Ga naar inhoud

Windows 7 of Windows 8.1


Aanbevolen berichten

Als je 't mij vraagt: 8.1.

De 7 ken ik niet, dus vergelijken kan ik niet, maar 'k ben zelf begin april van XP overgeschakeld naar de 8.1 en die bevalt me nog altijd zeer goed.

Een voordeel van de 8 is (met mijn overschakelen van XP in mijn achterhoofd): die wordt langer ondersteund dan dat de 7 nog ondersteund gaat worden. Dit is natuurlijk maar één van de mogelijke voor- of nadelen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben Windows 7 gewoon. Ik heb niet al te positieve dingen van Windows 8 gehoord, maar ondertussen is er dus al de 8.1. Mijn zus heeft een nieuwe laptop gekocht met Windows 8 op en ik vond het niet bepaald gebruiksvriendelijk met dat speciale startscherm enzo.

Maar ik neem van de andere kant wel aan dat die Windows wellicht sneller is en het mss een kwestie van wennen is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik heb een desktop met win7 en een Acer notebook met win8.1 . Het is zeker wat wennen maar met wat zoeken en proberen kan je veel naar je eigen goesting zetten , ook zowat "win7 like". Ik heb eergister een nieuwe HDD gekocht en een "full-versie windows8.1 nederlands (128euro)". De eerstvolgende regenachtige zaterdag of zondag ga ik die installeren.

Als je nieuwe pc gaat kopen, mijn eis is dan:

een) DVD/CD met driver van grafische kaart

twee) DVD/CD met driver-pakket geschikt voor het moederbord en poorten.

drie)DVD/CD van de windows-versie die je wil, MET produkt-key !!!!

Een van die drie er niet bij, dan gaat de koop niet door.

Mijn Acer notebook heb ik nog niet lang, en dom dom dom van mij ,wat ik nog nooit gedaan heb doe ik nu, ik koop er ene met voorgeinstalleerde win8.1.

Gevolg, dat ding staat vol met vuiligheid en crap en ongevraagde commerciele geactiveerde versies zoals macAfee.

Ik heb uren bezig geweest met zoeken om al die crap zo snel mogelijk, en zo correct mogelijk te verwijderen.

Tevens heb ik alleen maar een recovery-partitie en een flashstick. Voor de rest niks. Zelfs geen productkey wat mijn legitiem bewijs is op mijn licentie.

Dus, nahhhh er zullen wel vele nu denken, wat ne onnozelaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het startscherm kan je veranderen: ik start ook gewoon op van een klassiek bureaublad - en ja: wennen is het wel even maar bij mij ging het snel.

Het meeste probleem (nu ja: probleem?) had ik met de verkenner die er iets anders uitziet , maar 'k was deze van de 8 snel gewend (andere kleuren dacht ik, maar 't is ondertussen al weer twee maand geleden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 7, zeker weten ! ... ;-)

Windows 7 wordt nog minimaal volledig ondersteund tot 14 januari 2020, daar waar Windows 8 wordt ondersteund tot 10 januari 2023.

Vermoedelijk zitten we dus aan "Windows 10" wanneer de support van Windows 7 wordt beëindigd: het is en blijft een stabiel en betrouwbaar besturingssysteem dat door jou gekend is én dat wel degelijk voor de desktop werd ontwikkeld.

Als ik dan kan kiezen voor een gekend, stabiel en betrouwbaar OS, dan is mijn keuze vrij snel gemaakt ... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook gelezen op een amerikaanse site dat in het kader van de nieuwe microsoft-policy , windows home licensies merkbaar goedkoper gaan worden . Tussen de regels door maak ik erop uit dat zij druk bezig zijn met een nieuw soort registratie waarbij ze het leven van een groot deel der illegale installaties zuur gaan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.