Ga naar inhoud

BSOD bij koude start en virus scanneer die na 8 uur nog op hetzelfde scant.


Aanbevolen berichten

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Er zijn een aantal mogelijke oorzaken voor deze foutmelding en we gaan ze stap voor stap aanpakken.

Stap1

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geïnstalleerd worden en de poorten worden geïnitialiseerd.

Stap2.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit.

Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Stap3.

Doe eens een geheugentest met Memtest86+

Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste kweezie wabbit

Alvast bedankt voor uw reactie! Ik kan alvast het volgende zeggen: Bij stap 1 heb ik gedaan wat u zei te doen en na het verwijderen kreeg ik dat er een storing is bij het laatst aangesloten USB-apparaat. Stap 2 leverde geen problemen op. De memtest is aan het draaien en nu bij test 8 nog steeds geen problemen te ontdekken. Ik zou het ook jammer vinden dat er storingen zouden te vinden zijn in het geheugen omdat die computer nieuw is en blijkbaar er wel een storing is bij een USB apparaat. Moet ik anders daar op verder gaan en wat screenshots meesturen? De driver van dat ding is niet geïnstalleerd. Ik moet er bij zeggen dat ik een bepaald programma "Advanced Driver Updater" gebruikt heb om de drivers te updaten en het vermoeden rijst nu dat dat wel eens de oorzaak zou kunnen zijn???? Dat programma heb ik nu verwijderd maar is er al schade aangericht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geheugen lijkt OK te zijn. Je mag de test stoppen.

Ik moet er bij zeggen dat ik een bepaald programma "Advanced Driver Updater" gebruikt heb om de drivers te updaten en het vermoeden rijst nu dat dat wel eens de oorzaak zou kunnen zijn???? Dat programma heb ik nu verwijderd maar is er al schade aangericht?
Dit programma was inderdaad geen goed idee.

Het verwijderen was een goede beslissing maar over de eventuele schade kan ik mij niet uitspreken; dat zal de tijd moeten uitwijzen als er problemen opduiken.

Ik was vergeten te vermelden dat je voor stap 1 alle usb apparaten (behalve muis en toetsenbord) moet loskoppelen alvorens de usb poorten te resetten.

Kan je stap 1 nogmaals doen maar dan met enkel muis en toetsenbord aangesloten?

Krijg je nu nog meldingen van een storing of andere foutmeldingen na het opstarten?

Sluit nu de usb apparaten een voor een weer aan en herstart de pc na elk apparaat om te controleren of er geen fouten optreden.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Die USb controllers resetten leidde continue tot blu screens, herstarten en drivers die terug ingesteld zijn. Ik heb dan maar de pc afgezet en alles ontkoppeld behalve toetsenbord en muis. Na herstarten gewoon kunnen inloggen. Ik had vroeger een andere pc op die plaats staan die ouder was en continu crashte. Ik ontkoppelde alle USB schijven en dan ging hij soms meer dan een dag mee zonder crashen. Ik heb nu een andere pc en ongeveer dezelfde problemen. Misschien moet ik wat testen doen met die USB schijven (af een aan koppelen en zien of er een verantwoordelijk is voor blu screen en dan is de vraag logisch: Kan dat dat er een alles doet crashen?

- - - Updated - - -

Zou ik mogen vragen: Zou het zelfs een USB kabel kunnen zijn aangesloten aan een usb schijf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Ik heb wat testjes uitgevoerd want na verloop van tijd kreeg ik toch weer Blue Screens en denk nu precies te weten om welke USB poort het zou gaan die zorgt voor Blue Screens. Het lukte niet direct om alle drivers te herinstalleren waarschijnlijk omdat toevallig het toetsenbord in de die poort zat of zoiets.... Ik zal er dus voor zorgen dat het toetsenbord en muis niet in die poort zitten en van alle USB zaken de installatie ongedaan maken, als ik het goed begrepen heb. Ik heb daarom een screenshot in bijlage meegestuurd met alles wat USB is in apparaatbeheer. Zou u mij anders willen zeggen wat ik mag verwijderen (wat achteraf opnieuw geïnstalleerd wordt)?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

post-2990-1417705655,5116_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat testjes uitgevoerd want na verloop van tijd kreeg ik toch weer Blue Screens en denk nu precies te weten om welke USB poort het zou gaan die zorgt voor Blue Screens.
Is het de usb 3 poort? (herkenbaar aan de blauwe kleur).
Het is een hardwarematig nieuwe computer en misschien ben ik onvoorzichtig geweest bij het installeren.
Als je de assemblage zelf hebt gedaan, kan het zeker geen kwaad om de pc weer open te doen en alle aansluitingen na te kijken.

Eventueel loskoppelen en weer aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.