 6 (op win xp pc) naar Windows Live Mail 2012 (op win 8 pc).

Alles is prima gelukt omdat ik het stappenplan gevolgd heb dat clarkie hierboven aangaf maar heb toch enkele opmerkingen:

1.Het inladen van het adresboek lukt niet omdat ik naar "Ga naar / Contactpersonen" moet gaan en dan "Bestand / Importeren" moet doen. Dit is in win 8 / windows live mail 2012 blijkbaar toch wat anders dan in win 7 (zoals in link van clarkie) want dit vind ik nergens terug.

2.De ingeladen mails komen blijkbaar terecht in de map "geïmporteerde map". Heb ze al kunnen verplaatsen naar "Oplslapmappen" maar zou ze toch graag liever onder mijn account zien staan. Is dit mogelijk?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes Timmekke

- - - Updated - - -

EDIT: punt 1 van post hierboven is ondertussen reeds gelukt maar ik zit toch nog verveeld met punt 2 :hmmmm:

aangepast door Timmekke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een probleempje na het overzetten van mijn mails vanuit OE 6 naar WLM 2012. De verzonden items wil hij maar niet importeren. Krijg steeds de foutmelding:"Kan geen berichten in deze map vinden of er is een andere toepassing actief waarin de vereiste bestanden zijn geopend. Selecteer een andere map of sluit andere toepassingen waarin bestanden mogelijk zijn geopend."

Iemand die me kan helpen? Je zou er me een grote dienst mee bewijzen. Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb het ondertussen reeds gevonden. Gewoon verslepen was de opdracht. Al lukt het niet als de map één of meerdere submappen had. Dan moest ik de map opnieuw aanmaken en dan pas kon ik de submappen ernaar verslepen.

Wat ook niet gelukt is, is het importeren van mijn adresboek uit OE6 naar Thunderbird.

Het importeren van mijn mails ging, zoals ik reeds in vorige post aangaf, perfect tov Windows live mail waar meerdere mails niet geïmporteerd werden of konden maar mijn adresboek heb ik dus manueel, één voor één, moeten invoeren.

Geef mij toch maar OE6. Blijft nog steeds het beste mailprogramma. Nog geen enkel probleem met importeren mee gehad in tegenstelling tot die andere 2. Wat ook in OE6 lukt en niet bij de andere 2, was dat als je op een mail klikte in 'verzonden mails' en dan op 'beantwoorden', je meteen opnieuw een mail kon sturen naar die persoon. Als je dat in Thunderbird of WLM doet dan stuur je een mail naar jezelf, heel vervelend. Nog mensen met dat probleem?

- - - Updated - - -

Wat ook in OE6 lukt en niet bij de andere 2, was dat als je op een mail klikte in 'verzonden mails' en dan op 'beantwoorden', je meteen opnieuw een mail kon sturen naar die persoon. Als je dat in Thunderbird of WLM doet dan stuur je een mail naar jezelf, heel vervelend. Nog mensen met dat probleem?

Hmmm:hmmmm: lukt blijkbaar toch, net nog eens geprobeerd...

aangepast door Timmekke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.