Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Aanbevolen berichten

Gast Masters
In het algemeen is vista goed, alleen nog niet compatibel met verschillende software en hardware. Daarom heb ik een dualboot met XP gemaakt en de programma's die in vista niet werken, op XP zetten.

Welke programma's heb je het dan over? Bij mij werkt eigenlijk alles op Vista...

Qua hardware heb ik vrij recent gerief, maar ik vermoed wel dat je niet direct oude hardware met vista gaat combineren, al was het maar vanwege het gebrek aan degelijke prestaties...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Compactibiliteitsmodus werkt bij dan perfect.

Maar ik heb ook maar 1 of 2 programma's die niet goed werken op Vista.

Maar die werken dan ook niet echt super op XP.

Maar ja als je nog niet zeker bent over Vista kan je inderdaad een dualboot doen met XP.

Grtz

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voordelen: het draait nu eindelijk goed na een paar bugs in de aanvang. Ik gebruik Vista nu ongeveer 1 jaar.

Nadelen: ik draai Ultimate 32-bit en de aankoopprijs ervan mocht er ook wel zijn. Dan waren er ook nog een aantal programma's die niet meer compatibel waren en moesten worden vervangen door compatibele progjes. Gevolg, weer eens in de buidel tasten.

Nu ja, na een jaar gebruik ben ik best tevreden met Vista.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
In het algemeen is vista goed, alleen nog niet compatibel met verschillende software en hardware. Daarom heb ik een dualboot met XP gemaakt en de programma's die in vista niet werken, op XP zetten.

Vind ik een foute opvatting, het zijn de programma's die nog niet compatibel zijn met vista, en dat is een wereld van verschil, iedereen kijkt naar Microsoft, terwijl het eigenlijk de ontwikkelaars zijn die op zich laten wachten.

Gebruik nu sinds december Vista, zeer tevreden, alles draait lekker, en als gamer: de DX10 graphics zijn super!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ligt ook wel deels aan vista.

ze hadden toendertijd eerder en betere ondersteuning moeten geven aan de applicatie ontwikkelaars zodat ze beter hun werk hadden kunnen doen.

het is dus iets van beide kanten..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gast Masters

het is dus iets van beide kanten..

In het begin misschien wel, nu vind ik het toch een enorme fout van de hardwareproducenten.

Probeer maar eens een driver voor een ATI mobile kaart te downloaden voor vista; Ati heeft die nog steeds niet uit. Het is nu dat nvidia ook geen heilige is met zijn drivers, maar voor mij is dat bij geluidskaarten vb een reden om NOOIT meer een creative te zetten, tenzij ze daar eens leren dat een degelijke driver onderdeel is van een degelijk product. Op dat vlak komen de hardwareproducenten toch vaak al te gemakkelijk weg, aangezien veel mensen het op Vista steken...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

hoho masters...

als je op de site van ati kijkt staat daar duidelijk dat ze het maken van de drivers voor mobiele kaarten laten doen door de FABRIKANT van de laptop...

oke... het zou makkelijker zijn als het 1 driver zou zijn van hunzelf... maar wat je zegt vind ik niet helemaal kloppen.

in mijn dell zit namelijk ook een ati kaart, en als ik naar de dell site ga en mijn type ingeef komt zo de goede driver voor mijn neus terecht.

In het begin misschien wel, nu vind ik het toch een enorme fout van de hardwareproducenten.

we hadden het over software-os en niet over hardware-os

maar inderdaad.. rond deze tijd zou je verwachten dat beiden toch wel flink opgeschoten moeten zijn wat compatibiliteit betreft

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
vb een reden om NOOIT meer een creative te zetten, tenzij ze daar eens leren dat een degelijke driver onderdeel is van een degelijk product.

Je hebt wel gelijk dat je bij een degelijk product ook goede drivers moet hebben.

Maar of dit nu de reden is om nooit meer een Creative geluidskaart te kopen?

Die paar personen die geen Creative geluidskaarten gaan kopen gaat niet helpen om dat probleem op te lossen.

Volgens mij is het niet echt Microsoft's schuld van slechte ondersteuning van hardware, vooral van de fabrikanten.

Qua software heb ik echt nog niets meegemaakt dat niet compactibel was.

Dus ik vind het raar dat daar zo over geklaagd word.

Ik draai veel verschillende oude games uit 1998, en die werken echt goed.

Andere software werkt ook perfect......

Grtz

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      39.794
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    Irene Browne
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door bennieboef
      Hallo Allemaal,

Mijn macro zoekt in een windows map op de volgende manier : "prd." + <cell value> + ".dld"
      Het probleem is dat er niet wordt gezocht in inderliggende bmappen

Hier de macro :

Option Explicit

Sub Find_DLD()
      Dim AckTime As Integer, InfoBox As Object
      Dim iRow As Integer ' ROW COUNTER.
      Dim sSourcePath As String, currentpath As String
      Dim sDestinationPath As String
      Dim sFileType As String
      Dim sFileType1 As String

Dim bContinue As Boolean

bContinue = True
      iRow = 2

' THE SOURCE AND DESTINATION FOLDER WITH PATH.
      sSourcePath = "S:"
      sFileType = ".dld" ' TRY WITH OTHER FILE TYPES LIKE ".pdf".
      sFileType1 = "prd."

' LOOP THROUGH COLUMN "B" TO PICK THE FILES.
      While bContinue

If Len(Range("E" & CStr(iRow)).Value) = 0 Then ' DO NOTHING IF THE COLUMN IS BLANK.
      Set InfoBox = CreateObject("WScript.Shell")
      AckTime = 1
      Select Case InfoBox.Popup("Klaar.", _
      AckTime, "Hieperdepiep", 0)
      Case 1, -1
      Exit Sub
      End Select
      Else
      ' CHECK IF FILES EXISTS.

If Len(Dir(sSourcePath & sFileType1 & Range("E" & CStr(iRow)).Value & sFileType)) = 0 Then
      Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Geen kantprogramma"
      Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = True
      Else
      Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Kantprogramma bestaat!"
      Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = False

End If
      End If
      iRow = iRow + 1 ' INCREMENT ROW COUNTER.
      Wend
      End Sub

Het zou fantastisch zijn al iemand deze code zo kan aanpassen dat de macro ook in de onderliggende mappen van s:\ gaat zoeken.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Bijlage :  bestand met macro.
      Controle dxf + kantprogramma.xlsm
    • Door Dirk.
      Dag allemaal

Onlangs kreeg ik de oude computer van mijn grootouders. Dit is een windows vista die nog perfect werkt. Maar wanneer ik thuis ben kan ik niet met de wifi connecteren(ik ben verbonden met het netwerk maar kan niet gaan surfen op internet) . Mijn internet zelf werkt wel maar er is een probleem dat ik niet kan vinden. Als ik bij mijn grootouders ben kan ik wel gewoon op internet surfen. Volgens mij is dit iets met een IP-adres en een beveiliging maar ik weet niet wat. Weet iemand wat dit probleem zou kunnen zijn en hoe ik dit kan oplossen?
    • Door SAHAT
      Hallo allemaal, ik ben nieuw hier.

Ik zou graag mijn contextmenu willen opschonen (zie bijlagen), alleen weet ik niet hoe ik dit moet doen.
      Zo zou ik bijvoorbeeld graag "Kopiëren naar", "Snelkoppeling maken",  "Verwijderen" en "Op apparaat weergeven" uit mijn file context menu willen halen. Niet alleen de locaties die de pijltjes weergeven, maar de kopjes zelf ook.
      Uit mijn explorer context menu zou ik graag "Delen met" wilen verwijderen.
      Ook, indien mogelijk, dat een nieuw tekstdocument aanmaken (via explorer context menu) niet via "Nieuw --> Tekstdocument" gaat maar dat "Tekstdocument" gewoon in (explorer) contextmenu staat onder de andere opties.

Ik weet bijna zeker dat dit mogelijk is, maar hoe weet ik niet..

• Door JDAV
      Ik weet niet of dit ermee te maken heeft maar sinds ik mijn laptop op mijn stagebedrijf heb gebruikt (met de wifi daar) heb ik dit probleem. Ik probeer de scannen, en krijg dan de melding dat het programma is uitgeschakeld. Hopelijk kunnen jullie helpen en wordt het niet erger. Ik gebruik Windows 8.1, 64.
    • Door Frans van wessel
      Geachte heer Karel ,
      Ik heb wimdows 7 ultimate 64 bits geinstalleerd en Systeem herstel en backup wekt niet.
      Heeft u daar een oplossing voor ?
      Met vriendelijke groet,
      Frans v. Wessel
Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...