Ga naar inhoud

Nieuwe windows installeren


ward01

Aanbevolen berichten

Beste

Mijn vraag is tweeledig:

1. Ik heb momenteel nog altijd Windows XP op mijn PC staan, maar heb ook een off versie van Windows 7. Kan ik daar naar overschakelen zonder bestanden, foto's, printer, installatie internet, ... te verliezen? Of moet daarna alles opnieuw geïnstalleerd worden?

2. In XP kan ik max. IE versie 8 installeren. Met Windows 7 is dat 10 of 11 zeker? Mijn vraag is: kan de versie van Windows ook van invloed zijn op de snelheid van je browsers? Of: wat kan nog van invloed zijn op de snelheid van je internet? (behalve de zwaarte van je internet dat je hebt liggen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1. Ik heb momenteel nog altijd Windows XP op mijn PC staan, maar heb ook een off versie van Windows 7. Kan ik daar naar overschakelen zonder bestanden, foto's, printer, installatie internet, ... te verliezen? Of moet daarna alles opnieuw geïnstalleerd worden?

Het hangt er wat vanaf:

- je moet zeker zorgen dat je al je eigen data (1)die op je installatieschijf staan (op je c dus) op een andere schijf (2) / cd of dvd / geheugenstick / in the cloud veilig stelt. Zelf zou ik al mijn bestanden op minstens twee verschillende media bewaren.

- denk er ook aan van volgende zaken veilig te stellen: een backup van je mailprogramma (als je met outlook werkt: je pst-bestand) / eventueel je IE of FF te backuppen

(1) vb alles in Mijn Documenten, maar mogelijk ook meer: ik ken jouw computer niet)

(2) best niet op een andere partitie van dezelfde schijf moest je twee schijven steken hebben - maar dit kan en mag , als je maar voorzichtig bent

Besef dat je àlles wat op je C-schijf (partitie) staat kwijt gaat zijn door die nieuwe installatie

Zorg dat je al je serienummers van je programma ergens staan hebt (allereerst van je windows 7)

dat je de installatiecd's van programma' s bij de hand hebt (hierbij denk ik vb aan je printer) - moest je er sommige niet van vinden, dan moet je voordien of nadien het net op.

Maak best screenshots van je instellingen van je mail en print die uit (of weet waar de papieren van je provider ergens zitten)

Internet: dat ga je terug moeten instellen

Wat ook vergemakkelijkt: reeds vooraf de installatiebestanden van je antivirus, firewall en antimalware downloaden - tenzij je die dingen natuurlijk op cd / dvd hebt

enfin, dit zijn dingen waar ik zo dadelijk aan denk.

Voor je tweede vraag denk ik niet dat je problemen moet verwachten, maar da's niet zo mijn pakkie aan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ga ik door Windows 7 een sneller internet hbb dan Windows XP?
maar da's niet zo mijn pakkie aan...
vertaald: anderen zullen hier ter hulp moeten snellen... - al hangt het volgens mij niet van de windows-versie af. Zelf heb ik ook nog XP en mijn internet gaat prima
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet gelijk voor de snelheid van je internet maar wel van je pc.

Voer eens het volgende uit.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Ward01,

Een beetje basis over de pc lijkt me niet overbodig.

Snelheden op je pc kan je onderverdelen:

je hebt de snelheid van je CPU (het kloppend hart van je pc, het rekenmachientje zeg maar)

je hebt het ram geheugen (daar zet je CPU zijn bewerkingen even op om verder te rekenen en neemt ze daar dan van terug om het resultaat te berekenen)

je internet verbinding (draadloos of bekabeld en de formule die je hebt van je ISP (Internet Service Provider)).

de snelheid (MHz) van de CPU bepaald mede de rekensnelheid van je pagina's die open staan op je scherm, voorbeeld: als je een CPU van 500 MHz hebt zijn dat 500 miljoen kloktikken per seconde, of een CPU van 1000 MHz = 1000 miljoen kloktikken per seconde plus nog het cache en nog enkele details bepalen of je een snelle CPU hebt of een trage.

het RAM geheugen bepaald de grote van opslag ruimte voor de CPU, hoe meer ruimte in het RAM geheugen beschikbaar is voor de CPU, hoe "smoother" deze werkt zeg maar. Het gebruik van RAM wordt wel beperkt door de versie van je OS

OS is Operating System = je besturings programma 32 bit of 64 bit Windows versie

bij 32 bit OS kan je maximaal 3,2 GB ram gebruiken ongeacht je ram hebt van 4 of 8 GB, terwijl een 64 bit OS je volledige RAM kan aanspreken

en dan heb je tenslotte je internet snelheid die gemeten wordt als Mbps (Maga bites per seconde) en dat kan je meten met een Speedtest (voorbeeld: een download speed van 95,72 Mbps is snel terwijl een download speed van 15,34 Mbps ervoor zorgt dat je pagina's traag zullen geladen worden ook al heb je een snelle CPU en genoeg RAM.

Draadloos of bekabeld internet kan ook een groot verschil maken aangezien bij bekabeld rechtstreeks een verbinding is met het internet en via draadloos de gegevens eerst via de lucht moeten verzonden worden naar je computer en verschillende objecten zoals muren en plafonds de snelheid zullen beïnvloeden.

Hopelijk kan deze vereenvoudigde uitleg over pc en internet snelheid je wat verder helpen.

Wat betreft het besturingsprogramma Windows XP of Windows 7 zal er aan snelheid weinig worden veranderd op 1 detail na dat bij elke nieuwe versie van Windows de bewerkingen voor een bepaald resultaat vereenvoudigd zijn voor de gebruiker ervan.

Alleen de bit versie zorgt ervoor (samen met je CPU, want hij moet dan ook deze bit versie ondersteunen) is een 32 bit of 64 bit versie van het besturingsprogramma

Zo ook is het gesteld met IE versies die belangrijke bewerkingen vereenvoudigen voor de gebruiker. Of ze daardoor sneller zijn? Misschien wel voor het sneller vinden van jouw zoek opdrachten.

En je hebt dan ook nog andere details zoals ActiveX besturing elementen die bewegende beelden enz... , maar dan gaan we iets te ver gaan denk ik.

- - - Updated - - -

Wanneer we je Speccy verslag kunnen bekijken zullen we al veel meer kunnen vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.