Ga naar inhoud

2de account haalt berichten van 1ste account binnen


Passer

Aanbevolen berichten

Stel, mijn hoofd mailadres is passer. mus @telenet.be

(let niet op de spaties, dit deed ik om het mailadres onkenbaar te maken)

Nu maakte ik bij Telenet eerst een alias aan en daarna maakte ik in outlook (2007) een tweede account bij: mus.passer @ telenet .be

Vanaf dat Outlook een testbericht stuurde (wat goed verliep), kwamen alle mails van mijn eerste account vrij en vrolijk allemaal nog maar ineens binnen.

Mijn bedoeling was dat berichten aan account 1 alleen maar onder zijn naam binnenkwamen en van account 2 hetzelfde.

Wat deed ik fout - of hoe kan ik het wijzigen? (outlook vroeg bv deze keer niet naar inkomende en uitgaande server, dat regelde hij blijkbaar allemaal zelf...)

- - - Updated - - -

edit: mogelijk ligt het iets anders:

ik stuurde van 1 een bericht naar 2 en dit kwam tweemaal aan.

ik stuurde van 2 een bericht naar 1 en dit kwam éénmaal aan.

Dus: waarom komt dat ene twéémaal aan (hoe wijzig ik dat?)

EN

waarom kreeg ik net al die berichten aan account 1 terug binnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Iescape, maar wat wordt bedoeld met "Een account toevoegen aan een nieuw / ander bestaand profiel " ?

Ps: ik las op andere plaatsen dat het te maken zou hebben met het feit dat ik 'berichten op de server laten staan' aangevinkt heb... ?? (mja... ik wil die optie wel behouden.) http://www.pc-helpforum.be/f184/ik-krijg-mijn-e-mails-dubbel-30261/

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu maakte ik bij Telenet eerst een alias aan

Een alias is een tweede e-mailadres in de zelfde mailbox.

Mijn bedoeling was dat berichten aan account 1 alleen maar onder zijn naam binnenkwamen en van account 2 hetzelfde

Dan maak je best een nieuwe mailbox aan.

Log in bij "mijn telenet" en ga naar mijn internet-> e-mail.

Daar klik je op nieuwe mailbox aanmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie,

sorry voor het laattijdig antwoord, maar om een of andere reden kreeg ik geen mailmelding van je antwoord (of ik keek erover?)

Hoe dan ook: 't is opgelost:

'k heb vandaag mijn mussehoofdje eens schuin gehouden zodat mijn hersentjes allemaal samen kwamen te liggen en dat hielp: plots dacht ik: 'k heb twéé accounts die allebei de post binnenhalen > dubbele post dus.

En plots herinnerde ik me een antwoord (van jou NB !) in dat topic dat ik in post 5 gelezen had en dat sprak over 'het uitzetten van berichten ontvangen' - en ik dacht: als account 1 toch alles binnenhaalt, kan ik bij de 2 toch gewoon het binnenhalen van post afzeggen: alles wordt toch door 1 binnengehaald?

enne: 't klopt dus: 'k heb net 2 uitgezet (dank voor je plaatje in dat andere topic) en een testmailtje naar mezelf gestuurd en zie: 't komt slechts éénmaal binnen !

Dank voor je meedenken en voor je tippie !

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Passer,

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.