Ga naar inhoud

Laptop typt uit zichzelf '²²²²²²²²²²²'


Lassie

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik zal mijn best doen om dit niet te lang te maken but here I go:

Sinds kort heb ik 'n zeer irritant probleem met m'n huidige laptop.

Eigenlijk begon 't eind vorig jaar al, maar het is dan uit zichzelf gestopt na enkele dagen.

Telkens als ik gewoon iets wil typen; wachtwoord, tekst in Word, of gewoon een simpel bericht, begint de laptop uit zichzelf '²²²²²²²²' te typen.

Het ziet er dan ongeveer zo uit: "H²²²²a²ll²²²o²²²". En het blijft echt komen. Als ik op backspace druk, verdwijnen ze maar soms gebeurt het dat er gewoon meer in de plaats komt.

Nu dacht ik dus sinds eind vorig jaar dat het niet meer ging terugkomen. Mis dus, want sedert een goeie maand zijn ze er weer mee. Het heeft z'n ups en downs, soms gebeurt er echt niks voor een paar uur of dagen, maar plots is het alsof er 'n bom ontploft en er een hele resem ²²²² tevoorschijn komt.

Toen ik vandaag mijn laptop opstartte, ging alles prima. Toen ik dan eindelijk aan het werk was, hoorde ik zo af en toe 'ding' alsof je een melding zou krijgen. Toch was er geen melding te zien. Toen daarna Windows Verkenner ook even niet werkte, heb ik de laptop opnieuw opgestart. Tijdens het laden begon die daar een mega kabaal te maken alsof er een alarm afging. Ik was er wel serieus van verschoten, dus heb'k hem gewoon via de knop uitgeschakeld. Daarna weer aangezet, weer kabaal maar na 5 seconden was het toch voorbij. Veel moeilijkheden gehad met het typen van mijn wachtwoord, want de nummers waren daar weer.

De laptop die ik heb is 'n Toshiba Satellite C870-12V, aangekocht bij Vandenborre in juni 2012. Heeft Windows 7 Home Premium. Ik heb geprobeerd om alle pc-gegevens zo juist mogelijk in te vullen, dus ik hoop dat ik jullie al een beetje heb kunnen helpen.

Ik hoop dat er ook iemand mij kan helpen, want het is wel een beetje vervelend om zo mails te schrijven naar belangrijke personen.

Alvast heel erg bedankt en met vriendelijke groet,

Lisa

(Ik typ dit zelf vanaf mijn oude laptop die niet zonder netstroom kan werken, maar anders zou ik hier nog uren bezig zitten met ²'s te verwijderen)

aangepast door Lassie
typfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat er vuil zit onder sommige toetsen. toetsenbord al eens grondig gereinigd?

Kan je nader aangeven wat dat helse kabaal inhoudt: begint het ding te piepen, gaat er muziek afspelen, gaat de fan op topsnelheid, ratelt de harde schijf, gaat er een cd meedraaien direct na aanzetten?

Met de term 'hels kabaal' kan niemand iets op afstand...

aangepast door kape
hoofdletters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo falstring,

Sorry voor de onduidelijkheid.

Ik heb al een paar keer de knop ² ervantussen gehaald en gereinigd, en dan weer op het toetsenbord geplaatst.

Ook ik heb met een lucht spuitbus het toetsenbord gereinigd. Daarna heb ik wat virusscans laten draaien, maar er werd niks gevonden.

De geluiden die de laptop maakt zijn eerder luide piepgeluiden tijdens het opstarten. Vandaag heeft hij echter geen geluiden gemaakt.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je in het bezit van een extern toetsenbord?

Dan kan je eens testen of het probleem zich dan ook stelt.

Ook misschien even controleren op malware en virussen, voer onderstaande uit:

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een kladblok bestand genaamd "Log" geopend.
  • Plaats de inhoud hiervan in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo clarkie,

bedankt voor je antwoord.

Helaas heb ik geen extern toetsenbord en ik ken ook niemand die er één heeft.

Gisteren en vandaag heeft het probleem zich wel niet meer voorgedaan.

Wat ik ook opmerk is dat als het probleem gaat beginnen, dat ik niet meer kan scrollen met het touchpad, alsook klikken lukt niet.

Klikken met de knoppen onder het touchpad lukt dan wel.

Eens ik Caps Lock inschakel en dan weer uitschakel, werkt het touchpad weer en zijn de cijfers ook verdwenen... voor een paar minuten.

Ik heb de log als bestand bijgevoegd, omdat 't wel nogal een zeer lange tekst is.

Mocht 't niet lukken om het te openen, dan is er ook een link naar een zip-bestand.

[ATTACH]28378[/ATTACH]

Alvast bedankt!

log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.zip naar het bureaublad.

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.zip en klik op de optie "Alles uitpakken".
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

chromelook; 
firefoxlook; 
 {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440};c
 C:\Program Files (x86)\Ask.com;fs
 {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440};c
 ApnUpdater;s
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440}];r64
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 ""= -;r64
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 ""=-;r64
 "ApnUpdater"=-;r64
 startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "Options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • HijackThis Log
  • Firefox Defaults
  • Reset Chrome
  • IE Defaults
  • Auto Clean
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post nu de inhoud van het geopende logje in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kape,

de laptop werkte een paar uur geleden uitstekend, maar opeens² zijn d²e n²ummers toch teru²ggek²eerd...²

Ik weet d²at het heel irritant² ²is om te lezen² maar ik probeer om zoveel mo²gelijk cijfers te verwijderen² maar hoe meer er we²gga²an², hoe me²er er bijkom²en²..²(oude laptop is opnieuw ²kapot, daarom ²dat ik h²et nu² ²zo ²mo²et do²en²..)

I²s er nog iet²s² and²ers dat ik kan ²doen²?²

Mvg

aangepast door Lassie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.