Ga naar inhoud

BSOD bij koude start en virus scanneer die na 8 uur nog op hetzelfde scant.


Aanbevolen berichten

Om alles in een zin te beantwoorden: Het is een USB 2.0 poort en om het "onvoorzichtige" uit te leggen: De computer staat hier nogal onhandig opgesteld (onder een tafel) en heb een usb schijf in de poort willen steken als hij aan stond. Dat lukte niet goed. Achteraf heb ik ontdek waarom: Bij die usb poorten heb je altijd zo een stuk metaal dat uitsteekt van het metalen omhulsel wat alles van het moederbord afsluit naar buiten toe, ik zeg dan altijd er steekt zo een lipje uit, (begrijpt u wat ik bedoel?) en dat zat voor de poort waar ik de schijf willen in steken, zou die poort nu kapot zijn? Ik dacht eerst dat het een van m'n schijven was maar toen ik ze in een andere poort stak heb ik sindsdien geen problemen meer gehad met die schijven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het zou kunnen dat die poort fysiek beschadigd is en dan kan je deze beter niet meer gebruiken.

Als alle andere poorten wel normaal werken en geen BSOD geven, denk ik dat het probleem gevonden is (en ook de oplossing).

Bekijk het enkel dagen (of weken) en als het goed blijft gaan, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost.

Nog veel computerplezier :ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste kweezie wabbit,

Nieuwe ontdekkingen gedaan: De blue screens komen nu blijkbaar ook voor op andere usb poorten. Ik heb in apparaatbeheer een niet geinstalleerde driver. Ik heb verder wat opzoekwerk gedaan en hoe ik het juist gevonden heb of waar, dat zou ik verder opnieuw moeten opzoeken maar het lijkt nu dat er een conflict zou kunnen zijn tussen de intel grafische drivers en die van de USB poorten. Er zijn er die geprobeerd hebben door een aparte grafische kaart te installeren en de on-board uit te schakelen in de bios en dat zou een oplossing kunnen zijn want voorlopig merken ze geen problemen. Ik zal het eens navragen in de winkel van waar de pc komt maar dat kan een tijdje duren.

Ik had ook windows opnieuw geinstalleerd en plots kan ik niet meer upgraden naar 8.1 wat ik nogal vreemd vond voor een heel nieuwe pc. Toen kwam dat driver update programmaatje van pas, maar nu gebruik ik dat niet meer... Dus ga ik verder zoeken via een andere grafische kaart. Lijkt dit zinvol? Als het het beste zou zijn dit af te sluiten wil ik dat best doen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Ik sluit dit af omdat ik denk dat ik niet verder zal kunnen denken :-) en ik het bijgevolg over laat aan de winkel van waar de pc komt. De pc is nieuw dus nog in garantie. Ik had ergens gehoopt dat ik het zelf met jullie steun zou kunnen oplossen maar dus voorlopig niet en misschien is het dan ook niet zo nuttig er nog heel veel tijd in te stoppen.. Ik zou jullie heel graag bedanken voor alle ideeën ivm dit probleem want het is maar zo dat een mens tot deze vaststelling kan komen en er zijn nog mensen die hulp nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.