Ga naar inhoud

Steeds meer lan-verbindingen zonder internet toegang


JoostZ

Aanbevolen berichten

maar ik heb hier wel utorrent op staan, maar dat zou geen problemen moeten geven toch?

Misschien toch wel.

Je voert downloads uit en er wordt zo ver ik weet ook vanaf jouw PC geupload, dus anderen downloaden ook bestanden vanaf jouw PC.

Als test zou je eens alles van Utorrent kunnen verwijderen, heb je dan nog die problemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kun je eens op een willekeurige lan verbinding de eigenschappen noteren?

Dus rechtermuisknop op een willekeurige verbinding en dan eigenschappen. Je krijgt dan een scherm zoals dit:

2unv7k1.png

Maak daar eens een screenshot van en plaats deze hier. Ik denk namelijk dat je iets van software op je pc hebt staan welke deze verbindingen aanmaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Utorrent maakt geen extra lan verbindingen aan voor zover ik weet. Om een lan verbinding aan te maken heb je administrator of system rechten nodig. Utorrent draait vaak als de huidige gebruiker. Zou Utorrent een LAN verbinding aanmaken, zou je hier een melding van krijgen en moet je het accepteren.

Ik vermoed dat er een service op de achtergrond draait met system of administrator rechten welke steeds probeert een LAN verbinding aan te maken. Misschien virtualisatie software of een kwaadwillig programma wat via een proxy probeert gegevens te versturen.

Maar dat is mijn vermoeden. Uit het screenshot van de eigenschappen van de verbinding zou je op moeten kunnen maken welke driver er gebruikt wordt (Verbinding maken via:). Vaak heeft de driver de naam van de software. Die software moet dan verwijderd worden als het niet gebruikt wordt.

Uit de vinkjes moet ook blijken tot wat de LAN verbinding allemaal toegang heeft. Als daar vreemde dingen tussen staan is het verstandig om de computer eens goed te scannen en software te verwijderen (via bijv. pc decrapifier)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik bij apparaatbeheer eerder naar de netwerkkaart moest kijken, zag ik de optie installatie ongedaan maken. Dit heb ik voor alle 16 verbindingen gedaan en daarbij ook aangegeven dat ik het stuurprogramma wou verwijderen. Ik weet niet of ik nou alleen de symptomen bestreden heb of dat het probleem nu is opgelost. Tot nu toe zijn er geen nieuwe verbindingen ontstaan, maar deze ontstonden ongeveer 3 à 4 keer per week. Ik kan dus op het moment geen screenshot maken van een lan-verbinding. Mocht deze nou alsnog komen, zal ik de screenshot in deze thread plaatsen. Mocht er na een week geen nieuwe verbindingen zijn ontstaan zal ik deze thread als opgelost markeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.