Ga naar inhoud

Verticale lijn in Word 2007


vaes

Aanbevolen berichten

Om 't even : een lijn zoals ----- of ________ of ==========, maar dan VERTIKAAL !!

Als je "tabellen" invoegt, dan krijg je wel degelijk verticale lijnen, maar bestaat er geen systeem zoals bij het invoegen van een horizontale lijn, die je om 't even waar in je tekst kunnen invoegen door --- te typen en dan "enter" ?

Weet iemand raad ?

Vaes

- - - Updated - - -

Dus niet zoals in de "link" die je toont ; daar gaat het om KOLOMMEN.

Vaes

aangepast door vaes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het via je toetsenbord kan betwijfel ik zeer sterk, volgens mij niet.

Je kan wel op een ander manier verticale lijnen invoegen.

Je moet dan het gereedschap tekenen en vormen gebruiken. Zie onderstaande links.

gratis cursus Word 2007 - Illustraties

Wat is er gebeurd met de werkbalk Tekenen? - Word - Office.com

Een lijn, verbindingslijn of vrije vorm tekenen of verwijderen - Word - Office.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k snap je , maar heb geen oplossing: in WP (wordperfect) bestaat het tabblad Insert (invoegen) en daar staat heel simpel bij: lijn - en dan kan je gewoon kiezen voor een horizontale of verticale lijn. - en het is dàt wat jij bedoelt.

(dus zonder het getoeter of geblaas van kolommen of tabellen of wat dan ook)

Alleen: 'k heb al gezocht, gesurft, maar niet gevonden... (en gezien ik Word eigenlijk bijna niet gebruik, kan ik je de weg ook niet tonen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom ik die verticale lijn persé wil gebruiken? Ik heb een bestaand Word document met een reeks adressen die onder elkaar staan en ik wil rechts daarvan een verticale lijn trekken ofwel om die reeks netjes te kunnen uitknippen ofwel om daar een tweede kolom naast te plaatsen. Verder zou het bij andere gelegenheden ook wel eens nuttig kunnen zijn.

Inderdaad, zoals "Passer" suggereert, heb ik de idee van die verticale lijn nog in mijn hoofd van het vroegere Wordperfect (uit de Middeleeuwen, weet je nog).

Zoals iemand al zegt, met het toetsenbord is die verticale lijn niet te maken en via "Vormen" heb ik in de cursussen evenmin iets bruikbaars gevonden.

Aangezien ik dus niet direct een pasklare oplossing gevonden heb, zal ik voor het eerstgenoemd document als volgt tewerk gaan. Ik zal beginnen met een nieuw leeg Worddocument, daar een tabel van 1 kolom invoegen, en er dan de adressen in plakken.

Toch bedankt voor de opzoekingen en de suggesties!

Vaes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.