Ga naar inhoud

Onverklaarbare traagheid/blockage/werkgeheugen tekort?


wakkie

Aanbevolen berichten

Yoeps

Ik zat rustig te facebooken en het WK wielrennen voor beloften te bekijken op tv toen AVG free antivirus kwam melden dat hij verlopen was. Zoals gewoonlijk volg ik dit en doe de upgrade naar 2014.

Gevolg: PC moet herstart worden, niks bijzonders.

De pc start weer op, bureaublad laadt en dan: geen beweging meer. Ik kon de muis nog wel bewegen maar niets aanklikken.

Ik heb geprobeerd hem weer af te sluiten, wat na enkele keren gelukt is. Een herstart bracht geen beterschap.

Het lijkt alsof er iets enorm zwaar op de achtergrond draait maar ik kreeg taakbeheer niet geopened om dit na te gaan. Ik kreeg een melding die 'k nog nooit gezien had.

Tijdens wat proberen kreeg ik ook een melding van Windows dat er onvoldoende werkgeheugen zou zijn.. (link met mijn vorige regel?).

Ik dacht..ik deinstalleer die AVG weer even, wants sinds de upgrade loopt het fout..maar dat lukt gewoonweg niet door de enorm trage reactie.

Bij momenten kan ik kort maar traag surfen, daarna hangt ie weer wast.

Ik snap er niks van...

Vraag me niet om te veel te testen want de pc reageert nauwelijks tot niet.

- - - Updated - - -

Ik lees net op 'n andere site dat plotse traagheid ook wel een defecte harddisk kan zijn? Daar heb ik eerlijk gezegd (weer) geen zin in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Wakkie,

Het lijkt erop dat de nieuwe versie van AVG het probleem veroorzaakt.

Je kan in eerste instantie twee dingen doen :

Het zou kunnen dat de nieuwe versie van AVG je PC aan het scannen is, waardoor vrijwel alle beschikbare bronnen worden opgeslorpt. In dat geval zou je moeten zien dat je harde schijf vrijwel continue actief is. Dit soort proces kan een hele tijd duren, daarom zou ik in eerste instantie aanraden om je PC op te starten en geruime tijd (kan een paar uur zijn) gewoon te laten staan.

Indien naderhand het probleem nog bestaat kan je proberen de PC in veilige modus te starten (op F8 drukken gedurende het opstarten) en kijken of je dan AVG kan verwijderen. Als het kan zorg dan wel dat je terwijl je dit doet je niet met het internet verbonden bent, aangezien je niet meer beveiligd bent

Indien dit het probleem oplost, kan je proberen AVG terug te installeren.

Als je meer hulp nodig hebt om het bovenstaande te doen, post dan gerust terug.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was AVG, vrij zeker van. Ik heb 2x een bluescreen gehad, ivm geheugen crashdumps? of zoiets.

Anyway, systeemherstel gedaan naar voor de upgrade en nu werkt hij weer vlot.

Vreemd, maar oke.

Het lijkt me opgelost.

- - - Updated - - -

Nu staat er terug de AVG 2013 versie en ik wil deze verwijderen maar het lukt niet. Via menu start wordt de gebruikersinterface niet gestart, via configuratiescherm > programma's gebeurt er niets wanneer ik deze wil verwijderen.

Oplossing?

Windows geeft aan dat geen enkel antivirusprogramma is ingeschakeld (dus ook mijn AVG niet). Wanneer ik op inschakelen klik gebeurt er evenmin iets.

Is het programma niet meer volledig en reageert het daarom niet?

aangepast door wakkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

in dat geval heeft avg de 2013-installatie al deels aangapkt, waardoo die corrupt is geworden, en zul je avg handmatig moeten aanpakken via de verkenner.

verwijder in de map program files alle mappen van avg (soms is er nog een dll actief en moet je de actie doen in veilige modus).

ook verwijderen de avg mappen documents and settings\gebruikersnaam\application data en documents and settings\gebruikersnaam\local settiings\application data. (onder latere windows: zie app data in de de map users of gebruikers)

zie je die mappen niet, dan via extra-mapopties verborgen en systeembestanden zichtbaar zetten.

na dit alles ccleaner register laten opruimen en herstarten. daarna moet je een weer een antivirus kunnen installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ wakkie,

Nu staat er terug de AVG 2013 versie en ik wil deze verwijderen maar het lukt niet. Via menu start wordt de gebruikersinterface niet gestart, via configuratiescherm > programma's gebeurt er niets wanneer ik deze wil verwijderen.

AVG heeft de juiste removal tool op hun website, zie deze link

UPDATE

Als je daarna opnieuw wilt installeren wellicht biedt deze handleiding hulp.

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de AVG remover de versie 2014 niet mee verwijderd ? Zo niet, mag je dat zeker doen. En laat dan dit eens lopen:

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.zip naar het bureaublad.

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.zip en klik op de optie "Alles uitpakken".
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "Options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Running processes
  • Installed Programs
  • Auto Clean
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post nu de inhoud van het geopende logje in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.