Ga naar inhoud

Office 2011 op MAC.


Aanbevolen berichten

Geachte,

Mijn vriend en ikzelf zijn beiden leken in PC materie, dit ter info.

Ik installeerde bij mijn vriend, Office 2011 voor MAC, op zijn Mac PC.

Dit lukte perfect, en alles blijkt te werken.

Doch bij het openen van zijn E-mail, waar berichten vergezeld zijn van PPS-bijlagen, slagen we erin

de helft ervan te openen, doch de andere helft niet.

Dan krijgen de melding, dat het pps-bestand beschadigd is of niet werd opgemaakt in een pps-bestand,

niettegenstaande ik deze bijlage bij mij thuis wel kan openen.

Kan u ons misschien verder helpen.

Groetjes.

Rolle. :hmmmm2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Rolle,

.pps is een oudere extensie van PowerPoint, ik bedoel ze zijn gemaakt met PowerPoint 2004 en/of ouder.

Je zou een conversie programma moeten downloaden.

Neem eens deze link door.

Scroll naar PowerPoint - Open XML-indeling

En klik op het +teken bij Presentatie, sjabloon en voorstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iEscape,

Deze namiddag, de "Open XML-indeling" uitgevoerd, niet zo simpel voor beginners, gezien we,

te maken hebben met updates van Office-programma's, doch gekozen voor het conversie

programma voor Office 2004 - spijtig zonder resultaat, tenzij ik na het downloaden,

de software nog ergens moet integreren, of downloade ik het verkeerde pakket.

In elk geval ik downloade een conversiepakket voor Office Mac 2011.

Ziet u nog een andere oplossing, of kunt u mij de "exacte" link doorsturen die ik nodig heb.

Graag toch een seintje.

Groetjes.

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Rolle,

Ziet u nog een andere oplossing, of kunt u mij de "exacte" link doorsturen die ik nodig heb.

Graag toch een seintje.

Betreffende MS Office 2011 Mac kan ik je niet helpen, ik bedoel ik weet niet welke exacte link je zou moeten downloaden.

In plaats van MS Office 2011 voor Mac gebruik ik LibreOffice-versie 4.0.3.3

Een .pps wordt afgespeeld, het resultaat alleen audio geen beelden :thumpdown:

Ik heb daarna het .pps bestand geopend via Windows 7 [laptop] en daarna opgeslagen als .ppt bestand.

Op de iMac LibreOffice opgestart en het .ppt bestand wordt keurig afgespeeld [beeld en geluid] xD

Wellicht de moeite waard om te proberen met LibreOffice.

update:

Als je het .pps bestand als bijlage ontvangt bij een e-mail, klik op Online weergeven

post-41531-1417705475,8491_thumb.png

Het .pps bestand wordt afgespeelt via PowerPoint Web App

post-41531-1417705475,8899_thumb.png

Klik op Diavoorstelling starten >> Audio wordt niet afgespeeld.

post-41531-1417705475,9092_thumb.png

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Rolle,

Is het nog gelukt?

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iEscape,

Het spreekt voor zich, mijn vriend kocht Office 2011 voor Mac aan 139.00 € - ik moet een oplossing vinden voor DIT probleem.

Ik kan hem moeilijk een gratis Office voorstellen, die toch ook niet al te best marcheert.

Ik had in het verleden, hetzelfde probleem, na mijn installatie van Office 2003 voor Windows, met zeer recente

PPS-voorstellingen. Die kon ik ook niet openen, en plost kreeg een melding van Microsoft Windows, met een link, om deze te gebruiken, en inderdaad, het probleem was opgelost.

DUS DAT MOET IK HIER OOK VINDEN !!

Dus probleem nog niet opgelost !!

Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Rolle,

Het spreekt voor zich, mijn vriend kocht Office 2011 voor Mac aan 139.00 € - ik moet een oplossing vinden voor DIT probleem.

Ik kan hem moeilijk een gratis Office voorstellen, die toch ook niet al te best marcheert.

LibreOffice werkt prima hoor, alleen zou je pps moeten wijzigen naar .ppt

Je zou alleen de Presentation gebruiken om de PowerPoint presentatie te bekijken.

Ik had in het verleden, hetzelfde probleem, na mijn installatie van Office 2003 voor Windows, met zeer recente

PPS-voorstellingen. Die kon ik ook niet openen, en plost kreeg een melding van Microsoft Windows, met een link, om deze te gebruiken, en inderdaad, het probleem was opgelost.

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Ik heb deze link nog niet kunnen uittesten.

Dit doe ik later, als de klachten toenemen.

Kijk, dat is nu toch een beetje vreemd. Er wordt een degelijke suggestie aangeboden door één van onze medewerkers en je doet er niets mee. Het is geen goed idee om te wachten tot de klachten "toenemen", het is een veel beter idee om te "voorkomen" dat deze klachten nog "toenemen". Uiteraard is het je persoonlijke keuze om - al dan niet - in te gaan op één van onze suggesties ... maar ook wij weten graag of onze voorstellen resultaten hebben opgeleverd. En dan liefst niet over 3 maanden, maar graag binnen een aanvaardbare termijn en als het kan liefst onmiddellijk. Zo kunnen we een topic als "opgelost" beschouwen of kunnen we nog naar andere oplossingen zoeken. Ook onze vrijwilligers hebben - wat overdreven - hun "beroepseer" om te weten of ze onze forumgebruikers uit de nood hebben kunnen helpen.

Misschien dus toch een even een poging doen om de suggestie uit te voeren :dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.