Ga naar inhoud

Acer Aspire 7110, ondersteuning XP stop in april wat kan ik het beste doen.


JakobenAlie

Aanbevolen berichten

Best buren van Nederland,

Wij wonen in het stadje Groningen, zoeken jullie hulp om tot de beste besluit te komen voor onze wat jaartjes oude laptop.

Wij zitten met een probleem, Acer Aspire 7110, ondersteuning XP stop in april wat kan ik het beste doen, om met de toch wel oude laptop de beste resultaten te krijgen.

Kan Windows 7 er het beste op, kan dat terwijl de programma's van Acer er op blijven, kan dat het beste er af gehaald worden??

De harde schijf is vanaf de fabriek op gedeeld in C:/ en D:/ op de D schijf staat de mee geleverde software die bij de eerste keer gebruik op CD/DVD gezet kan worden.

Kan het best de gehele schijf zo wel C als D gewist worden??

Kan het een schijf worden of is het beter dat het gescheiden blijft.

Heeft de Acer software nog een belangrijke rol??

Misschien ben ik nog een belangrijke vraag vergeten, hopelijk denken jullie daar ook aan.

Met een vriendelijke groet,

Jakob en wederhelft, Twee zestig plusser.

Graag zo snel mogelijk een door dacht antwoord.

Het forum email adres moet ik nog vernieuwen.

Microsoft Windows XP Home Edition Versie 2002 SP3

Acer Inc.

AcerSystem

Intel® Celeron ® M CPU

410 @ 1.46GHz, 1,99 GB

ACER (C:) FAT 32 35.06 GB 20 GB 59%ACERDATA(D:) FAT 32 35.54 GB 29.27 GB 82%

aangepast door kape
mailadres verwijderd ivm SPAM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie laptop is inderdaad al wat ouder, Jakob.

Het probleem is dat Acer geen drivers aanbiedt voor Windows 7. Die drivers heb je wel nodig. Al voor de installatie van Windows 7 zou je naar de support site van Acer moeten gaan en daar alle benodigde drivers ophalen en die voorlopig opslaan op een usb stick.

Na installatie van Windows 7 zou je dan al die drivers moeten installeren. Te beginnen met het stuurprogramma voor de chipset. Daarna alle andere drivers. Dat is vaak niet eens zo makkelijk, want in jouw laptop kunnen 3 verschillende kaarten voor het draadloos netwerk zitten: van Atheros, van Broadcom of van Intel. Dat moet je dan allemaal uit gaan zoeken.

Jouw harde schijf is verdeeld in 2 partities die zijn geformatteerd volgens FAT 32. Moderne besturingssystemen van Windows zijn geformatteerd volgens het NTFS bestandsformaat. Je harde schijf zou dus inderdaad geheel leeggemaakt en geformatteerd moeten worden. Van tevoren zou je dan alle persoonlijke bestanden (e-mails, foto's, brieven, video's, muziek e.d.) moeten kopiëren naar een externe harde schijf.

De programma's van Acer zelf kun je over het algemeen missen als kiespijn. Dat is bij jullie het probleem niet.

Het probleem is dat Acer geen drivers aanbiedt voor Windows 7. Als nieuwste besturingssysteem ondersteunt Acer Windows Vista voor deze laptop; en dan alleen de 32-bit versie.

Ik zie ook dat er slechts 2 GB aan werkgeheugen in deze laptop zit. En er kan ook niet meer in geplaatst worden.

2 GB werkgeheugen is prima voor Windows XP, maar voor Windows 7 zou het aan de krappe kant zijn.

Mijn conclusie: het is niet goed mogelijk en ook niet aan te bevelen om Windows 7 te installeren op jullie laptop.

Je kunt nog tot april 2014 veilig gebruik blijven maken van de laptop.

Ga in de tussentijd rustig rondkijken naar een andere, dus nieuwe laptop. De zal hoogstwaarschijnlijk voorzien zijn van het besturingssysteem Windows 8.1.

Geven jullie de voorkeur aan een laptop met Windows 7? Dan kun je daar specifiek op zoeken: https://www.google.nl/search?q=nieuwe+laptop+met+Windows+7&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&channel=fflb&gws_rd=cr&ei=-HmLUua9K4aw0AXX9YCgDw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de Ps hulp ook voor Nederlanders???? er word wel gekeken naar ons probleem maar daar blijft het bij.

Of kan ik beter naar seniorennet.be gaan???

PC Helpforum.be is wel degelijk OOK voor Nederlanders. Méér dan de helft van onze gebruikers komen van over de Moerdijk en onze medewerkers maken geen enkel onderscheid tussen een Belgische of Nederlandse hulpzoekende. Vraag is alleen of men een degelijk antwoord heeft op de door de gebruiker gestelde vraag, andere motieven hanteren we niet op PCH.

En het lijkt me dat je met het antwoord van Porrelaar een degelijke en correcte reactie op je vraag hebt gekregen. Daar hoef je helemaal niet voor naar Seniorennet.be ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste buurman van ons landje NL Porrelaar,

Ik lees net Jou bericht hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord ik zal je bericht opslaan er staan belangrijke dingen in.

De Windows 7 staat er al op het is een afrikaanse uitgave die beter op een kleine oude vandagen past, ben gelukkig nog gee problemen tegen gekomen.

Vind het trouwens niet netje van Windows om maar even de klanten op kosten te jagen, we hebben tenslotte goed betaalt voor de Acer Aspire 7110 dat windows zo maar even de ondersteuning stopt, mag volgens mijn niet eens, we hebben er met elkaar voor betaald, en nu weer.

Bij Acer kan je een recover cd bestellen die spicifiek voor de laptop die wij hebben geschikt is, vooraf formateren dat alles er af is zou geen probleem zijn, ??DE DRIVERS ZOUDEN DAAR WEL OP STAAN?? ze vragen er ook nog even Euro60 **(fout een eure teken doet het niet meer)** voor ook al weer zo iets het zou tegen een kleine vergoeding moeten aanbieden dat valt me tegen van ACER.

**((Daar heb toch ik een kopie van gemaakt € ))** weet je daar ook een oplossing voor dat ik die weer op de laptop krijg??

Verder ben ik nog geen fouten tegen gekomen, wat ik wel jammer vind, de XP die we hadden was completer dan de Windows 7 naar mijn gevoel.

Kan je ons ook nog vertellen wat we er zo nog op het lappie kunnen zetten om hem completer te maken, wil altijd het maksimale uit alles halen, wij en misschien ook nog anderen zien uit naar je aanvullende tips, bij voorbaat onze dank.

Met een hartelijke groet,

JakobenAlie.

Jullie boven buren, het lijkt ons wel wat om in Belgie te wonen, eigelijks willen we wel weg uit Nederland, het is niet meer zo als vroeger, de oudere gezellige socialer mensen zijn er niet meer, we zouden niet weten waar in de wereld het beter, dan zou Belgie nog een de enige optie zijn.

aangepast door iEscape
Vetgedrukt letters op normaal gezet, lees vriendelijker.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste JacobenAlie,

Graag had ik jou toch nog graag wat informatie meegegeven, of je nu de Windows 7 Afrikaans of Engels of Nederlands uitgave hebt zal dat niets veranderen wat compatibiliteit betreft voor je oude laptop.

Als je graag Windows 7 op je oude laptop wil draaien kan je evengoed eerst eens testen of je oude laptop daar wel geschikt voor is door gebruik te maken van de Microsoft Upgrade adviseur, dat progje kan je helemaal gratis downloaden en op je laptop uitvoeren, nadien krijg je een uitgebreid verslag wat er goed en foutief kan lopen met een upgrade naar Windows 7

Je kan dit progje hier vinden: Windows 7 Upgrade Advisor downloaden in het officiële Microsoft Downloadcentrum

Alleen begrijp ik niet goed wat je bedoeld met compleet zijn van Windows 7?

Graag je mening daar over a.u.b.

En dan had ik je graag ook nog even voorgesteld aan een complete gratis OS (Operating System) in plaats van Windows.

Heb je er al eens aan gedacht om Linux (Ubuntu) eens uit te proberen op je oude laptop?

Dat is dus ook een besturing programma dat net zo grafisch (niet noodzakelijk command line) is als Windows en open bron is dus geheel gratis.

Sterk, grafisch, virusvrij, open bron en je kan tal van open bron programma's zoals Open Office (tegenhanger van Microsoft Office) er aan toevoegen.

Als dit niet compleet is!

En geheel gebruiksvriendelijk en gratis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liever niet je berichten in zijn geheel vetgedrukt posten, Jakob. Dat staat wat schreeuwerig.

Je schrijft dat Windows 7 al op de laptop staat. Ik hoop dat je van tevoren het advies van Sony op Seniorennet hebt opgevolgd: het downloaden en uitvoeren van Windows 7 Upgrade Advisor.

Als u wilt weten of uw computer gereed is voor Windows 7, downloadt u de gratis toepassing Windows 7 Upgrade Advisor. Deze toepassing vindt mogelijke problemen met de hardware, apparaten of programma's van uw computer en raadt aan wat u moet doen
voordat
u een upgrade uitvoert.

Je bent echter nog geen problemen tegen gekomen, en dat is mooi meegenomen.

Of de Afrikaanse editie lichter is dan de Nederlandse vraag ik me af. Misschien zou de Starter editie wat lichter zijn dan de (meest gebruikte) Home Premium versie.

Vind het trouwens niet netje van Windows om maar even de klanten op kosten te jagen, we hebben tenslotte goed betaalt voor de Acer Aspire 7110 dat windows zo maar even de ondersteuning stopt, mag volgens mijn niet eens, we hebben er met elkaar voor betaald, en nu weer.

Microsoft heeft niet de verplichting om een product eeuwig te blijven ondersteunen met updates.

Bij Acer kan je een recover cd bestellen die spicifiek voor de laptop die wij hebben geschikt is, vooraf formateren dat alles er af is zou geen probleem zijn, ??DE DRIVERS ZOUDEN DAAR WEL OP STAAN?? ze vragen er ook nog even Euro60 **(fout een eure teken doet het niet meer)** voor ook al weer zo iets het zou tegen een kleine vergoeding moeten aanbieden dat valt me tegen van ACER.

Wanneer je die recovery dvd zou gaan gebruiken, dan breng je de laptop waarschijnlijk terug in de staat van aankoop, dus met Windows XP erop. De drivers die erop staan, zijn voor Windows XP, niet voor Windows 7!

Je zegt nu nog geen problemen te ondervinden. Dat betekent dat Windows 7 blijkbaar de juiste drivers voor jouw laptop al aan boord had. Dat is geluk hebben, Jakob!

weet je daar ook een oplossing voor dat ik het euroteken: € weer op de laptop krijg?

Hoe maak je het euroteken: meestal door gelijktijdig de rechter Alt-toets en het cijfer 5 (dat boven de T staat) in te drukken: €

Het kan ook door de toetsencombinatie linker Alt+Ctrl+5: €

Of door de linker Alt-toets in te drukken (en ingedrukt te houden) terwijl je op het numerieke blok 0128 typt: €

Manieren genoeg dus om het euroteken te maken. :-)

Kan je ons ook nog vertellen wat we er zo nog op het lappie kunnen zetten om hem completer te maken

Hoe meer software je erop zet, hoe langzamer de laptop kan worden. Mee uitkijken dus. Alleen software installeren die je ook echt wilt gaan gebruiken.

Wil je Office bestanden kunnen lezen en bewerken, dan zou je Microsoft Office aan kunnen schaffen. Heb jij liever gratis, dan ga je voor LibreOffice.

Hier lees je er wat meer over: Home » Dutch NL Project

En hier kun je LibreOffice downloaden: Download » Dutch NL Project

Installeer eerst het Hoofd installatieprogramma. Start LibreOffice nog niet op.

Installeer dan de helpfunctie. Daarna kun je gebruik maken van LibreOffice.

Edit: 'botsing' met Hensyr...

@ Hensyr: ik heb begrepen dat Windows 7 al op de laptop staat en goed functioneert

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Porrelaar,

Geen probleem hoor, ben de laatste tijd wel wat meer langs de late kant wat reageren en begrijpen betreft, dat heeft zo zijn redenen.

Ik had ook nog niet gezien dat men al te rade was gegaan bij Seniorennet.

Alleen vind ik de toppic houder nogal raar overkomen met dat € teken en een zin later doodleuk een € teken in zijn zin opbouwt zie hieronder:

Bij Acer kan je een recover cd bestellen die spicifiek voor de laptop die wij hebben geschikt is, vooraf formateren dat alles er af is zou geen probleem zijn, ??DE DRIVERS ZOUDEN DAAR WEL OP STAAN?? ze vragen er ook nog even Euro60 **(fout een eure teken doet het niet meer)** voor ook al weer zo iets het zou tegen een kleine vergoeding moeten aanbieden dat valt me tegen van ACER.

en dan:

**((Daar heb toch ik een kopie van gemaakt ))** weet je daar ook een oplossing voor dat ik die weer op de laptop krijg??

toch merkwaardig niet?

En dan het compleet gevoel zijn van Windows 7 snap ik eigenlijk ook niet zo best, zie quote:

Verder ben ik nog geen fouten tegen gekomen, wat ik wel jammer vind, de XP die we hadden was completer dan de Windows 7 naar mijn gevoel.

Zou best wel eens aan het Windows Live kunnen liggen omdat ze waarschijnlijk het mail programma missen.

Hiervoor kunnen ze beter de update uitvoeren of rechtstreeks naar de site Windows Essentials - Download Windows Live Essentials gaan en downloaden.

Daarin vinden ze dan de Mail service en ook de andere gratis software zoals Moviemaker enz...

Dat Windows 7 reeds op hun laptop staat en draait zonder problemen is dan zeer goed nieuws maar niet compleet dus gaf ik maar een berichtje terug met alternatieve oplossingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.