Ga naar inhoud

Windows prestaties waarschuwingen :(


N1bby

Aanbevolen berichten

Dag beste mensen,

Ik maak me wat ongerust om mijn computer !

Ik heb de prestatie logboeken nagekeken en ben enkele waarschuwingen tegengekomen. Onderandere :

"Het initialiseren van het stuurprogramma duurde langer dan verwacht, waardoor het prestaties tijdens het opstartproces van het systeem verslechterd zijn:

Bestandsnaam : tunnel

Beschrijvende naam : Microsoft Tunnel Interface Driver

Versie : 6.0.6002.18209 (vistasp2_gdr.100218-0019)

Totale tijd : 756ms

Tijd van degradatie : 341ms"

-----------------------------------------------------------------------------------------

Door dit stuurprogramma is stand-by vertraagd tijdens het bewerken van een apparaat:

Bestandsnaam van stuurprogramma : \Driver\usbhub

Beschrijvende naam van stuurprogramma : Default Hub Driver for USB

Versie van stuurprogramma : 6.0.6002.18005 (lh_sp2rtm.090410-1830)

Totale tijd van stuurprogramma : 56ms

Tijd van degradatie voor stuurprogramma : 53ms

Tijd van incident (UTC) : 2/08/2013 22:19:51

Apparaatnaam : USB\ROOT_HUB\4&1da4179d&0

Beschrijvende naam van apparaat : USB-hoofdhub

Totale tijd van apparaat : 82ms

Tijd van degradatie voor apparaat : 48ms

--------------------------------------------------------------------------------------------

Door dit stuurprogramma is stand-by vertraagd tijdens het bewerken van een apparaat:

Bestandsnaam van stuurprogramma : \Driver\amdkmdap

Beschrijvende naam van stuurprogramma : AMD multi-vendor Miniport Driver

Versie van stuurprogramma : 8.14.01.6264

Totale tijd van stuurprogramma : 61ms

Tijd van degradatie voor stuurprogramma : 230ms

Tijd van incident (UTC) : 2/08/2013 1:14:34

Apparaatnaam : PCI\VEN_1002&DEV_9498&SUBSYS_E109174B&REV_00\4&15fb59bc&0&0018

Beschrijvende naam van apparaat : ATI Radeon HD 4600 Series

Totale tijd van apparaat : 88ms

---------------------------------------------------------------------------------------------

Door dit stuurprogramma is stand-by vertraagd tijdens het bewerken van een apparaat:

Bestandsnaam van stuurprogramma : \Driver\iaStor

Beschrijvende naam van stuurprogramma : Intel Matrix Storage Manager driver - x64

Versie van stuurprogramma : 8.5.0.1032

Totale tijd van stuurprogramma : 1100ms

Tijd van degradatie voor stuurprogramma : 300ms

Tijd van incident (UTC) : 1/08/2013 19:11:17

Apparaatnaam : PCI\VEN_8086&DEV_3A22&SUBSYS_01981025&REV_00\3&11583659&0&FA

Beschrijvende naam van apparaat : Intel® ICH10R SATA AHCI Controller

Totale tijd van apparaat : 1110ms

------------------------------------------------------------------------------------------

Dit proces gebruikt processortijd en heeft invloed op de prestaties van Windows:

Bestandsnaam : \Device\HarddiskVolume2\Windows\System32\svchost.exe

Beschrijvende naam : Hostproces voor Windows-services

Versie : 6.0.6000.16386 (vista_rtm.061101-2205)

Threadtijd : 5000ms

Tijd van blokkering : 9999ms

---------------------------------------------------------------------------------------------------

En nog een hele boel maar dan wordt het wat te veel voor 1 keer :)

Ik weet nie goed wat ik met deze informatie moet aanvangen en ben bang om zo maar dingen te verwijderen.

Ik wil er ook bij vermelden dat de computer "lagged" (bevriest elke 2 seconden) als hy een lange tijd in stand-by heeft gestaan. Hier maak ik me ook wat druk om :S.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen ! Mvg N1bby.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de computer geen probleem heeft met werken dat is er niks aan de hand.

Elke computer of laptop maak fouten en dat ziet je in de log.

Maar als Windows aan jou verteld dat er een probleem is dan is er wel een probleem.

Oh dat wist ik niet :) bedankt voor de info !

Maar ik zit wel met het probleem dat de computer "lagged" (bevriest elke 2 seconden) als hy een lange tijd in stand-by heeft gestaan. Bij korte periodes lagged hij heel even bij het ontwaken. Maar als ik de computer bv. een dag in stand-by laat staan en hem dan probeer te ontwaken moet ik de computer opnieuw opstarten om hem weer normaal te krijgen...

Heb je misschien een idee waar het probleem zou kunnen liggen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan velen oorzaken zijn.

Ik zou in configuratiescherm / energiebeheer slaapstand en sluimerstand eens uitzetten.

Ga naar apparatenbeheer

Klik onderaan op usb driver en op ieder usb-driver met de rechtermuisknop op installatie ongedaan maken en herstart de pc.

Windows zal de usb driver opnieuw installeren.

Ga het hier om een computer zoals je bovenaan had beschreven of een laptop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat inderdaad om een computer.

Ik heb uitgevoerd wat je gevraagd hebt. Alles ging ok buiten 1 usb installatie die ik ongedaan wou maken : Het bleef maar duren en ik heb dan gewoon de computer herstart.

Ik heb ook de slaap en sluimer stand uitgezet. Hoewel ik me afvraag hoe dit kan helpen ? Want het is ook niet mijn bedoeling deze nooit meer te gebruiken. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe eens een nfc /scannow. Let daarbij op de spatie tussen c en /

Voor Windows Vista en Windows 7 >>> Het hulpprogramma Systeembestandscontrole gebruiken om problemen met ontbrekende of beschadigde systeembestanden in Windows Vista of Windows 7 op te lossen

De scan duurt al rap een tiental minuten. Je kan dat volgen in het zwarte DOS venstertje.

Als er na de scan gevraagd wordt om de pc te herstarten om bestanden te kunnen herstellen dan doe je dat uiteraard.

Doe daarna die scan nog maar eens.

Indien je de melding krijgt dat niet alle beschadigde bestanden kunnen worden hersteld dan heb je een probleem.

Type na afloop van de scan in het zwaarte DOS venstertje exit en druk op ENTER

Vertel ons eens hoe het verlopen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De instructie van droske is niet correct maar de bedoeling is wel goed.

Hieronder staat de volledige procedure met filtering van het logbestand zodat wij de resultaten van de scan kunnen nakijken. (Dit is en samenvatting van wat in de link van droske staat)

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit.

Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.