Ga naar inhoud

Gmail


Aanbevolen berichten

Zou het kunnen dat je telkens automatisch ingelogd bent als je naar Gmail gaat?

Log dan eens uit en geef dan de gebruikersnaam en paswoord in van je vrouw.

Je kan ook naar deze link gaan en er gebruikersnaam en paswoord van je vrouw ingeven.

je moet dus telkens overschakelen naar een ander account als je wilt wisselen tussen de twee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Klopt het dat in de screenshot de mails staan die naar beide gericht zijn?

Als dat het geval is, klik je op het radarwieltje rechts boven en op 'instellingen'.

Als het goed is zie je dan een pagina met een tabblad 'algemeen', 'Labels', 'Postvak In', 'Accounts en import', etc...

Klik op het tabblad 'Accounts en import'.

Als ik het goed heb, zou onder het kopje: "Mail van andere accounts (met POP3) controleren: " een ander gmail adres of ander e-mail adres staan.

Klopt dit? Als dit zo is, dan is de koppeling ooit uitgevoerd, en moet er eigenlijk alleen nog een filter aangemaakt worden (dat kun je doen door op de link 'gegevens bewerken' te klikken aan de rechterkant van datzelfde blokje)

Hier een screenshot van de pagina die je zou moeten zien:

post-1340-1417705817,8881_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zaak is reeds opgelost. Het klopt inderdaad dat ik nog steeds ingelogd ben als ik naar mijn emails ga; Ik moet dus eerst uitloggen en dan het emailadres van mijn vrouw invullen. Ik zal nog even samenvatten: wij hebben beiden een account @gmail.com en een ouder account @telenet.be. Als ik nu mijn email open staan daar nog altijd de mails van mijn vrouw in. Als ik het account van mijn vrouw open staat daar niets. Wat moet ik doen om dit te veranderen.

Freddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik nu mijn email open staan daar nog altijd de mails van mijn vrouw in.

Dat is logisch, het gaat om een telenet account (.....@telenet.be) dat je ingevoegd hebt in Gmail. Klopt toch?

Blijf je ......@telenet.be gebruiken? of.....?

Als ik het account van mijn vrouw open staat daar niets. Wat moet ik doen om dit te veranderen.

Het nieuw aangemaakte account, een gmail account, dat je voor je vrouw gemaakt hebt (......@gmail.com) is GEEN telenet account.

Het zijn dus twee aparte accounts eentje van Telenet en eentje van Gmail.

De e-mails die naar je vrouw verstuurd worden via het telenet account komen niet in zomaar in het nieuwe Gmail account aan.

E-mails die je vrouw ontvangt via het nieuwe Gmail komen niet in het Telenet account terecht.

Je haalt eigenlijk alles door elkaar.

Je moet eerst beslissen welke e-mail accounts je wil gebruiken voor jouw en je vrouw en of je via webmail wil werken of via een e-mailprogramma dat aanwezig is op je PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ik ben geen expert in die zaken dus ik ga nog een keer herhalen hoe alles in zijn werk is gegaan: ik bekeek vroeger mijn berichten via de webmail van telenet. Ik heb dan een gmail account aangemaakt en sindsdien zie ik mijn berichten en die van mijn vrouw in een enkel scherm. Nu heb ik een gmail account aangemaakt voor mijn vrouw maar daar verschijnen geen berichten en die komen nog steeds bij mij terecht. Als men mij niet stap voor stap kan uitleggen wat ik daaraan kan doen dan hoeft het niet meer en bedank ik u voor de gegeven antwoorden.

Freddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je dient het Telenet e-mailaccount van je vrouw te verwijderen uit jouw gmail-account en je moet het Telenet e-mailaccount van je vrouw nog toevoegen aan haar gmail-acccount.

Alle stappen worden beschreven op deze pagina van het helpcentrum van Google.

Scrol naar Stoppen met het importeren van e-mails: dit zijn de stappen die je moet uitvoeren in jouw gmail-account ... bij Start met het importeren van e-mails klik je op het plusteken voor Een andere e-mailprovider: dit zijn de stappen die je moet uitvoeren in het gmail-account van je vrouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het email adres van mijn vrouw verwijderd maar in haar gmail account "je eigen POP3 mailaccount toevoegen" geef ik haar telenetadres in maar hij wil geen enkel wachtwoord aanvaarden. Ik krijg het bericht: geen POP3 toegang met de opgegeven gebruikersnaam en wachtwoord. Informatie zegt: de server heeft een fout teruggestuurd LOGIN failed?

Wat nu gezongen?

Freddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans bestaat dat de verkeerde logingegevens worden gebruikt, of de verkeerde instellingen.

Ik heb het even opgezocht en de instellingen MOETEN als volgt worden ingevoerd:

Bij gebruikersnaam het volledige e-mailadres

Bij wachtwoord het wachtwoord (waarmee ook op de webmail van telenet ingelogd kan worden)

Bij POP-server: pop.telenet.be

Bij Poort: 995

Het vinkje moet AAN zijn bij: "Gebruik altijd een beveiligde verbinding (SSL) als je je e-mailberichten ophaalt."

De andere vinkjes zijn naar eigen voorkeur.

Even een korte beschrijving wat de andere vinkjes doen:

[] Een kopie van het opgehaalde bericht op de server achterlaten

Deze haalt de e-mail op in Gmail, maar laat het ook staan bij telenet. Wil je alsnog via telenet de mail kunnen bekijken, zou ik deze uit laten staan.

Het risico wat je loopt als je deze uit laat staan is dat op een gegeven moment de e-mailbox bij telenet vol loopt, en je geen mail meer kunt ontvangen. Ik zet deze altijd AAN, omdat Gmail deze functionaliteit overneemt.

[] Binnenkomende berichten voorzien van een label:

Als Gmail een e-mail ophaalt, kan Gmail er direct een label aan hangen. Bijv: "Telenet". Alle e-mail van telenet wordt dan automatisch in een soort mapje geplaatst EN in je Postvak IN. (de e-mail krijgt dus eigenlijk 2 labels: "Postvak In" en "Telenet").

[] Archiveer Inkomende berichten (Postvak IN overslaan)

Dit zorgt ervoor dat de e-mail niet meer in je Postvak IN komt te staan. Als je de e-mail niet voorziet van een label en je zet deze optie aan, dan krijgt de e-mail GEEN label en is deze niet meer goed terug te vinden.

Ik zet dit altijd AAN als het vorige vinkje ook AAN is. Wat er dan gebeurd:

Alle e-mail wat op wordt gehaald van telenet, komt niet in je Postvak IN maar wel in een andere label (mapje). Je krijgt hier dan geen melding van op bijv. je telefoon. Maar je kunt de e-mail wel in een ander mapje bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat paswoord dat is nu juist het probleem. Ik gebruik hetzelfde paswoord om naar telenet te gaan. Ik zie daar wel staan POP.telenet.be en poort 995 maar ik krijg als antwoord : geen POP3 toegang met de opgegeven gebruikersnaam en wachtwoord?

Freddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.