Ga naar inhoud

Externe harde schijf gegevens weg?


Hensyr

Aanbevolen berichten

Even uit de doeken doen...

De bsod kwam er na het benaderen van de schijf.

Eerst had ik de schijf ingebouwd en de computer opgestart, maar ze werd niet zichtbaar.

Dan heb ik de schijf terug uitgebouwd, de computer opgestart en dan de schijf (terwijl de computer aan stond) aangesloten waarop meteen een bsod werd gecreëerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste is zowiezo een NoGo, immers een kale schijf in een draaiende pc steken gaat niet zondermeer lukken.

Deze zijn niet op die manier hot swappable en kan daardoor zelfs schade aanrichten aan schijf en of systeem....niet dat dat vaak voorkomt maar toch.

Oke, vanuit de bracket wordt hij wel herkend en geeft de volumes weer.......................en kaal op het systeem njente......

Ik weet zo niet om wat voor type het gaat, maar vroeger.......nou ja vroeger....moest je op de schijf wel eens een dipswitch of een miniconnector omzetten dit in verband met de master en slave settings.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je maar het prijskaartje dat daar aan vast hangt weegt niet op tegen de gegevens op de hd.

Ik kan altijd nog de papieren versie opnieuw inscannen, dat zal dan een hoop werk zijn of ik kan de doos papier na 5 jaar gewoon vernietigen en met een nieuwe hd beginnen met nieuwe documenten.

Het zal gewoon wat meer tijd vergen om het juiste document terug te vinden in de hele papier molen.

Iedereen toch van harte bedankt om mee te denken en mogelijke oplossingen aan te bieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen, er staat geen "proef installatie" van Ubuntu op de pc, maar ik heb wel de Live CD van Ubuntu

en ik heb al geprobeerd de HD te benaderen met Ubuntu via de Live CD maar ik kan de bestanden niet verplaatsen.

Ik breek hier toch nog even in.

Wat levert het aansluiten van de externe schijf op een andere PC op?

Je kan dus wel alle bestanden zien via Ubuntu maar niet verplaatsen?

Kan recuva bestanden terug vinden?

Indien je schijf stuk zou zijn, wat levert onderstaande test op?

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.