Ga naar inhoud

Nieuwe laptop


Jion

Aanbevolen berichten

Hoi hardware kenners, 'k ben op zoek naar de allergoedkoopste laptop die aan mijn minimum eisen voldoet. :)

De merkkeuze laat ik volledig aan jullie over.

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Basic zaken zoals mails, internet (moet wel tiental tabs aankunnen), wat teksverwerking en af en toe een filmpje spelen. Geen games of dergelijke die veel geheugen vragen.
  2. Wat is mijn budget ? - Zo weinig mogelijk. Dient als tweede "pruts" laptop. Max. 4-500€.
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Maakt niet uit. Indien mogelijk zonder OS vooraf op geïnstalleerd om prijs te laten zakken.
  4. Ga ik overklokken ? - Nee.
  5. Ga ik later upgraden ? - Nee.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? -usb3.0 is niet verplicht. Liefst wel min. 3 usb poorten
  7. Ga ik zelf assembleren ? - In geen geval.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Nee. En als er al een opstaat, enkel W7 aub.
  9. Ga ik zelf installeren ? -Ja.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Merk maakt niet uit
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Nee
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Intell processor, hdd van min. 320gb, 17" scherm, apart numeriek klavier, min. 3 usb.
  13. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?- België. Laat bestellen via plaatselijke pc boer.

Ik ben benieuwd. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een zo laag mogelijk budget voor een prutslaptop kom je uiteraard vrij snel in een gevarenzone terecht: die van de prutsmerken en die wil ik vermijden in het advies...je vermeldt inderdaad dat het merk geen rol speelt, maar ik vermoed dat de kwaliteit dat wél doet ?...xD

Hier bij Medion is er momenteel nog een aanbod van Windows 7 laptops.

Laptops zonder OS bestaan, dit zijn de zogenaamde BTO laptops (Build To Order)...maar die vallen dan weer "buiten categorie" omwille van het prijskaartje.

Alle webshops zijn (helaas) reeds volledig overgestapt naar Windows 8 laptops...:dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle grote (web)winkels zijn inderdaad al overgestapt naar Windows 8, hoewel je wel kans maakt bij de lokale PC boer om nog Windows 7 toestellen te vinden. (Maar aangezien deze dan vermoedelijk ook iets ouder zijn, is het wellicht toch beter om een voor een nieuwe laptop te kiezen)

Deze Toshiba voldoet aan al jouw doeleinden, behalve natuurlijk het besturingssysteem (W8 i.p.v. 7), iets beter is deze HP, dankzij de Ivy Bridge processor heel wat sneller, maar vooral veel energiezuiniger, wat voordelig is voor de batterijduur. De eerste Medion is het overzicht van Asus is krachtiger dan beide, zeker geen slechte keus. :)

Je kan natuurlijk ook wachten op de Pentium / i3 Haswell CPU's voor laptops, maar dat kan jammer genoeg nog een tijdje duren.

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

De voorgestelde Medion van Asus was ik inderdaad van plan om aan te schaffen.

Helaas bleek hij niet meer in voorraad te zijn.

Toshiba is een merk dat bij ons niet meer welkom is. Dit door heel wat negatieve ervaringen bij die van men vrouw.

De HP lijkt me inderdaad ook een goede keuze. Inderdaad wel jammer van het os.

Ondertussen heb ik me een nieuwe hdd gekocht, dus zal ik het daar voorlopig mee doen tot er nieuwe interessante koopjes zijn.

Alvast bedankt om mee te zoeken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.